test na koniec kl II.doc

(961 KB) Pobierz
Test nauczycielski

Test nauczycielski

sprawdzający z edukacji

polonistycznej, środowiskowej

i matematycznej

na koniec roku szkolnego

dla klasy II

 

 

 

Zapamiętałem, zrozumiałem, zastosowałem”

 

 

 

 

                                                      Opracowały:

 

                                                                                                  - Anna Kowalik

                                                                                                - Barbara Zając

                                                                             - Małgorzata Dukaczewska

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LISÓW 2002

Koncepcja testu

 

 

Zapamiętałem, zrozumiałem, zastosowałem”

 

 

1.     Test przeznaczony jest dla uczniów kl. II szkoły podstawowej

2.     Celem badania jest sprawdzenie poziomu osiągnięć poznawczych uczniów z zakresu edukacji polonistycznej, środowiskowej i matematycznej

3.     Rodzaj testu:

-         test nauczycielski

-         test sprawdzający podsumowujący

-         test bez wyposażenia

-         test pisemny

4.     Warunki testowania

         Test piszą uczniowie klasy drugiej. Czas badania należy zacząć odliczać od momentu rozdania testów. Każdy uczeń otrzymuje test, wpisuje swoje imię i nazwisko (zad.1) po czym czyta przesłanie skierowane do niego.

Na pisanie ze słuchu przewiduje się ok. 40 minut. Tekst dyktanda należy przeczytać głośno i krótko omówić jego treść. Dyktować zdanie po zdaniu. Można powtórzyć zdania dłuższe. Po napisaniu przeczytać tekst ponownie w celu sprawdzenia i dokonania ewentualnych poprawek przez uczniów.

Po krótkiej przerwie uczniowie wykonują kolejne zadania od 3 do 16.  Jeżeli nauczyciel uzna, że dzieci są zmęczone rozwiązywaniem testu, może podjąć decyzję o wprowadzeniu kolejnej przerwy.

 

Przewidywany czas przeprowadzenia testu:

-         40 minut dziennie przez 2 lub 3 dni (w zależności od  tempa pracy swoich uczniów)

 

Nauczyciel nie udziela rad i wskazówek w czasie testowania.

Po skończonej pracy przez wszystkich uczniów, nauczyciel zbiera testy i przystępuje do sprawdzania.

Czas niezbędny do rozwiązania testu nauczycielskiego ustala sam autor na podstawie znajomości tempa pracy swoich uczniów.

 

 

 

 

 

KARTOTEKA TESTU

Z ZAKRESU EDUKACJI POLONISTYCZNEJ,

ŚRODOWISKOWEJ I MATEMATYCZNEJ

DLA KL. II NA KONIEC ROKU SZKOLNEGO

 

Lp.

UMIEJĘTNOŚCI – uczeń potrafi

Poziom wymagań

Kategorie

  1.

Stosować wielką literę w imieniu i nazwisku

P

C

  2.

Przestrzegać poprawności ortograficznej w zakresie podstawowych zasad pisowni

P i PP

C

  3.

Czytać po cichu ze zrozumieniem, odpowiadać na pytania związane z treścią tekstu

P

B

  4.

Rozpoznawać części mowy: rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki

P

B

  5.

Układać zdanie z rozsypanki wyrazowej

P

C

  6.

Napisać wyrazy zdrobniałe do podanych

PP

C

  7.

Określić charakterystyczne cechy budowy drzew i krzewów

PP

B

  8.

Podpisać części składowe rośliny

P

B/A

  9.

Określić liczbę rzeczownika

      P

B

 

10.

Porównywać i porządkować liczby od najmniejszej do największej w zakresie 100

P

C

11.

Rysować odcinki o danej długości i odcinek dłuższy od danego.

P

C

12.

Dokonać obliczeń zgodnie z kolejnością wykonywania działań

PP

C

13.

Dokonać obliczeń na grafach i zapisać formułę matematyczną

P i PP

C

14.

Obliczyć obwód prostokąta wykorzystując rysunek pomocniczy

PP

C

15.

Rozwiązać zadanie tekstowe

P

C

 

 

 

 


Legenda:

 

   Formułowanie wymagań jest najbardziej samodzielnym i twórczym działaniem nauczyciela. Ich wymiar jest „nauczycielski”, mają bezpośredni związek z ocenianiem.

 

   P    - podstawowy poziom wymagań  -  wiadomości i umiejętności stosunkowo łatwe do opanowania, umożliwiające uczniowi świadome uczestnictwo lekcji, absolutnie konieczne dla kontynuowania dalszej nauki.

 

   PP  - ponadpodstawowy poziom wymagań  -  wiadomości i umiejętności średnio trudne i trudne do opanowania przez uczniów. Mogą być użyteczne w życiu codziennym, potrzebne tym, którzy zamierzają kształcić się na wyższym poziomie. Nie muszą wykraczać poza obowiązujący program nauczania

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin