Plan pracy wychowawczo – dydaktyczno – opiekuńczej w grupie dzieci 3 – 4 letnich
Dary jesieni z sadu
Metody
Cele kształcenia
Cele operacyjne
Podstawa programowa
1. Sad jesienią - rozmowa
2. Owoce jesienią
3. Wiersz M. Ciekawskiej „Kto powie”
4. Malowanie farbami - sad
5. Wiersz „Wpadła gruszka do fartuszka”
6. Lepienie owoców z plasteliny
7. Zabawa w pary
8. Zabawa „Szumią drzewa w sadzie”
9. Smakujemy owoce
10. Zestaw zabaw ruchowych nr 4 i 5 wg K. Wlaźnik
· Wyjaśnienie pojęcia sad,
· Opisanie sadu i pokazanie ilustracji, zdjęć.
· Przedstawienie ilustracji z różnymi owocami pochodzącymi z sadów (jabłko, gruszka, śliwka)
· Poznanie nazw niektórych owoców rosnących w naszych sadach,
· Przeliczanie elementów zbioru,
· Podział owoców na zbiory.
· Wykorzystanie barw charakteryzujących jesień
· Rozwijanie pamięci u dziecka,
· Utrwalenie nazw niektórych owoców (gruszka, jabłko, śliwka)
· Dobieranie odpowiednich kolorów plasteliny: żółty, zielony, fioletowy, czerwony.
· Dobieranie takich samych ilustracji dotyczących owoców
· Utrwalanie wyrazów naśladujących dźwięki przyrody – szum drzew.
· Poznanie znaczenia słów kwaśny – słodki na podstawie owoców (jabłko, gruszka, śliwka)
· Dziecko potrafi opisać sad jesienią.
· Dziecko potrafi nazwać i odróżnić owoce po ich wyglądzie, zapachu i smaku
· Dziecko potrafi posegregować owoce wg cech jakościowych
· Dziecko potrafi malować po całej powierzchni kartki
· Dziecko potrafi wymienić nazwy niektórych owoców,
· Dziecko potrafi powiedzieć wierszyk z nauczycielem.
· Dziecko zna odpowiednie kształty owoców,
· Dziecko potrafi dobrać odpowiednie kolory dla owoców.
· Dziecko potrafi utworzyć parę z ilustracji,
· Dziecko potrafi odróżniać owoce.
· Dziecko potrafi naśladować dźwięk szumiących drzew
· Dziecko potrafi nazwać smak owoców: kwaśny lub słodki
I – 1, 8, 11, 13,
IV – 1,
I – 1, 6, 8
II – 9
II – 1, 2, 3,
I – 5, 13
II – 1, 10,
IV – 5
I – 1, 4, 5, 13,
II – 1, 9
I – 2, 6,
II – 1, 10
I – 4, 6, 8
I – 4, 9, 11
I – 6, 13
II – 8,
matka4x1