Montowanie rynien i rur spustowych.pdf

(2772 KB) Pobierz
Microsoft Word - Dekarz_713[01]_Z1.11_u.doc
MINISTERSTWO EDUKACJI
NARODOWEJ
Zdzisław Lew
Montowanie rynien i rur spustowych
713[01].Z1.11
Poradnik dla ucznia
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2006
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
 
385979906.002.png 385979906.003.png 385979906.004.png
Recenzenci:
mgr inż. Jan Grycuk
mgr inż. Mirosława Popek
Opracowanie redakcyjne:
inż. Danuta Frankiewicz
Konsultacja:
inż. Danuta Frankiewicz
mgr inż. Teresa Sagan
Korekta:
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej 713[01].Z1.011
Montowanie rynien i rur spustowych, zawartego w modułowym programie nauczania dla
zawodu dekarza.
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2006
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
SPIS TREŚCI
1. Wprowadzenie
3
3. Cele kształcenia
6
4. Materiał nauczania
7
4.1. Przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej
i ochrony środowiska podczas montażu rynien i rur spustowych
4.1.1. Materiał nauczania
7
4.1.2. Pytania sprawdzające
8
4.1.3. Ćwiczenia
9
4.1.4. Sprawdzian postępów
10
4.2. Charakterystyka i zastosowanie rynien i rur spustowych
11
4.2.1. Materiał nauczania
11
4.2.2. Pytania sprawdzające
20
4.2.3. Ćwiczenia
21
4.2.4. Sprawdzian postępów
22
4.3. Zasady doboru rynien i rur spustowych
23
4.3.1. Materiał nauczania
23
4.3.2. Pytania sprawdzające
27
4.3.3. Ćwiczenia
28
4.3.4. Sprawdzian postępów
29
4.4. Elementy montażowe rynien i rur spustowych
30
4.4.1. Materiał nauczania
30
4.4.2. Pytania sprawdzające
34
4.4.3. Ćwiczenia
35
4.4.4. Sprawdzian postępów
36
4.5. Zapotrzebowanie na materiały
37
4.5.1. Materiał nauczania
37
4.5.2. Pytania sprawdzające
37
4.5.3. Ćwiczenia
37
4.5.4. Sprawdzian postępów
38
4.6. Zasady montażu rynien i rur spustowych
39
4.6.1. Materiał nauczania
39
4.6.2. Pytania sprawdzające
50
4.6.3. Ćwiczenia
50
4.6.4. Sprawdzian postępów
53
4.7. Warunki techniczne wykonania i odbioru robót
54
4.7.1. Materiał nauczania
54
4.7.2. Pytania sprawdzające
54
4.7.3. Ćwiczenia
55
4.7.4. Sprawdzian postępów
56
5. Sprawdzian osiągnięć
57
6. Literatura
62
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
2. Wymagania wstępne
5
7
1. WPROWADZENIE
Zdobywając kwalifikacje zawodowe w zawodzie dekarza będziesz przyswajać wiedzę
i kształtować umiejętności zawodowe, korzystając z nowoczesnego modułowego programu
nauczania.
Do nauki otrzymujesz Poradnik dla ucznia, który zawiera:
wymagania wstępne – wykaz umiejętności, jakimi powinieneś dysponować przed
przystąpieniem do nauki w tej jednostce modułowej,
cele kształcenia (wykaz umiejętności) jakie ukształtujesz podczas pracy z tym poradnikiem,
czyli czego nowego się nauczysz,
materiał nauczania, czyli co powinieneś wiedzieć, aby samodzielnie wykonać ćwiczenia,
pytania sprawdzające -– zestawy pytań, które pomogą Ci sprawdzić, czy opanowałeś podane
treści i możesz już rozpocząć realizację ćwiczeń,
ćwiczenia, które mają na celu ukształtowanie Twoich umiejętności praktycznych,
sprawdzian postępów – zestaw pytań, na podstawie którego sam możesz sprawdzić, czy
potrafisz samodzielnie poradzić sobie z problemami, jakie rozwiązywałeś wcześniej,
wykaz literatury, z jakiej możesz korzystać podczas nauki.
W rozdziale Pytania sprawdzające zapoznasz się z wymaganiami wynikającymi z potrzeb
zawodu dekarza. Odpowiadając na te pytania, po przyswojeniu treści z Materiału nauczania,
sprawdzisz swoje przygotowanie do realizacji Ćwiczeń, których celem jest uzupełnienie
i utrwalenie wiedzy oraz ukształtowanie umiejętności intelektualnych i praktycznych.
Po przeczytaniu każdego pytania ze Sprawdzianu postępów zaznacz w odpowiednim miejscu
TAK albo NIE – właściwą, Twoim zdaniem, odpowiedź. Odpowiedzi NIE wskazują na luki
w Twojej wiedzy i nie w pełni opanowane umiejętności. W takich przypadkach jeszcze raz
powróć do elementów Materiału nauczania lub ponownie wykonaj ćwiczenie (względnie jego
elementy). Zastanów się, co spowodowało, że nie wszystkie odpowiedzi brzmiały TAK.
Po opanowaniu programu jednostki modułowej nauczyciel sprawdzi poziom Twoich
umiejętności i wiadomości. Otrzymasz do samodzielnego rozwiązania test pisemny oraz zadanie
praktyczne. Nauczyciel oceni oba sprawdziany i na podstawie określonych kryteriów podejmie
decyzję o tym, czy zaliczyłeś program jednostki modułowej. W każdej chwili, z wyjątkiem
testów końcowych, możesz zwrócić się o pomoc do nauczyciela, który pomoże Ci zrozumieć
tematy ćwiczeń i sprawdzi, czy dobrze wykonujesz daną czynność.
Bezpieczeństwo i higiena pracy
Podczas realizacji programu jednostki modułowej musisz przestrzegać zasad ujętych
w regulaminach, instrukcjach przeciwpożarowych, przepisach bezpieczeństwa i higieny pracy,
ochrony środowiska wynikających z charakteru wykonywanych prac.
Z zasadami i przepisami zapoznasz się w czasie nauki.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
Schemat układu jednostek modułowych
713[01].Z1
Technologia robót dekarsko – blacharskich
713 [01].Z1.01
713 [01].Z1.02
713 [01].Z1.03
713 [01].Z1.04
713 [01].Z1.05
713 [01].Z1.06
713 [01].Z1.12
713 [01].Z1.09
713 [01].Z1.07
713 [01].Z1.10
713 [01].Z1.08
713 [01].Z1.11
713 [01].Z1.15
713 [01].Z1.13
713 [01].Z1.16
713 [01].Z1.14
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
4
385979906.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin