atrakcyjne ćwiczenia.pdf
(
320 KB
)
Pobierz
Temat:
Atrakcyjne ćwiczenia w nauczaniu zintegrowanym – karty pracy
Edukacja nie musi być nudnym i mozolnym przyswajaniem wiedzy.
Edukacja powinna być wielką przygodą poznawania siebie, w której
szanse rozwojowe każdego ucznia zostają przekształcone i
„dopasowane” do jego indywidualnych potrzeb.
W swojej pracy pedagogicznej, szukając stale czegoś nowego, co by
uatrakcyjniło proces dydaktyczny, natknęłam się na książki B.Postolskiej,
W. Śliwerskiej pt. „Matematyka inaczej”, A. Kaźmierczyk, W. Śliwerskiej,
B. Postolskiej pt. „Ortografia inaczej” oraz B. Postolskiej, E. Skórskiej, W.
Śliwerskiej pt. „Gramatyka inaczej”. Zawierają one plansze lub karty
pracy do nauki matematyki, ortografii i gramatyki. Atrakcyjność tych
plansz sprawia, że nawet dzieci, które mają trudności z nauką chętnie i z
radością zabierają się do pracy. Każde z zadań pozwala na
kształtowanie koncentracji, uwagi i spostrzegawczości oraz zmusza do
samodzielnego myślenia. Informacja zwrotna, którą uzyskuje uczeń
natychmiast po wykonaniu zadania stwarza możliwość samooceny oraz
motywuje do podejmowania kolejnych działań.
Ucząc w klasach nauczania zintegrowanego niekiedy brakowało mi
ćwiczeń, które uatrakcyjniłyby zajęcia, pomogły w zintegrowaniu treści
oraz wzbudziły w dzieciach ciekawość. Z tego powodu sama
postanowiłam wykonać takie karty pracy, w których można wykorzystać
element zaciekawienia i naturalną potrzebę dziecka do szukania
odpowiedzi na różne pytania.
Ćwiczenia te dają każdemu dziecku szansę przeżycia sukcesu i
radość z wykonanej pracy. Można je stosować zarówno w edukacji
matematycznej jak i polonistycznej. Plansze te dają również możliwość
doskonalenia sprawności manualnych dzieci, szczególnie w ćwiczeniach
polegających na wypełnianiu płaszczyzny kolorem.
Z kart pracy korzystają chętnie moje koleżanki, które wykorzystują je
w miarę potrzeb, na swoich zajęciach.
Opracowała Jolanta Gołaska, SP17 w Legnicy
Co zgubił Pan Kleks ?
3.
9+z=1
5
5.
x-9=1
1
2.
y+5=1
2
4.
x-6=7
1.
x+7=1
1
HASŁO
8-A
4-P
7-I
6-E
13-G
20-I
2-L
11-Z
Czym martwi się Pinokio ?
75+18=.....
28+18=.....
52-26=.....
78+16=.....
19+17=.....
46+29=.....
29+19=.....
90-27=.....
71-19=.....
20+14=.....
17+14=.....
80-53=.....
59+28=.....
45+39=.....
73-19=.....
57+37=.....
63-36=.....
16+15=.....
45-19=.....
58+26=.....
74-28=.....
19+12=.....
17+17=.....
52-25=.....
26-N,27-Ł,31-A,34-S,36-I,46-O,48-E,52-W,54-K,
63-Ó,75-R,84-M,87-Ż,93-P,94-U;
Dlaczego dziewczynka jest smutna ?
34-9=.....
42-8=.....
52+9=.....
92-5=.....
38+4=.....
77+5=.....
25+9=.....
44-7=.....
82-6=.....
85-9=.....
37+8=.....
49+9=.....
34+8=.....
67+6=.....
45-9=.....
91-9=.....
78+4=.....
56+7=.....
28+6=.....
25-M, 34-A, 36-K, 37-Z, 42-S, 45-Ą,
58-U, 61-R, 63-Ł, 73-B, 76-G, 82-I,
87-Y;
Jak się nazywam ?
1. 4 + 4 = ..... .....
2. 8 – 5 = ..... .....
3. 6 + 1 = ..... .....
4. 8 – 4 = ..... .....
5. 2 + 3 = ..... .....
6. 6 + 2 = ..... .....
7. 4 - 2 = ..... .....
8.
3 + 3 = ..... .....
9. 7 – 3 = ..... .....
10. 5 – 4 = ..... .....
11. 8 – 8 = ..... .....
12. 7 + 1 = ..... .....
1 – D
2 – P
3 – R
4 – L
5 – I
6 – O
7 – Ó
8 – K
Plik z chomika:
anna.dobrut
Inne pliki z tego folderu:
Wielkie i male litery_ustalenia zespolu_30.12.05.doc.pdf
(245 KB)
i, ii, ji, j.pdf
(143 KB)
Zasady u.pdf
(160 KB)
bibliografia edytorstwo.doc
(40 KB)
poradnik_redakcyjny-znaki korektorskie.pdf
(173 KB)
Inne foldery tego chomika:
2 - Literatura dwudziestolecia międzywojennego (Aleksandra80)
3 - Literatura wojenna
3 - Literatura wojenna (Aleksandra80)
4 - Literatura lat 1945-2000 (Aleksandra80)
Antropologia literatury popularnej
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin