Adam 11-01.pdf

(8894 KB) Pobierz
OKLADKA
11 ' 2 0 0 1
N r 1 1 ( 4 0 ) C e n a 6 , 5 0 z ∏
( w t y m 7 % V A T )
INDEKS 343781
ISSN 1425-4557
100209726.012.png 100209726.013.png 100209726.014.png 100209726.015.png 100209726.001.png
100209726.002.png
roku – z najgorszà pogodà i najwy˝szym odsetkiem uskar˝a-
jàcych si´ na depresj´ jesiennà. W dawnych nies∏usznych
czasach, gdy paƒstwo ludowe dba∏o o wypoczynek ludzi pracy, to
w∏aÊnie w listopadzie – jako jedynym takim miesiàcu w roku – za-
k∏adowi pracy ustawowo nie by∏o wolno kierowaç pracownika na
przymusowy urlop! Nam, gejom, listopad te˝ nie kojarzy si´ najle-
piej. To czas najkrótszego i wcià˝ jeszcze ubywajàcego dnia, pra-
wie polarna noc pustki mi´dzy Zaduszkami a Bo˝ym Narodzeniem,
którà to pustk´ mo˝na sobie wype∏niç chyba tylko dyskotekà, sau-
nà, konsumowaniem znajomoÊci z wakacji albo... lekturà „ADAMA“.
W∏aÊnie teraz, gdy letnie bodêce nie rozpraszajà Waszej uwagi, za-
proponujemy Wam w najbli˝szych wst´pniakach kilka statystycz-
nych rzutów oka na nas samych – polskich gejów czytajàcych
„ADAMA“ i od czasu do czasu og∏aszajàcych si´ w nim. Og∏oszenia
sà bezcenne nie tylko jako Êrodek do zawarcia znajomoÊci, ale tak-
˝e jako êród∏o informacji o gejach, wÊród których w naszym kraju
prawie ˝adnych badaƒ ankietowych si´ przecie˝ nie prowadzi! Sà-
dzimy, ˝e jedna nasza og∏oszeniówka, zawierajàca anonse prze-
ci´tnie 230 osób, to wystarczajàca „grupa losowa“, by na jej przy-
k∏adzie zauwa˝yç pewne tendencje.
Na poczàtek nasze priorytety, czyli: jakie cechy u potencjalnego
partnera cenimy najbardziej, a jakich nie tolerujemy. Przeanalizo-
waliÊmy pod tym kàtem og∏oszenia z numeru poprzedniego (kiedy
piszemy te s∏owa, og∏oszeniówka z bie˝àcego numeru nie jest jesz-
cze zamkni´ta), bioràc pod uwag´ oczywiÊcie tylko te, w których
dane cechy zosta∏y wymienione. Mo˝na si´ spodziewaç, ˝e ci, któ-
rzy nie wymienili z nazwy oczekiwaƒ co do partnera, w wi´kszoÊci
podzielajà zdanie kolegów. W nawiasach podajemy liczb´ „g∏osów“ za lub przeciwko danej cesze.
Idea∏ ch∏opaka, którego chcemy poznaç przez og∏oszenie, musi byç przede wszystkim konkretny/zdecydowany (39), szczup∏y
(28) i aktywny/dominujàcy (21). Prawie w tym samym stopniu nieprzegi´ty/niezmanierowany/nie budzàcy skojarzeƒ (19) oraz,
ex aequo, m´ski i przystojny/niebrzydki/dobrze wyglàdajàcy (17). Dopiero po tej palecie walorów fizycznych przychodzi pora
na uczciwoÊç (15) oraz „normalnoÊç“ (11). Ten i ów bàknie jeszcze o niezale˝noÊci (8) i dyskrecji (8), a potem znów królujà
szczególiki fizyczne: ex aequo wysoki, atrakcyjny i „zbudowany“ (7). W peletonie wlokà si´ takie cechy, jak uleg∏y (6), czysty/za-
dbany (6) oraz – najmniej istotne – kulturalny (5), dojrza∏y (4) i – na szarym koƒcu – inteligentny (2). Nie wierzycie? Weêcie nu-
mer paêdziernikowy i przeliczcie sami!
Jaki natomiast zdecydowanie nie powinien byç ch∏opak, który nam odpowie? Najwa˝niejsze, ˝eby nie by∏ to oty∏y/puszysty/gru-
bas (13), oszust/naciàgacz (12), zmanierowany (10) ani „ze Êrodowiska“ (9). Umiarkowanie unikamy „szukajàcych przygód“ (4),
aju˝ tylko jednostki obawiajà si´ alkoholików, narkomanów, erotomanów telefonicznych (po 2 g∏osy), przest´pców, z∏odziei i le-
ni (po 1 g∏osie).
Nie uwzgl´dniliÊmy takich cech, jak wiek i „obdarzenie“ (najbardziej w cenie sà oczywiÊcie m∏odzi i obdarzeni), poniewa˝ nie
zale˝à one od cz∏owieka, czyli dyskryminowanie starych i nieobdarzonych jest szowinizmem. Na reszt´ cech mamy wp∏yw, to
kwestia pracy nad sobà: grubas mo˝e schudnàç, zmanierowany zm´˝nieç, a ten „ze Êrodowiska“ przestaç ∏aziç po bran˝owych
knajpach. Troch´ wi´cej pracy, mo˝e nawet pomocy seksuologa lub psychoterapeuty wymaga∏aby przemiana z uleg∏ego w ak-
tywnego, ale dla chcàcego nie ma nic niemo˝liwego. Mo˝na wi´c robiç przymiarki do eliminacji Mister Gay Ideal.
Wnioski pozostawiamy Wam. Mo˝e kogoÊ lekko zastanowi, dlaczego bycie grubasem jest dla nas (statystycznie oczywiÊcie) a˝
13-krotnie bardziej odra˝ajàce od bycia z∏odziejem oraz jakim cudem statystycznych szeÊciu aktywnych (bo tylu uleg∏ych jest
poszukiwanych) ma zaspokoiç dwudziestu jeden pasywnych (bo takie zg∏oszono zapotrzebowanie na „aktywów“). Oraz dlacze-
go do seksu najmniej potrzebna jest inteligencja.
Przypominamy, ˝e równoczeÊnie z „ADAMEM“ trafia teraz do kiosków
LISTOPADOWY „ADAM FOTO“, który od paêdziernika jest miesi´cznikiem,
troch´ zreformowanym i nieco taƒszym. Zasada jest prosta: znajdziecie tam
te wszystkie zdj´cia, og∏oszenia i teksty, które nie mieszczà si´ w zwyk∏ym
„ADAMIE“. Zdj´ç jest du˝o i uk∏adajà si´ w atrakcyjne cykle, teksty – wyjàtko-
wo d∏ugie i wyjàtkowo ostre, og∏oszeniom zaÊ towarzyszà ca∏e sesje zdj´cio-
we autorów, nie mog∏yby wi´c wejÊç do zwyk∏ej og∏oszeniówki. Dopiero
„ADAM“ i „ADAM FOTO“ razem stanowià komplet i comiesi´czny niezb´dnik
ka˝dego geja!
Magazyn tylko dla doros∏ych
WYDAWCA: SOFTLAND,
skr. poczt. 25, 60-972 Poznaƒ 1
tel. 0602 243891 (12.00-18.00)
e-mail:softland@poznan.multinet.pl
Sekretariat: Jan Laskowski
Redaguje zespó∏
Indeks: 343781, ISSN: 1425-4557
3
L istopad uchodzi w powszechnej opinii za najbrzydszy miesiàc
Redakcja
100209726.003.png 100209726.004.png
wadzi∏y go do bardzo kategorycznej deklaracji, ˝e na poczàtku
przysz∏ego roku o˝eni si´ z aktorkà Jennifer Love Hevitt. Podobno za-
kocha∏ si´ w niej podczas pracy nad teledyskiem do jednej ze swoich
piosenek. Potem wspólnie pojechali na wakacje do Hiszpanii i Enrique
jej si´ oÊwiadczy∏. Przynajmniej taka jest wersja oficjalna. Nieoficjal-
nie mówi si´, ˝e to wytwórnia p∏ytowa nakaza∏a piosenkarzowi ukró-
cenie plotek na temat jego homoseksualizmu, a wiadomo, ˝e najlep-
szà na to metodà sà zar´czyny. Ale czy to zmieni fakt, ˝e na jego te-
mat zacz´li ju˝ plotkowaç nawet niektórzy z kolegów po fachu? Chyba
nie. Podobno wiadomo ju˝ nawet, kto jest ch∏opakiem Enrique, i tylko
w∏os dzieli nas od poznania jego nazwiska i twarzy. W tej sytuacji nie dziwià wi´c za-
powiedzi samego artysty, ˝e uroczystoÊç b´dzie kameralna i bardzo skromna. No bo
w koƒcu z czego si´ tutaj cieszyç? Z przysz∏ych problemów i rozwodu?
LI˚ MU TY¸EK!
K to tego jesz-
cze nie spró-
bowa∏, to najwy˝-
szy czas zaczàç.
Lizanie ty∏ka mo-
˝e byç przyjemne
zarówno w wersji
biernej, jak te˝
czynnej, i dostar-
cza wielu do-
znaƒ, gdy˝ to miejsce jest szczególnie
unerwione i wra˝liwe na dotyk. Nawet ci,
którzy nie lubià „dawaç dupy” i ˝adnych
zabaw typu „palcówka”, lubià, aby im to
miejsce dok∏adnie wypieÊciç j´zycz-
kiem. Holendrzy nie tylko o tym mówià,
ale tak˝e to rysujà, zamieszczajàc na
ulotkach wielkich, ow∏osionych facetów.
Propagujà wi´c rodzaj seksu i has∏o, ˝e
„du˝e jest pi´kne”. Kto nie chcia∏by
zresztà, aby taki misiu wyliza∏ jego dup-
ci´, lub wylizaç takiej dupci, jak ta na
zdj´ciu? Ulotka nie ma jednak propago-
waç lizania, ale byç ostrze˝eniem, ˝e ten
rodzaj przyjemnoÊci mo˝e si´ zakoƒczyç
zaka˝eniem ˝ó∏taczkà typu A. Wyobra˝a-
cie sobie jednak takà promocj´ zdrowia
wPolsce?
ku uzyska∏y realny wymiar. Mariusz odszed∏. Lecz nie wyrzu-
cono go, jak nios∏a plotka, ale to on sam zrezygnowa∏. Nie b´dzie
ju˝ dociekliwych pytaƒ do gejów oraz wyst´pów drag queens. Przy
okazji, naciskany przez dziennikarzy Szczygie∏ ujawnia, ˝e nie ma
˝ony ani dzieci, poniewa˝ „jest zbyt wygodny“. Wierzymy, tym bar-
dziej, ˝e przyzna∏ tak˝e, i˝ Polska to kraj „nienormalny”, poniewa˝
o seksie nie rozmawia si´ otwarcie. Nic dodaç, nic ujàç.
by retorycznie zapytaç patrzàc na zdj´cia niemieckich pi∏karzy
ligowych. Pierwszym z nich jest Alex Alves, który, jak widaç na
zdj´ciach, bardzo boi si´ o swoje klejnoty (widocznie koledzy lubià
go po nich macaç), a potem zachowuje si´ na stadionie niczym ba-
letnica. Nie spodoba∏o si´ to kolegom, którzy go skrytykowali, ale
ju˝ wkrótce t∏umaczyli, ˝e to efekt bólu wywo∏anego kontuzjà. Na-
tomiast to, co Oliver Kahn zrobi∏ swojemu
koledze Heiko Herrlichs Halsowi, trudno wyjaÊniç kontuzjà.
W czasie jednego ze spotkaƒ Oliver przypar∏ do Heiko, jego r´-
k´ po∏o˝y∏ na swoim poÊladku i poca∏owa∏ (lub delikatnie
ugryz∏) go w szyj´. Moment ten uchwyci∏ fotoreporter. Natych-
miast te˝ prasa zacz´∏a si´ rozpisywaç o tym, jakich facetów
lubi Kahn. Jak widaç: Êrednio umi´Ênionych, o ciemnych w∏o-
sach i ch∏opi´cej urodzie. Zresztà równie˝ Heiko nie wydaje si´
odrzucaç zalotów swojego kolegi.
Wiadomo te˝, ˝e piwo w doskona∏y
sposób wp∏ywa na prac´ nerek. A potem
by∏oby bardzo dobrze, gdyby pod r´kà
znalaz∏a si´ jakaÊ toaleta. Ale czasami
jest jeszcze lepiej: toalety szukaç ju˝ nie
ma czasu, a wtedy najlepiej stanàç
z kumplami w rz´dzie, wyjàç fiuta, po-
równaç z propozycjami kolegów i zrobiç
swoje. Tak jest po prostu wygodniej, bo
nie trzeba rozpinaç rozporków ani zdejmowaç majtek. Wiado-
mo skàdinàd, ˝e Szkoci pod kil-
tem gatek nie noszà. JesteÊmy
przekonani, ˝e u∏atwia im to nie
tylko sikanie, ale tak˝e inne
czynnoÊci na ∏onie natury. Kilt
ma jeszcze jednà zalet´: jeÊli
przykryç nim ch∏opaka, który
ciàgnie druta, to mo˝na za∏o-
˝yç, ˝e seks jest anonimowy.
nywaç, ale ten przystojny, bogaty i inteligent-
ny facet ma jeszcze jednà niespotykanà zalet´.
W sposób jednoznaczny i bardzo otwarty wypowia-
da si´ na wszelkie tematy zwiàzane z gejami. Kry-
tykuje tak˝e wszystko i wszystkich, którzy sprzeci-
wiajà si´ pe∏nemu równouprawnieniu tej grupy. Nie ma dla
niego Êwi´toÊci. Obrywajà organizacje katolickie, Watykan
i prezydent USA. I takie gwiazdy w∏aÊnie lubimy najbardziej.
4
PRZYPARTY DO ÂLUBU
N ieustanne plotki dotyczàce seksualnoÊci Enrique Iglesiasa dopro-
SZCZYGIE¸ UJAWNIA
P og∏oski o odejÊciu Mariusza Szczyg∏a zPolsatu po niemal ro-
SPECJALNIE DLA GEJÓW?
C ó˝ to si´ dzieje w tej niemieckiej lidze pi∏ki no˝nej? – mo˝na
MO˚E PIWKO?
S zkoci jak to Szkoci – lubià piwo.
FACET Z ˚ÑD¸EM
O klasie Stinga nie trzeba chyba nikogo przeko-
100209726.005.png 100209726.006.png 100209726.007.png 100209726.008.png 100209726.009.png
HOME MOVIES
art. nr B-12 - 49,00 z∏
Film z lat osiemdziesiàtych, czyli
z czasów, gdy nie u˝ywano „bez-
pieczników“ i gdy porno by∏o lepsze.
Dwie scenki (solówki) pochodzà
zresztà chyba z poczàtków tamtej
dekady, pozosta∏e powsta∏y troch´
póêniej, przy czym ka˝dà zrobi∏ ktoÊ
inny, w zwiàzku z czym ma si´ wra˝e-
nie, ˝e jest to sk∏adanka. Bardzo faj-
ny film, z normalnymi m∏odymi ch∏o-
pakami, którzy wiedzà, do czego s∏u-
˝y kutas, i ch´tnie t´ wiedz´ wykorzystujà. Polecam!
AUF FRISCHER TAT
art. nr B-07 - 49,00 z∏
W∏aÊciciel knajpki zastaje w lokalu
w∏amywacza. Postanawia go ukaraç,
a przy okazji nieco si´ zabawiç. Naj-
pierw wi´c przykuwa go do Êciany,
rozbiera, po czym ciàgnie do sali,
gdzie przy niewielkiej pomocy kum-
pla (mo˝e pierwszego goÊcia?) goli
z∏odziejaszka, a nast´pnie wlecze do
piwnicy, gdzie wy˝ywajà si´ na nim.
A wi´c S/M w niemieckim wydaniu.
HARD 2 art. nr B-10 - 49,00 z∏
Pomys∏ bajecznie prosty: dziewi´ciu fa-
cetów pieprzàcych si´ po dwóch-trzech,
pokazywani na przemian. By∏o? Mo˝li-
we, niemniej oglàda si´ to Êwietnie. Ale
nic dziwnego: Êwietni faceci (∏adni,
oprzyrzàdowani), dobrani tak, ˝e ka˝dy
znajdzie kogoÊ dla siebie; po których wi-
daç, ˝e pierdolà si´ dla przyjemnoÊci.
Idealna rzecz dla tych, którzy lubià roz-
kr´caç imprez´ przy pomocy porno:
w∏àczasz i przez 1,5 h nie musisz braç
pilota do ∏apy (bo nie ma d∏u˝yzn do przewijania), którà mo-
˝esz zajàç czymÊ innym.
PE¸EN ASORTYMENT KASET WIDEO
ZNAJDZIESZ W KA˚DYM NUMERZE „INACZEJ“
ABY OTRZYMAå KASET¢ WYSTARCZY WYS¸Aå
ZAMÓWIENIE NA ADRES:
FH. „RAGRA“, SKR. POCZT. 354,
\00-950 WARSZAWA 1,
PODAJÑC: TYTU¸, DAT¢ URODZENIA ORAZ ADRES
PODANE CENY NIE ZAWIERAJÑ KOSZTÓW WYSY¸KI.
T e l . 0 - 6 0 6 5 7 4 2 9 4
e - m a i l : r a g r a @ k k i . n e t . p l
Od lat nasi Czy-
telnicy narzeka-
jà, ˝e wÊród mo-
deli w gejow-
skich gazetach
niewielu jest Polaków. Teraz postano-
wiliÊmy to zmieniç. „ADAM FOTO”
staje otworem na Wasze zdj´cia. Wy
b´dziecie mogli podziwiaç swoje w∏a-
sne zdj´cia, a czytelnicy b´dà mogli
podniecaç si´ Waszymi cia∏ami. Ale
chyba najistotniejsze jest to, ˝e za
ka˝de opublikowane zdj´cie zap∏aci-
my Wam honorarium! Nie masz pie-
ni´dzy na dyskotek´, wyjazd do sau-
ny lub spotkanie z ch∏opakiem? Nic
prostszego! Zrób sobie kilka nagich
fotek, a dostaniesz od nas kas´, która
Ci to umo˝liwi.
A teraz szczegó∏owo o tym, co nale˝y
zrobiç, aby Wasze zdj´cia ukaza∏y si´
w „ADAMIE FOTO”.
Po pierwsze, nale˝y zdj´cia mieç lub
je sobie zrobiç. JeÊli chcecie si´ poka-
zaç, ale nie macie odwagi wywo∏aç
zdj´ç, to wystarczy, ˝e przeÊlecie nam
negatywy. My je wywo∏amy, zdj´cia
opublikujemy i zwrócimy Wam klisz´.
Po drugie, do zdj´ç lub negatywu na-
le˝y bezwzgl´dnie do∏àczyç ksero do-
wodu osobistego ze zgodà na publi-
kacj´ Waszych fotek.
Po trzecie, zdj´cia przeznaczone do
publikacji muszà zawieraç wy∏àcznie
akty lub przedstawiaç stosunki seksu-
alne, np. z przyjacielem. ˚adnych
zdj´ç w ubraniu, pejza˝y i planów da-
lekich. Po˝àdane zbli˝enia!!!
Po czwarte, musicie przys∏aç co naj-
mniej 5 zdj´ç dobrej jakoÊci.
Po piàte, do zdj´ç mo˝na do∏àczyç krót-
ki tekÊcik o sobie: wiek, wymiary, zainte-
resowania. Mo˝e on byç sformu∏owany
jak og∏oszenie towarzyskie. Wtedy nale-
˝y podaç adres, na który przeÊlemy od-
powiedzi, lub podaç numer telefonu do
druku. Publikujemy wy∏àcznie og∏osze-
nia prywatne. JeÊli jednak chcecie tylko
zamieÊciç swoje zdj´cia, a nie zale˝y
Wam na kontakcie z Czytelnikami, to na-
piszcie tylko swoje dane personalne
i adres. Do takich osób nie b´dziemy
wysy∏aç odpowiedzi. Adres b´dzie nam
potrzebny tylko do przes∏ania pieni´dzy.
UWAGA! Redakcja nie wykonuje
zdj´ç! Publikowaç b´dziemy zdj´cia
nades∏ane przez Czytelników.
Za wszystkie opublikowane zdj´cia wyp∏a-
camy honoraria. Kwota honorarium uza-
le˝niona jest od jakoÊci, iloÊci oraz treÊci
zdj´ç. Na ka˝dà osob´ chcemy poÊwi´ciç
minimum jednà stron´ w piÊmie.
Redakcja „ADAMA FOTO”
100209726.010.png 100209726.011.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin