Temat: W czym jesteśmy podobni?
1. Powitanie przy piosence „Poznajmy się”
Jeśli nie znasz mnie – marsz w różnych kierunkach
To przedstawię się – podanie ręki najbliższej osobie
Podam imię swe – wymienienie swych imion
I przykleję się – nauczyciel podaje propozycje np. brzuszkiem, ręką, kolankiem, itp.
2. Słuchanie piosenki „Nasze uszy słyszą świat”
Omówienie jej treści: jakie części ciała zostały wymienione i do czego służą?
3. Zabawa „Moje ciało ma ...” – rundka w kole
Każde dziecko wymienia jakąś część swojego ciała, a następnie podchodzi do plakatu i wskazuje ją na nim (plakat z „Nauczycielki Przedszkola” wrzesień 2011). Ogólne omówienie budowy człowieka.
4. Zabawa ruchowa przy piosence „Znam już siebie”
1. Choć niewiele jeszcze wiem - grożą palcem
To pochwalić wam się chcę, - rozkładają ręce
Że już siebie dobrze znam - wskazują na siebie
Zaraz udowodnię wam. - klaszczą rytmicznie
Ref: Tu jest rączka, tu paluszek
A tu jest mój mały brzuszek
Uszy, nosek, oczka dwa,
Uśmiechnięta buzia ma x2
2. Choć me nóżki małe są, - wskazują na nóżki
Co dzień wiele chodzić chcą. - maszerują w miejscu
Mama czasem mówi mi, - klaszczą rytmicznie
Że już na to nie ma sił. - rozkładają ręce
5. Zabawa dydaktyczna „Taki sam i inny”
- Omówienie wyglądu twarzy 5 osób: wskazywanie podobieństw i różnic
- Zabawa „Wstań i dotknij wszystkie dzieci, które ...” – nauczyciel podaje: jakieś podobieństwo lub różnicę.
6. Ćwiczenie psychomotoryczne na podstawie wiersza „Twarz”
Tu moja twarzyczka jak maleńki domek,
Włoski jak dachówki, o czym dobrze wiem.
Oczka jak dwa okna, jasne, słonka warte,
Buzia to ogromne drzwiczki – na oścież otwarte.
A pośrodku nosek, dzwonić możesz nim,
Kiedy mnie odwiedzasz, zadzwoń: dryń, dryń, dryń.
7. Praca plastyczna „Moja twarz”
Kolaż – dzieci przyklejają na szablon twarzy powycinane z gazet: oczy, nos, usta. Włosy kolorują zgodnie ze swoim kolorem odpowiednio dobraną kredką.
cornel3