zabawy_przyborami.pdf

(149 KB) Pobierz
Retoryka w szkole – rzut oka na doświadczenia zagraniczne
S CENARIUSZE LEKCJI
Z ABAWY Z PRZYBORAMI ...
T ERESA K OŚCIELNIK -P ACTWA
ZABAWY Z PRZYBORAMI NIETYPOWYMI
ŁĄCZĄCYMI RÓŻNE FORMY RUCHU
Teresa Kościelnik-Pactwa
Edukacja: ruchowa.
Cele:
uczeń rozwija szybkość, zręczność i wytrzymałość,
kształtuje sprawność fizyczną,
dokładnie wykonuje ćwiczenia,
współdziała w grupie.
Metody pracy: ćwiczenia praktyczne.
Formy pracy: indywidualna, grupowa, zbiorowa.
Środki dydaktyczne: piłki lekarskie 1 kg, plastikowe butelki 1,5 l, woreczki, gwizdek.
Przebieg zajęć
1. Czynności organizacyjno-porządkowe.
Zbiórka. Sprawdzenie przygotowania do zajęć. Motywowanie uczniów do aktywnego udziału w zaję-
ciach.
2. Rozgrzewka.
a. Marsz po obwodzie koła, każdy bierze butelkę, przekładanie butelki z ręki prawej do lewej z przodu i
z tyłu.
b. Stanie, okrężne podawanie butelki z prawej do lewej ręki na wysokości bioder i kolan.
c. Na sygnał obieganie butelki z prawej i lewej strony.
d. Siad w rozkroku, uczniowie trzymają w rękach butelkę, skłony na zmianę do nogi lewej i prawej.
więcej na stronie internetowej http://www.mac.pl/
148190541.002.png 148190541.003.png 148190541.004.png
S CENARIUSZE LEKCJI
Z ABAWY Z PRZYBORAMI ...
T ERESA K OŚCIELNIK -P ACTWA
e. Leżenie przodem, unoszenie rąk jak najwyżej z butelką w rękach, odpoczynek. Ćwiczenie powtarza-
my 5 razy.
f. Leżenie tyłem, uczniowie układają butelkę między stopami i przenoszą ją za głowę. Ćwiczenie powta-
rzamy 5 razy.
g. Siad skrzyżny, butelka przed ćwiczącym. Na sygnał dzieci obiegają butelkę. Wygrywa ten, kto pierw-
szy obiegnie butelkę.
3. Część główna. Zabawy ruchowe.
Butelkowy slalom
Uczniowie podzieleni na drużyny ustawiają się w rzędach na linii startu. Na sygnał biegną slalomem
między butelkami. Wygrywa ten rząd, który pierwszy ukończy slalom.
Kręgielnia
Uczniowie w rzędach stoją na lini startu. Butelki ustawione naprzeciwko w odległości 6 m jak kręgle.
Każdy zawodnik rzuca piłką lekarską 1 kg. Zawodnik uzyskuje tyle punktów, ile butelek strącił. Wygry-
wa ten rząd, który ma najwięcej punktów.
Źródlana woda
Uczniowie biegają po sali, naśladując zwierzęta, butelki ustawione na podłodze sali. Na hasło „woda”
każdy uczeń chwyta butelkę. Z zabawy odpadają te osoby, które nie mają butelki. Nauczyciel chodzi po
sali i zbiera butelki, podczas gdy uczniowie spacerują.
Butelkowa przepychanka
Podział uczniów na dwa zespoły. Na lini środkowej ustawiamy butelkę, zespoły ustawione po przeciw-
nych stronach w odległości 3 m od butelki. Zawodnicy starają się za pomocą rzutów woreczkami przesu-
nąć butelkę na swoje pole. Wygrywa zespół, który pierwszy przesunie butelkę na pole przeciwnika.
4. Czynności organizacyjno-porządkowe.
Uspokojenie. Rytmiczny marsz po obwodzie koła z wysokim unoszeniem kolan.
5. Podsumowanie zajęć. Ocena aktywności uczniów.
więcej na stronie internetowej http://www.mac.pl/
148190541.005.png 148190541.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin