Marek Pawlukiewicz - Buster Keaton.doc

(20 KB) Pobierz
Marek Pawlukiewicz „Buster Keaton”

Marek Pawlukiewicz „Buster Keaton”

 

-          w przeciwieństwie do kolegów grał każdą postać, kowboja, maszynistę, marzyciela, itd. itp.

-          „Jazdą lub panoramą kamery odkrywał pointy istniejące poza kadrem, odwracał sytuację”

-          wątek autotematyczny: przemieszał rzeczywistość ekranową i realną, w „Sherlock Junior” jest kinooperatorem

-          „Keatona interesował montaż równoległy, ale nie taki, który pokazuje po prostu na przemian to jedną, to drugą akcję. On poszukiwał sposobów połączenia tych ujęć, wspólnych znaków plastycznych i figur narracyjnych”

-          pierwszy samodzielny film – „Sygnał” (1920)

-          małe arcydzieło: „Tydzień” (1920)

-          ogromne wyczucie formy całościowej dzieła

-          umiejętność idealnie linearnego rozwijania akcji

-          „Każdy z filmów Keatona miał z góry przemyślaną koncepcję całości, w której poszczególne gagi były harmonijnie i rygorystycznie wtopione w rozwijający się konsekwentni ciąg wydarzeń”

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin