unit6_10.pdf

(249 KB) Pobierz
24311293 UNPDF
Cele : Opisywanie czynności powtarzających się. Podawanie czasu.
(Present Simple 1os. lp.)
Struktury i zwroty : I get up at 7 every day. I usually have lunch at school.
Sometimes I watch TV in the afternoon.
What time is it? It’s half past seven.
Przywitanie i sprawdzenie pracy domowej.
Powtórzenie rymowanki z poprzedniej lekcji w formie dialogu.
Do prezentacji będzie potrzebny zegar. Może być prawdziwy lub papierowy.
Najpierw, odpowiednio ustawiając wskazówki, prezentujemy pełne godziny.
What time is it? It’s one o’clock.
What time is it? It’s two o’clock.
What time is it? It’s three o’clock. Etc.
Prosimy dzieci o powtarzanie.
Następnie ćwiczymy podawanie godzin, z użyciem słowa ‘half’.
What time is it? It’s half past one.
What time is it? It’s half past two.
What time is it? It’s half past three. Etc.
Następnie z użyciem słowa ‘quarter’.
It’s quarter past one.
It’s quarter past two.
It’s quarter past three. Etc.
Na zakończenie , wykonujemy na tablicy rysunek pomocniczy i na nim wyjaśniamy użycie słów ‘past’ i ‘to’.
It’s ten past five.
It’s five to seven. Etc.
Po przećwiczeniu podawania czasu prezentujemy opisywanie czynności powtarzających się.
Dla ułatwienia czasowniki, których będziemy używać w zdaniach, można napisać na tablicy.
1. get up
7. watch
2. have
8. listen
3. go
9. read
4. have
10. play
5. come
11. go
6. do
Następnie budujemy zdania z tymi czasownikami i prosimy dzieci o powtarzanie, np.:
I get up at 7 every day.
I have breakfast at 7.30
I go to school at 8.
I have lunch at school.
I usually come back home at 3.
I do my homework every day.
In the afternoon I watch TV.
24311293.005.png
I listen to music.
I read comics.
Sometimes I play computer games/ tennis/ football.
I go to bed at 9.
Należy dzieciom wyjaśnić, że w ten sposób mówimy o czynnościach powtarzających się.
!"#$%&%'(%)*+#$%&% ,)-.#/0%
Dzieci z pomocą nauczyciela próbują zgadnąć, co mówi Tom, a co mówi Chatty.
Np.: Tom: Iget up at... every day.
Ihave breakfast at... . Igo to school at... .
Ihave lunch at... Icome back home at... .
After school/ In the afternoon.
Ido my homework, Iplay computer games,
Iread comics and Ilisten to music.
Igo to bed at 9.
Chatty: Iget up at... Ihave breakfast in bed. Itake a shower every day.
Sometimes Iplay tennis.
Igo to the swimming pool. Iplay golf.
Igo to the cinema.
Iplay the bagpipes every day.
1,/2#$%&$#.#$%#
Podczas słuchania dzieci mogą śledzić tekst w książce.
3
24311293.006.png 24311293.007.png
#(&)/.%(-
UNIT 6 MY DAILY PROGRAMME
Listen and read:
Posłuchaj i przeczytaj:
TOM:
I get up at 8 o’clock every day.
I take a shower and go downstairs for breakfast.
After breakfast I go to school.
I have lunch at school at 1 o’clock.
I always come back home at 4.
In the afternoon I do my homework and then I play with my friends.
Sometimes I take my dog for a walk.
In the evening I usually watch TV or play computer games.
Sometimes I read comics or listen to music.
I go to bed at 9.
CHATTY: My daily programme is quite different.
I get up at 10 and I have breakfast in bed.
I usually eat cornflakes with honey.
Then I take a shower and go out.
I always do many interesting things and I’m never bored.
I play tennis every day. Sometimes I go to the swimming pool.
In the afternoon I usually play golf or visit my friends.
Sometimes I go to the cinema or to the theatre.
In the evening I play the bagpipes.
I think all my neighbours like it very much.
454+%/6&$%#,)-$&7
Practice 1
Dzieci odczytują godziny na kolejnych zegarach według sześciu podanych wzorów, dokonując kolejnych
podstawień.
Practice 2
Zadaniem dzieci jest odczytanie zdań oraz godzin podanych w formie rysunków.
I get up at eight. I have breakfast at quarter past eight.
I go to school at half past eight. I have lunch at one o’clock.
I come back home at four o’clock. I do my homework at half past four.
I play with my friends at five.
I go to bed at nine.
Practice 3
Dzieci kolejno czytają zdania wypowiadane przez Toma, wstawiając w każdym z nich odpowiedni cza−
sownik.
I get up at 7.30 every day.
I take a shower and go downstairs for breakfast.
After breakfast I go to school.
I have lunch at 1 o’clock.
I come back home at 4.
In the afternoon I do my homework, then I play with my friends.
24311293.008.png 24311293.001.png
Practice 4
Dzieci parami ćwiczą dialogi według wzoru, dokonując podstawień własnego wyboru.
Np.: What do you do after school?
I usually do my homework /read comics/watch cartoons/listen to music. Etc.
Sometimes I play computer games/play tennis/ play with my friends/go to the swimming pool. Etc
1,/2#$%#$#.#$%#
Podczas słuchania rymowanki dzieci mogą śledzić tekst w książce.
#(&)/.%(-
8
Listen and repeat:
Posłuchaj i powtórz:
I get up at seven o’clock.
Tick tock, tick tock...
I have breakfast at eight o’clock.
Tick tock, tick tock...
I go to school at nine o’clock.
Tick tock, tick tock...
I have lunch at one o’clock.
Tick tock, tick tock...
I come back home at four o’clock.
Tick tock, tick tock...
I do my homework at five o’clock.
Tick tock, tick tock...
I play with my friends at six o’clock.
Tick tock, tick tock...
I have dinner at seven o’clock.
Tick tock, tick tock...
I watch TV at eight o’clock.
Tick tock, tick tock...
I go to bed at nine o’clock.
Tick tock, tick tock...
.,%&)1,/2#$%&%('+-#.6#$%&9
5#"#$%#(%)&:$&%.*7
Task 1
Zadaniem dzieci jest dopasowanie podpisów do rysunków i połączenie ich linią.
Jako pracę domową można zadać naukę odczytywania godzin oraz naukę rymowanki z płyty.
Przywitanie i sprawdzenie pracy domowej.
Powtórzenie rymowanki z podziałem na dwie grupy.
Jedna grupa mówi zdania, druga refren (Tick tock, tick tock), później odwrotnie.
;
24311293.002.png 24311293.003.png
Czytanie krótkich fragmentów tekstu i odtwarzanie ich z pamięci.
454+%/6&$%#,)-$&7
Układanie własnego programu dnia.
Najpierw dzieci bududując zdamoa z pomocą tekstu czytanki, a następnie z zamkniętymi książkami.
W pierwszej kolejności pytamy ochotników.
5#"#$%#(%)&:$&%.*7
Task 2
Zadaniem dzieci jest wykonanie rysunków na kolejnych zegarach zgodnie z podaną instrukcją.
Task 3
Dzieci mają uzupełnić zdania, wybierając odpowiednie czasowniki.
I get up at 7.30 every day.
I take a shower and have breakfast.
I go to school at 8 o’clock.
I come back home at 3.
I do my homework and I play with my friends every day.
In the evening I watch TV.
Task 4
Zadaniem dzieci jest uzupełnienie zdań z lukami.
1. In the afternoon I usually watch TV, or listen to music.
Sometimes I read a book or play computer games.
2. In the afternoon I usually play football, or go to the swimming pool.
Sometimes I read comics, or watch cartoons.
Extra Task
Zadanie polega na zbudowaniu trzech zdań z rozsypanych wyrazów.
I do my homework every day.
After school I usually play with my friends.
Sometimes I go for a walk.
#:&<2#--%:&%)%-=
Klasę dzielimy na dwie lub trzy drużyny.
Odpowiednio tablicę dzielimy na dwie lub trzy części.
Do tablicy prosimy pierwszą parę lub trójkę zawodników.
Zawodnicy kolejno zadają pytanie nauczycielowi: What time is it?
Nauczyciel każdemu z nich podaje inną godzinę.
Zadaniem każdego ucznia jest wykonanie rysunku zegara, wskazującego podaną godzinę.
Za każdy prawidłowo wykonany rysunek przyznajemy punkt.
Wygrywa drużyna, która uzyska największą ilość punktów.
Jako pracę domową można zadać przygotowanie opowiadania o własnym programie dnia na podstawie czy−
tanki, Task 3, Task 4 oraz Extra Task dla chętnych.
>
24311293.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin