© Zakład Metodologii i Dydaktyki Historii
Instytut Historii
Uniwersytet Śląski w Katowicach
1. Dane:
a) Imię i nazwisko studenta: …………………………………………………………………...
b) Imię i nazwisko nauczyciela – opiekuna praktyki: ………………………………………....
c) Nazwa szkoły – miejsca realizacji praktyki: ……………………………………………… ……………………………………………………………………………………………….
d) Adres szkoły: ……………………………………………………………………………….. ……………………………………………………………………………………………….
e) Czas trwania praktyki: ……………………………………………………………………...
od (dz., m-c, rok) do (dz., m-c, rok)
2. Informacja o przebiegu praktyki:
W czasie czterotygodniowej praktyki pedagogicznej STUDENT:
a) samodzielnie przeprowadził ……… lekcji historii (w gimnazjum lub szkole ponadgimnazjalnej) lub historii i społeczeństwa ( w szkole podstawowej)
b) samodzielnie przeprowadził ……… lekcji z ………………………………………………
(proszę podać nazwy innych niż historia przedmiotów)
c) hospitował (obserwował) ……… lekcji historii (w gimnazjum lub szkole ponadgimnazjalnej) lub historii i społeczeństwa ( w szkole podstawowej)
d) hospitował (obserwował) ……… lekcji i zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli i praktykantów (innych niż historia lub historia społeczeństwo)
e) przez ……… godzin uczestniczył w innych formach aktywności na terenie szkoły.
f) uczestniczył w następujących działaniach dydaktyczno-wychowawczych szkoły:
· ………………………………………………………………………………………………
g) został zapoznany z następującymi dokumentami dotyczącymi funkcjonowania szkoły:
3. Komentarz NAUCZYCIELA-OPIEKUNA dotyczący przebiegu praktyki (działań podejmowanych przez studenta).
a) Określenie stopnia wykorzystania środków dydaktycznych wraz z uzasadnieniem: … …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
b) Opis i ocena najczęściej stosowanych metod i technik nauczania-uczenia się: ……… …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
c) Ocena radzenia sobie z problemami oceniania wewnątrzszkolnego: ………………… …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
d) Proponowana ocena końcowa (słownie): ……………………………………………
Uzasadnienie:
e) Opis zaobserwowanych cech bądź działań, które NAUCZYCIEL uważa za mocne strony praktykanta: …………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
f) Opis zaobserwowanych cech bądź działań, które NAUCZYCIEL uważa za słabe strony praktykanta (wymagające w szczególny sposób poprawy lub doskonalenia): ………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
g) Miejsce na ewentualne inne uwagi: ………………………………………………… ………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………
Miejscowość i data (dzień/mc/rok)
……………………………………… ………………………………………
Czytelny podpis nauczyciela-opiekuna praktyki czytelny podpis praktykanta
Pieczątka szkoły pieczątka i podpis dyrektora szkoły
2
Morinehtar