Bizony
My idziemy na bizony
My się bizonów nie boimy
Bo mamy dzida
Ooo
A cio to?
1. wielka skała
Nie możemy przejść pod
Nie możemy przejść nad
Nie możemy jej ominąć
więc ją przefruniemy
2. Wielka łąka
więc ją wykosimy
3. Wielki las
więc go wyrąbiemy
4. Wielka woda
więc ją przepłyniemy
5. Wielki Bizon
więc uciekajmy!
Opis pląsu:
Każdą linijkę powtarzamy po prowadzącym
My idziemy na bizony- idziemy w miejscu
My się bizonów nie boimy- pokazujemy gest prawą ręką
Bo mamy dzida- pokazujemy przed sobą dzidę
oooo, a cio to?- rozmowa dwóch wskazujących palców J
1) wielka skała- pokazujemy przed sobą wielka skałę
nie możemy przejść pod – pokazujemy „pod”
nie możemy przejść nad- pokazujemy „nad”
nie możemy jej ominąć- pokazujemy „ominąć”
więc ją przefruniemy- pokazujemy skrzydła i przefruwamy
2) wielka łąka- pokazujemy rozpostartą przed nami ląkę.
…..
więc ją wykosimy- pokazujemy jakbyśmy za pomoca kosiarki chcieli wykosić łąkę
3) wielki las- pokazujemy wysokie drzewa
………
więc go wyrąbiemy- pokazujemy jakbyśmy wyrąbywali drzewa
4) wielka woda- pokazujemy fale morskie
……..
więc ją przepłyniemy- jakbyśmy płynęli
5)wielki bizon- pokazujemy postać ogromnego bizona
…….
a więc uciekamy!- odwracamy sie do tyłu i biegniemy w miejscu.
Bum Kali Kali
Bum, bum, bum,
Kali, kali, kali,
Bum, kali, kali,
Bum, kali, kali, kali
Bum, kali, kali
Bum, bum....
Bum – uderzamy piąstkami w policzki
Kali- uderzamy na początku o ziemię(podłogę),
za drugim razem - o kolana, podłogę
za trzecim razem klaśnięcie, kolana, podłoga
Przyspieszamy...
Już czas zawiązać krąg
Już czas zawiązać krąg, niech popłynie pieśń
Bo w kręgu przyjaciół wesoło wszystkim jest
Kciuki do przodu
Łokcie do tyłu
Kolana ugiąć
Pięty na zewnątrz
Głowa do góry
Kuper do góry
Język na zewnątrz
Drużyna porusza się w kole, jedna osoba za drugą śpiewając 2 pierwsze wersy.
Prowadzący mówi „kciuki do przodu”, zuchy powtarzają wykonując czynność.
I dalej poruszają się w kręgu śpiewając 2 pierwsze wersy.
Prowadzący znów powtarza komendy po kolei: „kciuki do przodu” (dzieci powtarzają i wykonują), „Łokcie do tyłu” (dzieci powtarzają i wykonują)
I od początku śpiewają…
Mały Indianin napiął mały łukJak on mógł napiąć taki mały łuk?
„mały” możemy zamienić na:
wielki
gruby
chudy
i.t.d.
mały- schylamy się i pokazujemy odległość od ziemi
Indianin- pokazujemy pióra z tyłu głowy
napiął- pokazujemy jakbyśmy strzelali z łuku
mały- tak jak na początku
łuk- tak jak „napiął”
jak on mogł?- pokazujemy gest bezradności
napiąć- tak jak „napiął”
taki mały- tak jak na początku
"Niedźwiadek"
Jedna łapka, druga łapka ja jestem niedźwiadek
Jedna nóżka, druga nóżkaa to jest mój zadekLubię miodek, kocham miodek
podbieram go pszczółkomjedną łapką, drugą łapkąalbo ciągnę rurką
Wyciągamy prawą rękę do przodu, potem lewąwskazujemy na siebiewyciągamy prawą, potem lewą nogę do przoduodwracamy się i pokazujemy na pupę głaszczemy się po brzuszku okrężnymi ruchamimachamy rękoma naśladując ruchy skrzydeł pszczółwyciągamy prawą rękę do przodu, potem lewąpokazujemy rękoma rurkę
"Papużka"
Jestem małą papużką- / i bardzo mało jemA moja pani, moja pani / codziennie śledzia daje mi A ja bym wolała, wolałaJeść lody, pić colę
Prowadzący śpiewa, a zuchy powtarzają
pokazujemy małą odległość między dłońmirękoma nakreślamy kobiece kształtyfalisty ruch ręką /pokazujemy rękoma na siebieudajemy lizanie lodów i picie coli z butelki
"Plynela szalupa"
1 Płynęła po morzu szalupa z bąbelkamiref. I słoń z malinowym noskiem i z kłapczastymi uszami /2x
2 Tam sójka za morzem, tam statek z piratamiref.I słoń z malinowym noskiem i z kłapczastymi uszami /2x
3 Zaczęła się bitwa na morzu z bąbelkamiref.I słoń z malinowym noskiem i z kłapczastymi uszami /2x
4 Po bitwie zostało to morze z bąbelkamiref.I słoń z malinowym noskiem i z kłapczastymi uszami /2x
Pokazujemy szalupę (pionowe, faliste ruchy)pokazujemy morze- faliste ruchy rękomaPrzy nosie robimy słoniową trąbę; machamy dłońmi przy uszachpalcem wskazujemy przez prawe ramię, gdzie sójka, a przez lewe ramię, gdzie piraciuderzamy pięściami o dłoń (co ma symbolizować bitwę), pokazujemy bąbelki j/wchwytamy rękoma twarz i udajemy zdziwienie, zmartwienie
Za ciasne jeansy mam
1) Za ciasne jeansy mam bo wyprałem je sam
2)Piorę jeansy,
Za ciasne jeansy mam bo wyprałem je sam
Piorę jeansy
3) Wciągam jeansy
wciągam jeansy
4) Zapinam guzik,
zapinam guzik
5) Guzik pft
Za ciasne jeansy mam bo wyprałem je sam /x2
guzik pft
6) Przyszywam guzik
Każdy wers powtarzamy dwa razy.
1) Pokazujemy jakbyśmy próbowali włożyć spodnie
2) pokazujemy czynność pranie
3) wciągamy dżinsy
4) jakbyśmy zapinali guzik
5) pokazujemy guzik, który wyrzucamy za siebie
6) przyszywamy guzik
terpil