Organizowanie stanowiska do robót dekarsko-blacharskich.pdf

(963 KB) Pobierz
Microsoft Word - Z1_03_u.doc
MINISTERSTWO EDUKACJI
NARODOWEJ
Wiesława Górniak
Organizowanie stanowiska do robót dekarsko-blacharskich
713[01].Z1.03
Poradnik dla ucznia
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2006
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
 
385979907.002.png 385979907.003.png 385979907.004.png
Recenzenci:
mgr inż. Zbigniew Chwieduk
mgr inż. Jan Grycuk
Opracowanie redakcyjne:
inż. Danuta Frankiewicz
Konsultacja:
mgr inż. Teresa Sagan
inż. Danuta Frankiewicz
Korekta:
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej 713[01].Z1.03
Organizowanie stanowiska do robót dekarsko-blacharskich,zawartego w modułowym programie
nauczania dla zawodu dekarza.
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2006
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
SPIS TREŚCI
1. Wprowadzenie
3
2. Wymagania wstępne
5
3. Cele kształcenia
6
4. Materiał nauczania
7
4.1. Bezpieczeństwo i higiena pracy na stanowisku pracy
7
4.1.1. Materiał nauczania
7
4.1.2. Pytania sprawdzające
18
4.13. Ćwiczenia
19
4.1.4. Sprawdzian postępów
20
4.2. Zasady organizacji miejsca pracy
22
4.2.1. Materiał nauczania
22
4.2.2. Pytania sprawdzające
26
4.2.3. Ćwiczenia
26
4.2.4. Sprawdzian postępów
28
4.3. Karta technologiczna
29
4.3.1. Materiał nauczania
29
4.3.2. Pytania sprawdzające
31
4.3.3. Ćwiczenia
32
4.3.4. Sprawdzian postępów
33
4.4. Czynności przygotowawcze przed rozpoczęciem krycia, rozmieszczenie
materiałów podstawowych i pomocniczych
34
4.4.1. Materiał nauczania
34
4.4.2. Pytania sprawdzające
36
4.4.3. Ćwiczenia
37
4.4.4. Sprawdzian postępów
38
4.5. Zasady składowania i oznakowania asortymentów
40
4.5.1. Materiał nauczania
40
4.5.2. Pytania sprawdzające
45
4.5.3. Ćwiczenia
46
4.5.4. Sprawdzian postępów
47
4.6. Organizacja i skład zespołów roboczych
48
4.6.1. Materiał nauczania
48
4.6.2. Pytania sprawdzające
52
4.6.3. Ćwiczenia
52
4.6.4. Sprawdzian postępów
53
5. Sprawdzian osiągnięć
54
6. Literatura
59
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
1. WPROWADZENIE
Zdobywając kwalifikacje zawodowe w zawodzie dekarza będziesz przyswajać wiedzę
i kształtować umiejętności zawodowe, korzystając z nowoczesnego modułowego programu
nauczania.
Do nauki otrzymujesz Poradnik dla ucznia, który zawiera:
wymagania wstępne – wykaz umiejętności, jakimi powinieneś dysponować przed
przystąpieniem do nauki w tej jednostce modułowej,
cele kształcenia (wykaz umiejętności) jakie ukształtujesz podczas pracy z tym poradnikiem,
czyli czego nowego się nauczysz,
materiał nauczania, czyli co powinieneś wiedzieć, aby samodzielnie wykonać ćwiczenia,
pytania sprawdzające -– zestawy pytań, które pomogą Ci sprawdzić, czy opanowałeś podane
treści i możesz już rozpocząć realizację ćwiczeń,
ćwiczenia, które mają na celu ukształtowanie Twoich umiejętności praktycznych,
sprawdzian postępów – zestaw pytań, na podstawie którego sam możesz sprawdzić, czy
potrafisz samodzielnie poradzić sobie z problemami, jakie rozwiązywałeś wcześniej,
wykaz literatury, z jakiej możesz korzystać podczas nauki.
W rozdziale Pytania sprawdzające zapoznasz się z wymaganiami wynikającymi z potrzeb
zawodu dekarza. Odpowiadając na te pytania, po przyswojeniu treści z Materiału nauczania,
sprawdzisz swoje przygotowanie do realizacji Ćwiczeń, których celem jest uzupełnienie
i utrwalenie wiedzy oraz ukształtowanie umiejętności intelektualnych i praktycznych.
Po przeczytaniu każdego pytania ze Sprawdzianu postępów zaznacz w odpowiednim miejscu
TAK albo NIE – właściwą, Twoim zdaniem, odpowiedź. Odpowiedzi NIE wskazują na luki
w Twojej wiedzy i nie w pełni opanowane umiejętności. W takich przypadkach jeszcze raz
powróć do elementów Materiału nauczania lub ponownie wykonaj ćwiczenie (względnie jego
elementy). Zastanów się, co spowodowało, że nie wszystkie odpowiedzi brzmiały TAK.
Po opanowaniu programu jednostki modułowej nauczyciel sprawdzi poziom Twoich
umiejętności i wiadomości. Otrzymasz do samodzielnego rozwiązania test pisemny oraz zadanie
praktyczne. Nauczyciel oceni oba sprawdziany i na podstawie określonych kryteriów podejmie
decyzję o tym, czy zaliczyłeś program jednostki modułowej. W każdej chwili, z wyjątkiem
testów końcowych, możesz zwrócić się o pomoc do nauczyciela, który pomoże Ci zrozumieć
tematy ćwiczeń i sprawdzi, czy dobrze wykonujesz daną czynność.
Bezpieczeństwo i higiena pracy
Podczas realizacji programu jednostki modułowej musisz przestrzegać zasad ujętych
w regulaminach, instrukcjach przeciwpożarowych, przepisach bezpieczeństwa i higieny pracy,
ochrony środowiska wynikających z charakteru wykonywanych prac. Z zasadami i przepisami
zapoznasz się w czasie nauki.
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
Schemat układu jednostek modułowych
713[01].Z1
Techno logia ro bót deka rsko – blacha rskich
713 [01]Z1.01
713 [01]Z1.02
713 [01]Z1.03
713 [01]Z1.04
713 [01]Z1.05
713 [01]Z1.06
713 [01]Z1.12
713 [01]Z1.09
713 [01]Z1.07
713 [01]Z1.10
713 [01]Z1.08
713 [01]Z1.11
713 [01]Z1.15
713 [01]Z1.13
713 [01]Z1.16
713 [01]Z1.14
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
4
385979907.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin