ed.mat2.pdf

(18 KB) Pobierz
Microsoft Word - Scenariusz zajêcia z obszaru edukacji matematycznej.doc
Scenariusz zaj ę cia z obszaru edukacji matematycznej
dla dzieci czteroletnich
Temat: „Wesołe bałwanki” – utrwalanie przeliczania w zakresie czterech podczas zabaw
i ć wicze ń .
Cele ogólne:
- utrwalanie umiej
ę
tno
ś
ci poprawnego przeliczania w zakresie czterech
Cele operacyjne-dziecko:
o potrafi uwa
ż
nie wysłucha
ć
wiersza;
liczebnikami głównymi w zakresie czterech;
o umie okre ś li ć liczb ę elementów zbioru;
o porównuje liczebno
ć
ść
zbiorów;
o zna podstawowe kolory;
o prawidłowo reaguje na sygnały umowne;
Forma pracy:
o zbiorowa,
o indywidualna,
Metody:
o podaj ą ce (przyswajanie),
o problemowe: (odkrywanie),
o praktyczne ( działanie),
o aktywizuj ą ce ( prze ż ywanie)
o potrafi przelicza
Przebieg zaj ę cia:
1. Powitanie.
2. „Wesołe bałwanki”- słuchanie wiersza ( napisany przez nauczyciela)
sobie cztery wesołe bałwanki
Pierwszy- w czarnym kapeluszu
Drugi- w czerwonym kapeluszu naci
ś
ni
ę
tym na uszy
Obok jeszcze dwa niedu ż e
Stoj
ą
w małej kału
ż
y
ółtym kapeluszu
Kapie z nosa-marchewki woda
Drugi w zielonym kapeluszu
Nos stracił- ot, szkoda
ż
3. Rozmowa na temat tre
ci wiersza,
przeliczanie sylwet bałwanków,
próby posługiwania si
ę
liczebnikami porz
ą
dkowymi,
wybranie z koszyka kartonika z liczb ą kółek odpowiadaj ą cych ilo ś ci
bałwanków wyst ę puj ą cych w wierszu i umieszczenie pod sylwetami
bałwanków.
4. „Stoi bałwan stoi”- zabawa ruchowa,
wykonywanie innych polece
ń
nauczycielki, policz bałwanki przedstawione na
obrazkach: 4 podskoki, 3 kla
ś
ni
ę
cia, 2 ustawianie si
ę
w pary, 1 obrót.
5. Praca indywidualna przy stolikach.
policz bałwanki- narysuj tyle kółek ile jest bałwanków,
policz kapelusze i powiedz czym si ę ż ni ą ,
porównywanie liczebno
ś
ci zbiorów,
poł
ą
cz bałwanki z odpowiednimi dla nich kapeluszami.
6. Ewaluacja z wykorzystaniem piłki, udzielanie odpowiedzi na pytania
nauczycielki
Czy podobały ci si ę takie zabawy z liczeniem?
Co podobało ci si
ę
najbardziej podczas dzisiejszych zabaw?
Co było dla ciebie trudne?
Co było dla ciebie najłatwiejsze?
Na boisku obok bramki
Stoj
ą
Jednemu w
ś
Zgłoś jeśli naruszono regulamin