W dzikim królestwie Biebrzy_propozycja_gry.doc

(27 KB) Pobierz
"W dzikim królestwie Biebrzy"

Materiał edukacyjny rozdawany bezpłatnie w ramach szkolenia.

 

 

 

"W dzikim królestwie Biebrzy"

 

Podczas wyjazdu na uczestników czekać będą zadania koncentrujące się na budowaniu i rozwoju zespołu zarówno na płaszczyźnie relacji międzyludzkich jak i zdolności osiągania określonych celów. Uczestnicy, którzy będą poruszać się w naturalnych warunkach, będą wykonywali zadania, różniące się od ich obowiązków. Pozwoli to na oderwanie ich od spraw zawodowych, codziennych problemów. W tak odmiennym otoczeniu będą mogli popatrzeć na siebie i na zespół w którym pracują przez pryzmat grupy ludzi, którzy razem przeżywają niepowtarzalną przygodę. Przygodę, która nauczy ich, że realizacja wspólnych celów grupy, służy również realizacji ich celów indywidualnych.

EFEKTY

Wzrost motywacji do pracy zespołowej, umiejętność koncentrowania członków zespołu na osiągnięciu wspólnego celu. wzrost stopnia identyfikacji uczestników ze swoim zespołem i firmą.

 

FABUŁA

Propozycja dwudniowych zajęć terenowych, podczas których podzieleni na grupy uczestnicy, zaopatrzeni w mapy i łączność radiową poruszają się po naturalnym terenie w poszukiwaniu naniesionych na mapie punktów. W każdym z punktów przygotowane zostaną zadania koncepcyjne i sprawnościowe do wykonania, za które uczestnicy nagradzani będą punktami.
Dzień I
Swoją podróż po dzikim świecie Biebrzy uczestnicy rozpoczną od spływu kajakowego, podczas którego przeniosą się w zupełnie inny świat. Porośnięte dziką roślinnością brzegi Biebrzy, nieporównywalne z żadnymi innymi w Europie krajobrazy pozwolą na relaks i oderwanie się od bieżących spraw.
Następnie uczestnicy wyruszą w głąb leśnych ostępów gdzie będą mogli poczuć się jak prawdziwi pionierzy, którzy w naturalnym środowisku zdani są tylko i wyłącznie na siebie i swoich współtowarzyszy. Tutaj uczestnikom nie pomogą zdobycze cywilizacji, tutaj będą musieli zapomnieć o świecie nowoczesnych technologii i stosując najstarsze i najprostsze metody będą musieli wykazać się najważniejszymi umiejętności potrzebnymi do przetrwania. Podczas swojej marszruty uczestnicy doznają dużych dawek adrenaliny podczas zajęć linowych, rozgrywanych w koronach drzew. Dotrą do bazy, w której poznają podstawowe zasady topografii i wyznaczania kierunków świata, a swoje umiejętności wykorzystają podczas zadania nazywanego Control-Point. Nie zabraknie również akcji ratowniczej, podczas której grupy będą wykonywały nosze, na których transportować będą jednego z członków grupy przechodząc z nim przez specjalny tor przeszkód. Kolejnym zadaniem tego dnia będzie wytropienie łosia, w jego naturalnych ostępach. W późnych godzinach wieczornych uczestnicy, pokonują najpiękniejszą część Biebrzańskiego Parku Narodowego pełną naturalnej roślinności i dzikich bagien i dotrą do miejsca popasu łosi.
Drugiego dnia pobytu uczestnicy kontynuować będą swoją przygodę. Jednak zanim uczestnicy podzieleni na dwie grupy wyruszą w trasę, będą musieli zjednoczyć swoje siły i wspólnie zorganizować wyprawę „agenta” do pływającej boi, w której ukryty będzie tajny projekt umożliwiający dalszą przygodę. W kolejnym punkcie na uczestników czeka sprawdzian umiejętności strzeleckich, będący rozgrzewką przed eskapadą paintballową, podczas której uczestnicy stoczą pojedynek paintballowy z drużyną Króla Biebrzy. Podczas kolejnego zadania uczestnicy budować będą tratwę, którą przeprawią się na drugą stronę rzeki, gdzie czeka ich konna wyprawa do Króla Biebrzy.

Istniej możliwość zorganizowani noclegów w naturalnym otoczeniu, w dostarczonych przez nas namiotach, które uczestnicy sami rozstawią w terenie.



charakter scenariusza: science fiction survival przygodowy.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin