Montowanie i uruchamianie komputera.pdf

(727 KB) Pobierz
Technik_elektronik_311[07]_Z8.01_u.doc
MINISTERSTWO EDUKACJI
NARODOWEJ
Michał Kołodziej
Montowanie i uruchamianie komputera
311[07].Z8.01
Poradnik dla ucznia
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2006
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
381180546.001.png 381180546.002.png 381180546.003.png
Recenzenci:
mgr Małgorzata Malesa– Gdula
mgr inż. Anna Górska
Opracowanie redakcyjne:
mgr inż. Danuta Pawełczyk
Konsultacja:
mgr inż. Gabriela Poloczek
Korekta:
mgr inż. Agnieszka Ambrożejczyk– Langer
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej 311[07].Z8.01
„Montowanie i uruchamianie komputera” zawartego w modułowym programie nauczania
dla zawodu technik elektronik.
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2006
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
SPIS TREŚCI
1. Wprowadzenie
3
2. Wymagania wstępne
5
3. Cele kształcenia
6
4. Materiał nauczania
7
4.1. Płyty główne, procesory, pamięci
7
4.1.1. Materiał nauczania
7
4.1.2. Pytania sprawdzające
14
4.1.4. Sprawdzian postępów
15
4.2. Karty rozszerzeń (karty graficzne, sieciowe, dźwiękowe)
18
4.2.1. Materiał nauczania
18
4.2.2. Pytania sprawdzające
20
4.2.4. Sprawdzian postępów
20
4.3. Napędy
22
4.3.1. Materiał nauczania
22
4.3.2. Pytania sprawdzające
25
4.3.3. Ćwiczenia
26
4.3.4. Sprawdzian postępów
27
4.4. Obudowa, zasilacz, chłodzenie
28
4.4.1. Materiał nauczania
28
4.4.2. Pytania sprawdzające
29
4.4.3. Ćwiczenia
29
4.4.4. Sprawdzian postępów
30
4.5. Klawiatury, myszy, monitory
31
4.5.1. Materiał nauczania
31
4.5.2. Pytania sprawdzające
32
4.5.4. Sprawdzian postępów
32
4.6. Montaż, konfiguracja komputera
34
4.6.1. Materiał nauczania
34
4.6.2. Pytania sprawdzające
38
4.6.3. Ćwiczenia
38
4.6.4. Sprawdzian postępów
41
5. Sprawdzian osiągnięć
42
6. Literatura
48
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
4.1.3. Ćwiczenia
17
4.2.3. Ćwiczenia
21
4.5.3. Ćwiczenia
33
1. WPROWADZENIE
Poradnik będzie Ci pomocny w przyswajaniu wiedzy z zakresu badania, montowania
i uruchamiania komputera.
W poradniku zamieszczono:
- wymagania wstępne– wykaz umiejętności, jakie powinieneś mieć już ukształtowane,
abyś bez problemów mógł korzystać z poradnika,
- cele kształcenia – wykaz umiejętności, jakie ukształtujesz podczas pracy z poradnikiem,
- materiał nauczania – podstawowe wiadomości teoretyczne niezbędne do opanowania
treści jednostki modułowej,
- zestaw pytań przydatny do sprawdzenia, czy już opanowałeś podane treści,
- ćwiczenia, które pomogą Ci zweryfikować wiadomości teoretyczne oraz ukształtować
umiejętności praktyczne,
- sprawdzian postępów,
- sprawdzian osiągnięć – przykładowy zestaw zadań i pytań; pozytywny wynik
sprawdzianu potwierdzi, że dobrze pracowałeś podczas zajęć i że nabyłeś wiedzę
i umiejętności z zakresu tej jednostki modułowej,
- wykaz literatury uzupełniającej.
W materiale nauczania zostały omówione zagadnienia z zakresu montowania
i uruchamiania komputera, części wchodzących w skład zestawu komputerowego
i uruchomienia gotowego komputera.
Z rozdziałem „Pytania sprawdzające” możesz zapoznać się:
- przed przystąpieniem do rozdziału „Materiał nauczania” – poznając przy tej okazji
wymagania wynikające z zawodu, a po przyswojeniu wskazanych treści, odpowiadając
na te pytania sprawdzisz stan swojej gotowości do wykonywania ćwiczeń,
- po zapoznaniu się z rozdziałem „Materiał nauczania”, by sprawdzić stan swojej wiedzy,
która będzie Ci potrzebna do wykonywania ćwiczeń.
Kolejny etap to wykonywanie ćwiczeń, których celem jest uzupełnienie i utrwalenie
wiadomości z zakresu badania montowania i uruchamiania komputera.
Wykonując ćwiczenia przedstawione w poradniku lub zaproponowane przez nauczyciela,
będziesz poznawał elementy wchodzące w skład komputera, sposób ich doboru by ze sobą
współpracowały oraz sposób poskładania ich w całość, by w końcu uruchomić działający
komputer.
Po wykonaniu zaplanowanych ćwiczeń, sprawdź poziom swoich postępów wykonując
„Sprawdzian postępów”, zamieszczony po ćwiczeniach.
W tym celu:
- przeczytaj pytania i odpowiedz na nie,
- podaj odpowiedź wstawiając X w podane miejsce,
- wpisz TAK jeśli Twoja odpowiedź na pytanie jest prawidłowa,
- wpisz NIE jeśli Twoja odpowiedź na pytanie jest niepoprawna.
Odpowiedzi NIE wskazują luki w Twojej wiedzy, informują Cię również, jakich
zagadnień jeszcze dobrze nie poznałeś. Oznacza to także powrót do treści, które nie są
dostatecznie opanowane.
W rozdziale 5. tego poradnika jest zamieszczony „Sprawdzian osiągnięć”; zawiera on:
- instrukcję, w której omówiono tok postępowania podczas przeprowadzania sprawdzianu,
- przykładową kartę odpowiedzi, w której, w przeznaczonych do tego miejscach, wpisz
odpowiedzi na pytania lub zakreśl właściwe odpowiedzi spośród zaproponowanych.
Bezpieczeństwo i higiena pracy
W czasie pobytu w pracowni musisz przestrzegać regulaminów, przepisów
bezpieczeństwa i higieny pracy oraz instrukcji przeciwpożarowych, wynikających z rodzaju
wykonywanych prac. Przepisy te poznasz podczas trwania nauki.
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
311[07].Z8
Montowanie i eksploatowanie
urządzeń techniki komputerowej
311[07].Z8.01
Montowanie i uruchamianie
komputera
311[07].Z8.02
Instalowanie i konfigurowanie
systemu operacyjnego
311[07].Z8.03
Instalowanie i konfigurowanie
sieci
311[07].Z8.04
Instalowanie urządzeń
peryferyjnych
311[07].Z8.05
Testowanie, diagnozowanie
i wymiana podzespołów
311[07].Z8.06
Stosowanie dyskowych
programów narzędziowych
Schemat układu jednostek modułowych
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
4
381180546.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin