Kopalnie.doc

(29 KB) Pobierz
Kopalnie

Materiał edukacyjny rozdawany bezpłatnie w ramach szkolenia.

 

Kopalnie

Potrzebne: prowadzący, kości K4, K8, K10, K12

Przebieg gry: Gra jest dość skomplikowana.

Jest jedna postać - pracodawca, plus prowadzący.

Zadaniem każdej drużyny jest posiadanie jak najwięcej gotówki w momencie zakończenia gry.
Pieniądze zdobywa się dzięki wykonywanym pracom u pracodawcy, ale głównym źródłem pieniędzy są transfuzje węglem, srebrem, złotem.
Na początku każda spółka, zatwierdzona przez prowadzącego (za pozwolenie na zawiązanie spółki trzeba zapłacić po 10 baxów za każdą osobę należącą do spółki), dostaje po 2 kopalnie węgla A1 oraz 30 ton węgla. Później musi zarządzać spółką tzn. kupować kopalnie, modernizować je, zatrudniać i żywić pracowników, kupować i sprzedawać węgiel, srebro, złoto, akcje. Wszystko to robią podczas tur, każda trwa około 10 minut (czas uzależniony od liczby spółek po ok. 2,5 min na jedną). Po zakończeniu tury prowadzący może zarządzać 2 minuty przerwy na uporządkowanie wszystkiego - kto ile czego ma itp. Jednak jeśli się dojdzie do wprawy przerwy da się pominąć.
Największą robotę ma prowadzący. Musi on na początku każdej tury rzucać kością K4 żeby ustalić cenę rynkową węgla, srebra i złota - cenę tę podaje się do wiadomości graczy (przez wywieszanie zawsze w tym samym miejscu), następnie rzuca kośćmi K10 i K12. Wylosowane liczby zapisujemy po kolei i wychodzi ilość ton ile prowadzący może skupić (np. przy żucie K10 wypada 6, przy K12 8, wynik prowadzący może skupić 68 ton węgla), analogicznie przy srebrze, złocie, oraz ilości materiału, który prowadzący może sprzedać.

Gracz sprzedaje surowiec (kupowanie analogicznie)
Sprawdza się cenę rynkową, następnie gracz rzuca kością (K4-węgiel, K6-srebro, K8-złoto), cenę i wynik rzutu sumuje się i otrzymujemy cenę za jaką gracz (po rzucie kością) musi sprzedać. Cenę mnożymy przez ilość ton i wypłacamy graczowi.

Kupowanie kopalń i ich wydobycie, modernizacja

Typ      cena      koszt modernizacji      wydobycie (w tonach)

WĘGIEL

A1       300              100                    K12

A2       350              ---                    K12+K4

SREBRO

B1       450              150                    K12

B2       550              ---                    K12+K6

ZŁOTO

C1       550              250                    K12

C2       750              ---                    K12+K8

Kupowanie dodatkowych górników
Każdy dodatkowy górnik kosztuje 20 baxów, a jego utrzymanie 6 baxów co turę. Jeśli gracz zapomni opłacić utrzymania górnika to go traci. Każdy dodatkowy górnik wydobywa +K2 ton co turę.
Można zmniejszyć koszt utrzymania górnika o połowę jeśli zakupi się mały bądź duży hotel. Mały hotel pomieści 50 górników i kosztuje 400 baxów, natomiast duży hotel pomieści 80 górników i kosztuje 600 baxów.

Dywersja
Każdy gracz może spróbować zniszczyć kopalnię przeciwnika za odpowiednią opłatą. Jeśli wyrazi taką chęć u prowadzącego oraz zapłaci to prowadzący rzuca kośćmi na powodzenie tego zdarzenia jeśli się uda przeciwnik traci jedną losowo wybraną kopalnię.

Rodzaj dywersji      Szanse powodzenia      koszt (baxów)

poluzowanie śrubek          50%                     500

Pożar                               60%                     600

Bomba                             70%                     700

Strajk                                 80%                    800

I to byłoby na tyle.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin