Wbudowanie Autochecku w Audi B4/Typ 89
Wbudownie Autochecku (AC) wydaje sie moze dla wielu trudne, ale w efekcie koncowym takie nie jest. Glowna przyczyna wbudowania AC jest dla wiekszosci chetnych wbudowanie komputera pokladowego (BC). Poniewaz BC znajduje sie z AC przewaznie w jednym module, nie pozostaje nic innego jak polaczyc AC. Te urzadzenie jest zarowno dla B4 jak i dla typu T89 takie samo. To znaczy ze kazdy AC moze zostac wbudowany zarowno do T89 jak i do B4, przy czym wbudowanie do T89 jest pracochlonniejsze, ale o tym pozniej.
Najpierw powinienem wspomniec, ze istnieja trzy warianty AC. 1. AC z ostrzezeniem (przekroczenia) predkosci i wskaznikiem czestotliwosci fal radiowych, 2. AC tylko z ostrzezeniem predkosci i 3. AC bez tych obu funkcji
Jest jeszcze wazne zeby wiedziec, ze istnieja AC do (samochodow z) 4/5 zylindrami i do (samochodow z) 6 Zylindrami. Te dwa warianty AC nie sa takie same i w przypadku zastosowania niewlasciwego Typu AC nie bedzie pokazywa prawidlowo dynamiczna kontrola cisnienia oleju! A wiec prosze przed zakupem zwrocic na to uwage.
W B4 dynamiczna kontrole cisnienia oleju przejal minicheck. W T89 funkcje ta przejmuje samodzielny przekaznik (TN: 443 919 082 (Diesel); 813 919 082 A/B (Benziner)), ktory znajduje sie w dodatkowym wsporniku przekaznikow pod kierownica.Po tych , jak sadze waznych informacjach, teraz odnosnie wlasciwego wbudowania (montazu). Najpierw musicie zdemontowac ten universalny instrument (jak to sie robi, widzicie na video w FAQ!). Teraz minicheck – modul wykrecic, wtyczke poluzowac i wyciagnac. Przy T89 potrzeba wykrecic tylko modul swiatel kontrolnych. Teraz, przy B4 musicie pojedyncze przewody z 14 polowej wtyczki wybudowac, ale nie odcinac, kontakty beda pozniej jeszcze potrzebne. Poniewaz przekaznik kontroli cisnienia oleju w T89 znajduje sie w dodatkowym wsporniku przekaznikow, a ta funkcje przejmie w przyszlosci AC, nie potrzebujemy wiec wiecej tego przekaznika. Kable wtyczki przekaznikow moga zostac odciete, ale pozniej niektore z nich moga byc znowu do AC potrzebne Teraz mozecie AC modul wcisnac od tylu na KI i przykrecic. Teraz mozesz zaczacz okablowaniem wtyczki do AC. Przy T89 przedluzasz po prostu przewody, ktorye potrzebujesz z poprzedniego (Ex) przekaznika cisnienia oleju, a przy B4 po prostu odpowiednie kable wkladasz w nowa wtyczke AC. Jak to sie robi widzicie w tabeli ktora znajduje sie ponizej.
Po tym okablowaniu troszczymy sie o brzeczyk ostrzegawczy o (ktory informuje o pozostawionym) wlaczonym swietle lub radiu. Tym razem kierowcy T89 maja lepiej, poniewaz posiadaja zewnetrzny brzeczyk w dodatkowym wsporniku przelacznikow. Odnosnie wiec tego nie potrzebuja sie oni troszczyc. Poniewaz brzeczyk ostrzegawczy przy B4 jest zintegrowany w MC, musisz tutaj ten przelacznik przebudowac. Jak ty to polaczysz stoi rowniez na dole w tabeli.
AC- Stecker (26 polig): AC- Wtyczka (26 biegunowa):
3
br/sw brazowy/czarny
Bei 5Zyl. auf Masse legen
Przy 5 Zylindrach polaczyc z masa
16
br/ro
brazowy/czerwony
Scheibenwaschwasser
Woda do wycieraczek
17
ws/gr
bialy/szary
öldruckschalter 2.5bar, 1.8bar oder 0.9bar
wylacznik cisnienia oleju
18
gr
szary
Lampenkontrolle vorn
Lampa kontrolna przednia
19
bl/ws
niebieski/bialy
öldruckschalter 0.3bar
20
Radio
21
22
23
gn/bl
zielony /niebieski
Drehzahlsignal
Sygnal liczby obrotow
25
ro
czerwony
Lampenkontrolle hinten
Lampa kontrolna tylnia
alter MC- Stecker (14 polig):
4
Öldruckschalter 2.5bar, 1.8bar oder 0.9bar
7
bl/sw
Öldruckschalter 0.3bar
8
ws
Kl. 30 (vom Radio)
9
gn/ro
Kl. 57R
10
gn/sw
Kl. 57L
12
Kl. 86s (S-Kontakt)
13
br/ge
brazowy/zolty
Türkontakt Fahrerseite
Kontakt drzwi od strony kierowcy
Relaisplatz 6 (Öldruckkontrollrelais T89):
1
Bl
niebieski
Kl. 61 (fällt weg)
Kl. 61 (odpada)
2
Öldruckschalter 2.5bar, 1.8bar oder 0.9 bar
sw
Kl. 15 (fällt weg)
5
br
Kl 31 (fällt weg)
6
Relaisplatz 2 (Warnsummer T89 alle Versionen, B4 nur bei AC):
Türkontaktschalter Fahrerseite
Kl. 58
Kl. 86s
To bylyby najwazniejsze meldunki (mysle ze chodzi mu tu o te sygnaly w poszczegolnych kablach ) ktore zostaly polaczone. Jesli sie jeszcze chce, mozna wbudowac ostrzegania przeciw za niskiemu poziomowi wody do wycieraczek. Do tego potrzeba nowa pompe z TN 4A0 966 651 B. Jesli dla kogos naklad pracy jest za duzy, moze odpowiednini kontakt przy AC polaczyc z masa, wtedy funkcja ostrzegawcza zostanie zdeaktywowana.Teraz mozna jeszcze wbudowac urzadzenia lamp kontrolnych (LKG). Jest zgodne z celem, zrezygnowac (w tym sensie: ze lepiej jest jesli sie zrezygnuje) z przedniego LKG, poniewaz podlaczenie to jest dosyc skomplikowane a i tak widac jesli swiatla przednie sa zepsute. Prostsze jest polaczenie LKG od swiatel hamownia i swiatel tylnych. LKG dla tylu ma numer czesci: 443 919 471 B (bez 3. swiatla hamowania) albo 857 919 471 (z 3. swiatlem hamowania). Dla tylnego LKG musza zostac poprowadzone od przodu do bagaznika trzy kable. Obydwa kontakty od AC i klema 15 (wlaczony +). Nie brac polaczenia pulsu ktore juz znajduje sie z tylu, poniewaz jest to klema 30 (puls trwaly) i w ten sposob LKG pobieralo by ciagle prad. Najlepiej jest rozdzielic pek kabli w punkcie w ktorym sie ten pek rozwidla na prawe i lewe swiatlo tylnie. Wedlug nastepnej tabeli mozna rozpoznac w jaki sposob musi byc podlaczone tylnie LKG.
Bezeichnung
Okreslenie
Verbunden mit
Polaczone z
Farbe
kolor
KB
AC Stecker Pin 25
KS
AC Stecker Pin 18
15a
Kl. 15
31
Kl. 31
54
Kl. 54 (Bremslichtschalter)
KL. 54 (przelacznik swiatel...
crash_override