Materiał edukacyjny rozdawany bezpłatnie w ramach szkolenia.
Mafijne porachunki
Grę najlepiej przeprowadzić w budynku na zimowisku lub biwaku. W czasie trwania tej gry można prowadzić normalnie inne zajęcia - w niczym to nie przeszkadza, oprócz tego, że wszyscy zachowują się jak ochroniarze.Czas trwania np. 10 godzin (zaczynamy rano i kończymy wieczorem; należy podać konkretną godzinę zakończenia).Każdy zastęp to inna rodzina mafijna. Ilość zastępów dowolna.Rekwizyty: małe kartki o charakterystycznym kolorze lub z specjalnym znakiem lub pieczątką (tak aby nie szło ich z fałszować). Dla każdego zastępu po 20 sztuk. Każdy zastęp wybiera sobie bossa i 2 zastępców, i podaje to do publicznej wiadomości. Celem jest załatwienie jak najwięcej innych bossów i zastępców. A samemu nie pozwolenie na załatwienie swojego bossa i zastępców. Kartki, które dostaje zastęp to bomby. Piszemy na niej kiedy ma wybuchnąć (przedział czasowy to 5 minut; np. 13.44-13.49). I podkładamy bombę w jakimś miejscu (np. przyklejamy pod krzesełkiem lub stołem, podkładamy pod nogę łóżka, wkładamy do gitary, itp). Promień działania bomby to pół metra. Jeżeli czasie wybuchu bomby znajdzie się w jej zasięgu jakiś boss lub zastępca to ginie. Oczywiście w tym samym czasie musi być ktoś z zastępu, który podłożył bombę, aby powiedzieć że właśnie bomba wybuchła. Zabita szycha mafijna nie może sprawdzać i rozminowywać terenu. Rozminowanie terenu polega na podarciu kartki i wyrzuceniu jej do śmieci. Najlepiej, aby przed rozpoczęciem gry wszyscy zsynchronizowali zegarki. Za każdego bossa dostaje się 2 punkty a za zastępcę 1 punkt. Rozliczenie gry jest wieczorem po zakończeniu.
beciks