Metodyka_WF_studia_I_stopnia_wyklad_07.pdf

(166 KB) Pobierz
(Microsoft PowerPoint - MWF I stopie\361 Wyk\263ad 7 WF jako Kszta\263cenie wielostronne cb [tryb zgodno\234ci])
prof. nadzw. dr hab. Tomasz Frołowicz
METODYKA
WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
Studia I stopnia,
Wykład 7
Wykład 7
„Wychowanie jest to sztuka, której nikt dotąd nie umie,
jest to kurs, który jakaś dobra głowa dopiero ma ułoŜyć.”
Jędrzej Śniadecki
547178250.004.png
Tomasz Frołowicz
Metodyka WF
Studia I stopnia
Wykład 7
Wychowanie fizyczne jako przykład
kształcenia wielostronnego
Efekty motoryczne, poznawcze i emocjonalne
wychowania fizycznego
wychowania fizycznego
547178250.005.png
Tomasz Frołowicz
Metodyka WF
Studia I stopnia
Wykład 7
Fragment Podstawy programowej WF
Osiągnięcie ucznia II etapu edukacji:
Organizowanie i uczestniczenie w rekreacji, turystyce,
zawodach sportowych z przestrzeganiem obowiązujących
zasad (zasada czystej gry w sporcie)
Kto jest gotowy, by uczestniczyć, np. w rekreacji?
Pozytywna ocena
sensu działania
Dostrzega (odczuwa)
wartość
Przewiduje przyjemność
Pozytywna ocena
moŜliwości działania
Posiada umiejętności
Dysponuje sprawnością
547178250.006.png 547178250.007.png
Tomasz Frołowicz
Metodyka WF
Studia I stopnia
Wykład 7
Fragment Podstawy programowej WF (od 2009)
Wymagania ogólne (II etap edukacji):
Bezpieczne uczestnictwo w aktywności fizycznej o
charakterze rekreacyjnym i sportowym ze zrozumieniem jej
znaczenia dla zdrowia
Wymagania ogólne (III etap edukacji):
Dbałość o sprawność fizyczną, prawidłowy rozwój, zdrowie
fizyczne, psychiczne i społeczne oraz zrozumienie związku
aktywności fizycznej ze zdrowiem.
Kto jest gotowy, by „uczestniczyć…” lub „dbać…”?
Pozytywna ocena
sensu działania
Dostrzega (odczuwa)
wartość
Przewiduje przyjemność
Pozytywna ocena
moŜliwości działania
Posiada umiejętności
Dysponuje sprawnością
aktywności fizycznej ze zdrowiem.
547178250.001.png 547178250.002.png
Tomasz Frołowicz
Metodyka WF
Studia I stopnia
Wykład 7
Fragmenty Podstawy programowej WF:
Cele edukacyjne, np:
Doskonalenie sprawności kondycyjnej i koordynacyjnej.
Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zdrowie
własne i innych.
Przekazywanie wiedzy niezbędnej dla podtrzymania
aktywności fizycznej i nawyków zdrowego stylu Ŝycia.
Tworzenie warunków do doskonalenia sprawności
i kondycji fizycznej.
Treści nauczania, np:
Zasady sportowego współzawodnictwa
Ćwiczenia z obciąŜeniem na zmiennych dystansach,
z wykorzystaniem przyborów i przyrządów.
Zadania szkoły, np:
Przekazywanie wiedzy niezbędnej dla podtrzymania
547178250.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin