200m - zaliczenie VI klasa.doc

(41 KB) Pobierz
Monika Żakowska WF 3 rok

Rafał Gorlicki gr. I

PLAN METODYCZNY LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

Klasa: VI

Ilość ćwiczących: 12

Miejsce ćwiczeń: boisko szkolne

Czas trwania: 45 min

Data: 11.09.2009 r.

Dział programu: Lekkoatletyka

Zadanie główne: Bierzemy udział w zaliczeniu biegu na dystansie 200 m.

Zadania dodatkowe:

- Uczymy się współpracy w zespole podczas gry „Mini piłka nożna”

Motywacje: zmotywuję uczniów do osiągnięcia jak najlepszych wyników podczas zaliczania biegu na dystansie 200 m, zachęcę do kształtowania wytrzymałości i wydolności organizmu, przekonam o pozytywnym wpływie współpracy w zespole.

Cele operacyjne:

UMIEJĘTNOŚCI:           

- Uczeń potrafi przebiec dystans 200 m.

- Uczeń uczy się współpracy w zespole 

SPRAWNOŚĆ: 

- Uczeń kształtuje szybkość, wytrzymałość i wydolność organizmu

- Uczeń wzmacnia mm NN, RR i T

- Uczeń doskonali koordynację wzrokowo-ruchową

WIADOMOŚCI:              

- Uczeń wie, jak rozkładać siły podczas biegu

- Uczeń wie, jak ważna dla zdrowia jest dobra kondycja fizyczna

WYCHOWANIE:

- Uczeń stosuje zasady bezpieczeństwa oraz podporządkowuje się przepisom

- Uczeń posiada odpowiedni strój oraz przestrzega poleceń nauczyciela

Metody realizacji zadań lekcji: pogadanka, zabawowa klasyczna, naśladowcza ścisła, zadaniowa ścisła

Formy organizacyjne: frontalna, indywidualna, pary, czwórki, zespoły

Przybory i przyrządy: szarfa, stoper, piłka nożna

 

Tok lekcji

Czynności ucznia

Czynności

nauczyciela

Met. oceny skuteczności

Docelowe

Zadaniowe

1

2

3

4

5

Część wstępna

5 min.

Uczeń zapoznaje się z tematem lekcji, zna zadania oraz ich rolę

 

 

 

Uczeń kształtuje szybkość oraz doskonali koordynację wzrokowo-ruchową

Uczeń ustawia się na zbiórce, wita się, słucha informacji nauczyciela, informuje o gotowości aktywnego uczestnictwa w zajęciach

 

 

 

 

 

Uczniowie biorą udział w zabawie ożywiającej „Berek żuraw” – aby uchronić się przed berkiem, należy przyjąć postawę „żurawia”- wznieść ugiętą w stawie kolanowym N, przełożyć pod nią R i złapać się dłonią za nos. Wygrywa uczeń, który ani razu nie został złapany.

Zbiórka, przywitanie. N sprawdza obecność, informuje o zadaniach lekcji i sprawdza gotowość U do podejmowania zadań.

N podaje nazwę zabawy i jej reguły, prowadzi ją i czuwa nad jej prawidłowym przebiegiem.

Pogadanka

 

Forma frontalna

 

 

 

 

Zabawowa  klasyczna

Część główna A

10 min.

Uczeń wzmacnia siłę:

- mm RR

 

 

- mm T

 

 

 

 

- mm NN

 

Uczniowie wykonują:

* w rozsypce w postawie zasadniczej -

- krążenia RR w przód i w tył

- wymachy RR w górę i w dół

- krążenia barków

- skłony głowy w bok i w przód

- skłony T w bok

- skłony T w przód

- w opadzie T w przód skrętoskłony T

- krążenia bioder

- krążenia st. kolanowych i skokowych

* w truchcie parami od pachołka do pachołka (powrót bokiem) -

- skip A na PN

- skip A na LN

- skip A

- skip C

- wieloskok

- przekładanka

Nauczyciel prowadzi ćwiczenia kształtujące: pokazuje dane ćwiczenie, objaśnia, jak powinno być ono wykonywane, czuwa nad dokładnością wykonywanych ćwiczeń, koryguje błędy, jeszcze raz powtarza dane ćwiczenie oraz czuwa nad bezpieczeństwem

 

 

 

Naśladowcza ścisła

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- pary

 

 

 

 

 

 

Część główna B

25 min.

 

 

Uczeń wzmacnia mm całego ciała oraz kształtuje szybkość i wytrzymałość organizmu

 

 

 

 

 

Jw. oraz uczy się współpracy w zespole

Uczniowie czwórkami biorą udział w zaliczeniu biegu na dystansie 200 m (jedno okrążenie szkolnej bieżni).

 

 

 

 

 

 

 

 

Uczniowie, podzieleni na dwa zespoły po 6 uczniów, biorą udział w grze szkolnej „Mini piłka nożna”.

 

Nauczyciel podaje nazwę danego ćwiczenia, bardzo krótko ale szczegółowo je omawia, koryguje błędy uczniów i czuwa nad ich bezpieczeństwem w grupie

 

Nauczyciel podaje nazwę gry i jej reguły, prowadzi ją i czuwa nad jej prawidłowym przebiegiem.

Zadaniowa ścisła

 

- czwórki

 

 

 

 

 

 

 

Zabawowa klasyczna

 

- zespoły

 

Część końcowa

5 min.

Uczeń uspokaja organizm

 

 

 

 

 

 

 

Uczeń bierze udział w zbiórce

Uczniowie biorą udział w zabawie uspokajającej pt. „Minutka”: siedzą lub leżą na szkolnych ławeczkach w wygodnej pozycji z zamkniętymi oczami, na sygnał nauczyciela liczą do 60, nauczyciel odmierza czas na stoperze; uczeń, wg którego minęła już minuta, otwiera oczy i podnosi rękę; wygrywa uczeń, który był jak najbliżej prawdy

 

Uczniowie ustawiają się na zbiórce

 

 

 

 

 

 

 

 

Pożegnanie

Nauczyciel wycisza uczniów, wprowadza zabawę uspokajającą i czuwa nad jej prawidłowym przebiegiem

 

 

Nauczyciel podsumowuje lekcje, ocenia prace uczniów, omawia ich błędy oraz chwali za poprawne wykonywanie zadań.

 

Pożegnanie.

Naśladowcza ścisła

 

 

 

 

 

 

 

Pogadanka

 

Forma frontalna

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin