AutoCheck B3 i B4.doc

(42 KB) Pobierz
Nachrüstung des Autocheck im Audi B4/Typ 89

Wbudowanie Autochecku w Audi B4/Typ 89
 

 

Wbudownie Autochecku (AC) wydaje sie moze dla wielu trudne, ale w efekcie koncowym takie nie jest. Glowna przyczyna wbudowania AC jest dla wiekszosci chetnych wbudowanie komputera pokladowego (BC). Poniewaz BC znajduje sie z AC przewaznie w jednym module, nie pozostaje nic innego jak polaczyc  AC. Te urzadzenie jest zarowno dla  B4 jak i dla typu T89 takie samo. To znaczy ze kazdy AC moze zostac wbudowany zarowno do T89 jak i do B4, przy czym wbudowanie do T89 jest pracochlonniejsze, ale o tym pozniej. 

Najpierw powinienem wspomniec, ze istnieja trzy warianty AC. 1. AC z ostrzezeniem (przekroczenia) predkosci i wskaznikiem czestotliwosci fal radiowych, 2. AC tylko z ostrzezeniem predkosci i 3. AC bez tych obu funkcji 

Jest jeszcze wazne zeby wiedziec, ze istnieja AC do (samochodow z) 4/5 zylindrami i do (samochodow z) 6 Zylindrami. Te dwa warianty AC nie sa takie same i w przypadku zastosowania niewlasciwego Typu AC nie bedzie pokazywa prawidlowo dynamiczna kontrola cisnienia oleju! A wiec prosze przed zakupem zwrocic na to uwage.

W B4 dynamiczna kontrole cisnienia oleju przejal minicheck. W T89 funkcje ta przejmuje samodzielny przekaznik (TN: 443 919 082 (Diesel); 813 919 082 A/B (Benziner)), ktory znajduje sie w dodatkowym wsporniku przekaznikow pod kierownica.
Po tych , jak sadze waznych informacjach, teraz odnosnie wlasciwego wbudowania (montazu). Najpierw musicie zdemontowac ten universalny instrument (jak to sie robi, widzicie na video w FAQ!). Teraz minicheck – modul wykrecic, wtyczke poluzowac i wyciagnac. Przy T89 potrzeba wykrecic tylko modul swiatel kontrolnych. Teraz, przy B4 musicie pojedyncze przewody z 14 polowej wtyczki wybudowac, ale nie odcinac, kontakty beda pozniej jeszcze potrzebne. Poniewaz przekaznik kontroli cisnienia oleju w T89 znajduje sie w dodatkowym wsporniku przekaznikow, a ta funkcje przejmie w przyszlosci AC, nie potrzebujemy wiec  wiecej tego przekaznika. Kable wtyczki przekaznikow moga zostac odciete, ale pozniej niektore z nich moga byc znowu do AC potrzebne 
Teraz mozecie AC modul wcisnac od tylu na KI i przykrecic. Teraz mozesz zaczacz okablowaniem  wtyczki do AC. Przy T89 przedluzasz po prostu przewody, ktorye potrzebujesz z poprzedniego (Ex) przekaznika cisnienia oleju, a przy B4 po prostu odpowiednie kable wkladasz w nowa wtyczke AC. Jak to sie robi widzicie w tabeli ktora znajduje sie ponizej.

Po tym okablowaniu troszczymy sie o brzeczyk ostrzegawczy o (ktory informuje o pozostawionym) wlaczonym swietle lub radiu. Tym razem kierowcy T89 maja lepiej, poniewaz posiadaja zewnetrzny brzeczyk w dodatkowym wsporniku przelacznikow. Odnosnie wiec tego nie potrzebuja sie oni troszczyc. Poniewaz brzeczyk ostrzegawczy przy B4 jest zintegrowany w MC, musisz tutaj ten przelacznik przebudowac. Jak ty to polaczysz stoi rowniez na dole w tabeli.

