Numer publikacji: 9994
Dział: Przedszkole
Rozmiar tekstu: A A A
Cele:Dziecko:-uważnie słucha nauczyciela,-rozumie i stosuje się do poleceń nauczyciela,-wie, że bociany wracają wiosną do Polski,-rozwija logiczne myślenie,-doskonali analizę i syntezę wzrokową,-przelicza elementy w zakresie własnych możliwości.Formy pracy: praca z grupąMetody pracy:- słowna: wiersz, rozmowa, opis historyjki- demonstracyjna: pokaz ilustracji i obrazków- czynna: ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej, zabawy ruchowe, ćwiczenia liczbowe.Środki dydaktyczne:Wiersz, obrazek bociana pocięty na części, nagranie piosenki „Bociek”, historyjka obrazkowa, kartoniki z kropkami, żabki z kolorowego papieru, obrazki bocianów nad stawem, bębenek, opaski na głowę z sylwetą żabki.Przebieg zajęcia:1. Słuchanie krótkiego wiersza „Powrót bocianów”-rozmowa na temat wiersza,-przypomnienie nazwy obecnej pory roku,-zwrócenie uwagi, że wiosną wracają do nas ptaki, które na zimę odleciały do ciepłych krajów.Lecą z ciepłych krajów zmęczone bocianyi widzą krajobraz tak dobrze im znany.„Tu są nasze gniazda, lądujemy z nieba,po długiej podróży odpocząć nam trzeba”.2. Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej „Bocian”-układanie pociętego na części obrazka z bocianem,-nazywanie ptaka, którego przedstawia obrazek.3. Zabawa ruchowa z piosenką „Bociek”-rytmiczne poruszanie dziobem przy słowach kle,kle, -wysokie unoszenie kolan, -próby stania na jednej nodze.4. Słuchanie historyjki obrazkowej o rodzinie bocianów-wskazywanie odpowiednich rysunków,-zwracanie uwagi na to, co wydarzyło się najpierw, a co potem,-próby posługiwania się liczebnikami porządkowymi.Pan bocian spotkał się z panią bocianową i zamieszkali w gnieździe na starej wierzbie.Pani bocianowa zniosła trzy jajka.Gdy wykluły się młode bociany, rodzice karmili je, aby szybko urosły.Jesienią cała rodzina odleciała do Afryki – tam gdzie nie ma zimy.5. Ćwiczenia liczbowe pod hasłem „Żabki w stawie”-przeliczanie liczby żabek podanej przez nauczyciela, -umieszczanie ich w „stawie”.6. Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał „Przestraszone żabki”.- dzieci – żabki, naśladują skoki żabek. Uderzenie w bębenek jest sygnałem, że zbliża się bocian. Przestraszone żabki nieruchomieją. Dwa uderzenia w bębenek są sygnałem, że bocian odszedł i żabki mogą skakać dalej.
cornel3