R08_01.PDF

(191 KB) Pobierz
Szablon dla tlumaczy
Rozdział 8. Kliparty
Grafik nie jest zdany tylko na własne umiejętności. Wraz z pakietem CorelDRAW nabywa pokaźną bibliotekę
rysunków, które może wykorzystać we własnych pracach.
Ćwiczenie 8.1.
Wyszukaj klipart przedstawiający puchar.
Sposób wykonania:
1. Załaduj program Corel R.A.V.E. W tym celu wybierz polecenia Start / Programy / CorelDRAW 10 /
Corel R.A.V.E. 1.0 .
2. Po wyświetleniu okna Welcome to Corel R.A.V.E. kliknij ikonę New Movie .
3. Włóż do napędu CD płytę oznaczoną numerem 2 ( Clipart Images, True Type and Type 1 Fonts ), na
której znajduje się biblioteka klipartów.
Rysunek 8.1. Wyświetlanie
dokera Scrapbook
4. Wybierz z polecenia Tools / Scrapbook / Search (rysunek 8.1).
Rysunek 8.2. Przełączanie dokera Scrapbook w tryb
wyszukiwania
5. Po wyświetleniu dokera Scrapbook kliknij ikonę lornetki (rysunek 8.2).
6. W polu Search for wpisz z klawiatury cup . Słowa kluczowe użyte w bazie danych klipartów pochodzą z
języka angielskiego.
137562451.011.png 137562451.012.png 137562451.013.png
Rysunek 8.3. Po wpisaniu w pole Search for szukanej
frazy należy kliknąć przycisk Search
7. Kliknij widoczny w dolnej części okna przycisk Search (rysunek 8.3). Program przeszuka płytę
umieszczoną w napędzie. Wyświetli miniatury tych klipartów, które w zestawie słów kluczowych mają
słowo cup .
Rysunek 8.4. Wynik wyszukiwania i ikony wyboru
trybu wyświetlania
8. Jeżeli wynik wyszukiwania jest słabo widoczny (np. same nazwy plików), można zmienić sposób
prezentacji danych. Nad oknem z wynikiem wyszukiwania widoczne są cztery ikony (rysunek 8.4). W
kolejności od lewej do prawej powodują one wyświetlanie coraz mniejszych ikon. Kliknij ikonę
umieszczoną przy lewej krawędzi okna.
Rysunek 8.5. Wynik wyszukiwania i ikony wyboru
trybu wyświetlania
9. Kliknij widoczną przy prawej krawędzi dokera ikonę Expand View (rysunek 8.5). Okno z miniaturami
plików zostanie poszerzone.
137562451.014.png 137562451.001.png 137562451.002.png 137562451.003.png
Rysunek 8.6.
Klipart
Trophy1
przeciągnięty
na arkusz
roboczy
10. Zaznacz klipart Trophy1 . Przeciągnij go na arkusz roboczy (rysunek 8.6).
Rysunek 8.7. Zamykanie dokera
11. Kliknij znak X widoczny w prawym górnym rogu dokera Scrapbook (rysunek 8.7). Spowoduje to
zamknięcie dokera.
W Internecie jest wiele serwisów udostępniających zasoby graficzne. Ich autorzy umożliwiają korzystanie z tych
ogromnych zasobów np. po podaniu źródła pochodzenia pliku.
Innym źródłem obrazków mogę być płyty z grafikami o statusie shareware , freeware lub public domain .
Niestety, przeszukiwanie ich nie jest tak wygodne jak oryginalnej biblioteki grafik pakietu CorelDRAW, nie
współpracują one bowiem z dokerem Scrapbook .
Ćwiczenie 8.2.
Pozyskaj z Internetu plik graficzny.
Sposób wykonania:
1. Połącz się z Internetem.
2. Załaduj stronę serwisu GIF Center ( http://www.gifcenter.qs.pl/ ).
3. Kliknij odsyłacz Animowane .
4. Znajdź interesujący obrazek. Kliknij go prawym przyciskiem myszy.
137562451.004.png 137562451.005.png
Rysunek 8.8. Wybieranie pliku przeznaczonego do
zapisu
5. Z podręcznego menu wybierz polecenie Zapisz obraz jako (rysunek 8.8).
6. Po wyświetleniu okna Zapisywanie obrazu wybierz napęd i folder docelowy.
Rysunek 8.9. Zapisywanie
pliku na twardy dysk
komputera
7. Kliknij widoczny w prawym dolnym rogu okna Zapisywanie obrazu przycisk Zapisz (rysunek 8.9).
Ćwiczenie 8.3.
Wstaw do dokumentu pozyskany z Internetu plik graficzny.
Sposób wykonania:
1. Załaduj program Corel R.A.V.E. W tym celu wybierz polecenia Start / Programy / CorelDRAW 10 /
Corel R.A.V.E .
2. Po wyświetleniu okna Welcome to Corel R.A.V.E. kliknij ikonę New Movie .
3. Wybierz polecenia File / Import .
137562451.006.png 137562451.007.png 137562451.008.png
Rysunek
8.10.
Importowanie
dokumentu
4. Po wyświetleniu okna Import odszukaj miejsce, gdzie znajduje się plik graficzny, który chcesz
zaimportować.
5. Zaznacz plik.
6. Kliknij przycisk Import (rysunek 8.10).
137562451.009.png 137562451.010.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin