W czym jesteśmy podobni.doc

(23 KB) Pobierz

Temat: W czym jesteśmy podobni?

1. Powitanie przy piosence „Poznajmy się”

Jeśli nie znasz mnie – marsz w różnych kierunkach

To przedstawię się – podanie ręki najbliższej osobie

Podam imię swe – wymienienie swych imion

I przykleję się – nauczyciel podaje propozycje np. brzuszkiem, ręką, kolankiem, itp.

 

2. Słuchanie piosenki „Nasze uszy słyszą świat”

Omówienie jej treści: jakie części ciała zostały wymienione i do czego służą?

 

3. Zabawa „Moje ciało ma ...” – rundka w kole

Każde dziecko wymienia jakąś część swojego ciała, a następnie podchodzi do plakatu
i wskazuje ją na nim (plakat z „Nauczycielki Przedszkola” wrzesień 2011). Ogólne omówienie budowy człowieka.

 

4. Zabawa ruchowa przy piosence „Znam już siebie”

1. Choć niewiele jeszcze wiem                                          - grożą palcem

To pochwalić wam się chcę,                                                        - rozkładają ręce

Że już siebie dobrze znam                                                        - wskazują na siebie

Zaraz udowodnię wam.                                                        - klaszczą rytmicznie

Ref: Tu jest rączka, tu paluszek

       A tu jest mój mały brzuszek

      Uszy, nosek, oczka dwa,

      Uśmiechnięta buzia ma x2

2. Choć me nóżki małe są,                                                        - wskazują na nóżki

Co dzień wiele chodzić chcą.                                                        - maszerują w miejscu

Mama czasem mówi mi,                                                        - klaszczą rytmicznie

Że już na to nie ma sił.                                                        - rozkładają ręce

 

5. Zabawa dydaktyczna „Taki sam i inny”

- Omówienie wyglądu twarzy 5 osób: wskazywanie podobieństw i różnic

- Zabawa „Wstań i dotknij wszystkie dzieci, które ...” – nauczyciel podaje: jakieś podobieństwo lub różnicę.

 

6. Ćwiczenie psychomotoryczne na podstawie wiersza „Twarz”

Tu moja twarzyczka jak maleńki domek,

Włoski jak dachówki, o czym dobrze wiem.

Oczka jak dwa okna, jasne, słonka warte,

Buzia to ogromne drzwiczki – na oścież otwarte.

A pośrodku nosek, dzwonić możesz nim,

Kiedy mnie odwiedzasz, zadzwoń: dryń, dryń, dryń.

 

7. Praca plastyczna „Moja twarz”

Kolaż – dzieci przyklejają na szablon twarzy powycinane z gazet: oczy, nos, usta. Włosy kolorują zgodnie ze swoim kolorem odpowiednio dobraną kredką.

             

Zgłoś jeśli naruszono regulamin