AC- Stecker (26 polig):  AC- Wtyczka (26 biegunowa):

3

br/sw brazowy/czarny  

Bei 5Zyl. auf Masse legen

Przy 5 Zylindrach polaczyc z masa

16

br/ro

brazowy/czerwony

Scheibenwaschwasser

Woda do wycieraczek

17

ws/gr

bialy/szary

öldruckschalter 2.5bar, 1.8bar oder 0.9bar

wylacznik cisnienia oleju

18

gr

szary

Lampenkontrolle vorn

Lampa kontrolna przednia

19

bl/ws

niebieski/bialy

öldruckschalter 0.3bar

wylacznik cisnienia oleju

20

 

Radio

21

 

Radio

22

 

Radio

23

gn/bl

zielony /niebieski

Drehzahlsignal

Sygnal liczby obrotow

25

ro

czerwony

Lampenkontrolle hinten

Lampa kontrolna tylnia



alter MC- Stecker (14 polig):

3

gn/bl

Drehzahlsignal

4

ws/gr

Öldruckschalter 2.5bar, 1.8bar oder 0.9bar

7

bl/sw

Öldruckschalter 0.3bar

8

ws

Kl. 30 (vom Radio)

9

gn/ro

Kl. 57R

10

gn/sw

Kl. 57L

12

ro

Kl. 86s (S-Kontakt)

13

br/ge

brazowy/zolty

Türkontakt Fahrerseite

Kontakt drzwi od strony kierowcy


 

 

 

 


Relaisplatz 6 (Öldruckkontrollrelais T89):

1

Bl

niebieski

Kl. 61 (fällt weg)

Kl. 61 (odpada)

2

ws/gr

Öldruckschalter 2.5bar, 1.8bar oder 0.9 bar

4

sw

Kl. 15 (fällt weg)

5

br

Kl 31 (fällt weg)

6

bl/sw

Öldruckschalter 0.3bar

8

gn/bl

Drehzahlsignal



Relaisplatz 2 (Warnsummer T89 alle Versionen, B4 nur bei AC):

2

br/ge

Türkontaktschalter Fahrerseite

4

gr

Kl. 58

6

ws

Kl. 30 (vom Radio)

8

ro

Kl. 86s

 

To bylyby najwazniejsze meldunki (mysle ze chodzi mu tu o te sygnaly w poszczegolnych kablach ) ktore zostaly polaczone. Jesli sie jeszcze chce, mozna wbudowac ostrzegania przeciw za niskiemu poziomowi wody do wycieraczek. Do tego potrzeba nowa pompe z TN 4A0 966 651 B. Jesli dla kogos naklad pracy jest za duzy, moze odpowiednini kontakt przy AC polaczyc z masa, wtedy funkcja ostrzegawcza zostanie zdeaktywowana.Teraz mozna jeszcze wbudowac urzadzenia lamp kontrolnych (LKG). Jest zgodne z celem, zrezygnowac (w tym sensie: ze lepiej jest jesli sie zrezygnuje) z przedniego LKG, poniewaz podlaczenie to jest dosyc skomplikowane a i tak widac jesli swiatla przednie sa zepsute. Prostsze jest polaczenie LKG od swiatel hamownia i swiatel tylnych. LKG dla tylu ma numer czesci: 443 919 471 B (bez 3. swiatla hamowania) albo 857 919 471 (z 3. swiatlem hamowania). Dla tylnego LKG musza zostac poprowadzone od przodu do bagaznika trzy kable. Obydwa kontakty od AC i klema 15 (wlaczony +). Nie brac polaczenia pulsu ktore juz znajduje sie z tylu, poniewaz jest to klema 30 (puls trwaly) i w ten sposob LKG pobieralo by ciagle prad. Najlepiej jest rozdzielic pek kabli w punkcie w ktorym sie ten pek rozwidla na prawe i lewe swiatlo tylnie. Wedlug nastepnej tabeli mozna rozpoznac w jaki sposob musi byc podlaczone tylnie LKG.

 

 

Bezeichnung

Okreslenie

Verbunden mit

Polaczone z

Farbe

kolor

KB

AC Stecker Pin 25

ro

KS

AC Stecker Pin 18

gr

15a

Kl. 15

sw

31

Kl. 31

br

54

Kl. 54 (Bremslichtschalter)

KL. 54 (przelacznik swiatel...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin