Skarb.doc

(23 KB) Pobierz
GRA WOJENNA "SKARB"

Materiał edukacyjny rozdawany bezpłatnie w ramach szkolenia.

 

GRA WOJENNA "SKARB"
Gra jest prosta.

Zastępy przed wyruszeniem dostają opis miejsca, gdzie ukryta jest informacja (info), np. we młynie nad drzwiami wejściowymi. Info mówi, że tam a tam jest mapa. A mapa pokazuje, gdzie jest skarb. Skarb trzeba odnieść do bazy. Info jest tyle, ile zastępów (mogą być w różnych miejscach), ale mapa tylko jedna.
Podane poniżej wersje gry podzielone są na specjalności drużyn ale to nie przeszkadza by drużyna bez specjalności nie mogła w nią grać ćwicząc zdobytą wiedzę w danym temacie.
 

wersja I - rozwojowa
przenosimy się w średniowiecze. Stroje, słownictwo, teksty, styl bycia. Chłopi po wsiach plują trzy razy za siebie.
Można też innemu zastępowi odebrać mapę, albo wręcz skarb. Walka jest zażarta i - jeśli teren odpowiedni - długa. Może brać udział wiele zastępów. Można też wyznaczyć jeden zastęp na łapaczy, nie mówiąc im jednak, gdzie info i skarb.
 

wersja II - dla drużyn łączności
- zamiast info jest radiostacja. Przez radio dowiadują się gdzie jest mapa.
- zastępy wychodzą ze środkiem łączności. "Łapacze" - łącznościowcy namierzają ich częstotliwość i ze strzępów rozmów starają się wyłapać, gdzie jest info, skarb lub grupy.
 

wersja III - dla drużyn czerwonych beretów
zamiast skarbu jest broniony sztab nieprzyjaciela. Trzeba stamtąd wynieść teczkę z dokumentami. Zasada walki - opaski. Sztab powinno bronić o 2/3 mniej ludzi, niż atakuje.
 

wersja IV - dla drużyn ratowniczo - medycznych
zamiast skarbu jest ranny, przesłuchiwany VIP. Trzeba go odbić, udzielić pomocy i odtransportować. Zasada walki i obrony - jak w wersji czerwonych beretów.

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin