Metodyka_WF_studia_I_stopnia_wyklad_08.pdf

(157 KB) Pobierz
(Microsoft PowerPoint - MWF I stopie\361 Wyk\263ad 8 Cele lekcji WF a kszta\263cenie wielostronne cb [tryb zgodno\234ci])
prof. nadzw. dr hab. Tomasz Frołowicz
METODYKA
WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
Studia I stopnia,
Wykład 8
Wykład 8
„Wychowanie jest to sztuka, której nikt dotąd nie umie,
jest to kurs, który jakaś dobra głowa dopiero ma ułoŜyć.”
Jędrzej Śniadecki
547178362.002.png
Tomasz Frołowicz
Metodyka WF
Studia I stopnia
Wykład 8
Formułowanie celów lekcji WF
w świetle koncepcji kształcenia
wielostronnego
wielostronnego
547178362.003.png
Tomasz Frołowicz
Metodyka WF
Studia I stopnia
Wykład 8
Poziomy planowania procesu dydaktycznego
Podstawa programowa kształcenia ogólnego
Program nauczania dla klasy
Okresowy plan pracy dla klasy
Osnowa dla cyklu lekcji WF
Konspekt lekcji WF
547178362.004.png
Tomasz Frołowicz
Metodyka WF
Studia I stopnia
Wykład 8
Przykładowa struktura planu pracy nauczyciela WF
Wg Alicja Zarychty (AWF Warszawa):
Umiejętności
i sprawności
Wiadomości
Postawy
Zadania
kontrolne
Poziom
podstawowy
Zadania
kontrolne
Poziom pełny
Wg Michała Bronikowskiego (AWF Poznań):
Cykl Okres/
Termin
Zadanie
wychowawcze
Umiejęt
ności
Wiadomo
ści
Sprawność
motoryczna
Kompetencje/
Osiągnięcia
Wg Haliny GułaKubiszewskiej i Marka Lewandowskiego (AWF Wrocław):
Zadanie cyklu
Sprawność
motoryczna
Umiejętności Wiadomości
Postawy
(samodzielność)
Wg Michała Bronikowskiego (AWF Poznań):
547178362.005.png
Tomasz Frołowicz
Metodyka WF
Studia I stopnia
Wykład 8
Cele lekcji wychowania fizycznego (w ujęciu wynikowym):
piłki ze zmianą kierunku ruchu, podanie i chwyt oburącz, rzut do
kosza z miejsca lub z biegu)”;
- wytwórcze np. uczeń
„umie opracować zestaw ćwiczeń wzmacniających mięśnie brzucha
i grzbietu”,
„umie zaplanować klasowe rozgrywki w mini piłkę siatkową według
systemu kaŜdy z kaŜdym”,
  nie mogą zawierać odniesień do niemierzalnych właściwości
uczniów, np. „wykazywać zainteresowanie…”, „wykazywać chęć…”.
  są określone jako wzory zadań, z którymi większość uczniów musi
sobie poradzić po zakończeniu jednej lub kilku (cyklu) lekcji,
  mogą opisywać zadania:
- odtwórcze np. uczeń
„umie zademonstrować ergonomiczne podnoszenie i przenoszenie
przedmiotów o róŜnej wielkości i cięŜarze”,
„umie wziąć udział w grze w mini koszykówkę, stosując kozłowanie
piłki ze zmianą kierunku ruchu, podanie i chwyt oburącz, rzut do
547178362.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin