Wymiana serwo hamulca Opel.pdf

(2353 KB) Pobierz
427533151 UNPDF
Wymiana serwo hamulca Opel
Autor: ArKos i Knoks
Poniżej proces wymiany serwo hamulca. Prawie w każdym Oplu odbywa się na takiej
właśnie zasadzie, a ewentualne rozbieżności wynikają z konieczności demontażu części
osprzętu silnika (lub też nawet braku takiej konieczności).
1. Zdemontuj wszystkie elementy, które utrudniają swobodny dostęp do pompy
hamulcowej i serwo. Zdemontuj wąż podciśnienia biegnący z kolektora ssącego silnika -
należy go wyciągnąć bo jest na wcisk.
427533151.002.png
2. Zdemontuj pompę hamulcową - 2 śruby na klucz 13.
427533151.003.png
Po odkręceniu tych 2 śrub odciągnij pompę do siebie - przewody hamulcowe poddadzą się i
pozwolą pompę odsunąć od serwo.
3. Odkręć 4 śruby na klucz 13, które trzymają łapy serwo przykręcone na grodzi.
Uwaga:
dwie z nich, patrząc na wprost znajdują się po lewej stronie u góry i lewej stronie na dole,
trzymają jednocześnie pedał hamulca.
427533151.004.png
427533151.005.png
4. W kabinie przy pedale hamulca zdemontuj zawleczkę i wyjmij trzpień, który spaja ze sobą
pedał hamulca z cięgnem serwo.
Poniżej "od tyłu" widok, gdzie znajdują się śruby trzymające łapy serwo.
5. Wyjmij serwo.
6. Montaż w odwrotnej kolejności.
Praktyczne uwagi i podpowiedzi:
- będzie ciężko dostać się do 2 dolnych śrub łap serwo. Nie sprawdza się grzechotka na
przegubie giętkim, najlepiej klucz oczkowy i po 1/8 obrotu się męczyć
- po zdemontowaniu pompy (oddzieleniu od serwo) uważaj na bolec wewnątrz serwo - przy
montażu powinien być skierowany spiczastą częścią w kierunku pompy hamulcowej
- osłona gumowa na cięgnie serwo: najlepiej wywinąć końcówkę (jakiś 1cm) na "lewą"
stronę, a potem po dociśnięciu ładnie wskakuje na kołnierz i w wypadku serwo i w wypadku
grodzi
427533151.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin