Metodyka_WF_studia_I_stopnia_wyklad_08.pdf
(
157 KB
)
Pobierz
(Microsoft PowerPoint - MWF I stopie\361 Wyk\263ad 8 Cele lekcji WF a kszta\263cenie wielostronne cb [tryb zgodno\234ci])
prof. nadzw. dr hab. Tomasz Frołowicz
METODYKA
WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
Studia I stopnia,
Wykład 8
Wykład 8
„Wychowanie jest to sztuka, której nikt dotąd nie umie,
jest to kurs, który jakaś dobra głowa dopiero ma ułoŜyć.”
Jędrzej Śniadecki
Tomasz Frołowicz
Metodyka WF
Studia I stopnia
Wykład 8
Formułowanie celów lekcji WF
w świetle koncepcji kształcenia
wielostronnego
wielostronnego
Tomasz Frołowicz
Metodyka WF
Studia I stopnia
Wykład 8
Poziomy planowania procesu dydaktycznego
Podstawa programowa kształcenia ogólnego
Program nauczania dla klasy
Okresowy plan pracy dla klasy
Osnowa dla cyklu lekcji WF
Konspekt lekcji WF
Tomasz Frołowicz
Metodyka WF
Studia I stopnia
Wykład 8
Przykładowa struktura planu pracy nauczyciela WF
Wg Alicja Zarychty (AWF Warszawa):
Umiejętności
i sprawności
Wiadomości
Postawy
Zadania
kontrolne
Poziom
podstawowy
Zadania
kontrolne
Poziom pełny
Wg Michała Bronikowskiego (AWF Poznań):
Cykl Okres/
Termin
Zadanie
wychowawcze
Umiejęt
ności
Wiadomo
ści
Sprawność
motoryczna
Kompetencje/
Osiągnięcia
Wg Haliny GułaKubiszewskiej i Marka Lewandowskiego (AWF Wrocław):
Zadanie cyklu
Sprawność
motoryczna
Umiejętności Wiadomości
Postawy
(samodzielność)
Wg Michała Bronikowskiego (AWF Poznań):
Tomasz Frołowicz
Metodyka WF
Studia I stopnia
Wykład 8
Cele lekcji wychowania fizycznego (w ujęciu wynikowym):
piłki ze zmianą kierunku ruchu, podanie i chwyt oburącz, rzut do
kosza z miejsca lub z biegu)”;
-
wytwórcze np. uczeń
„umie opracować zestaw ćwiczeń wzmacniających mięśnie brzucha
i grzbietu”,
„umie zaplanować klasowe rozgrywki w mini piłkę siatkową według
systemu kaŜdy z kaŜdym”,
nie mogą zawierać odniesień do niemierzalnych właściwości
uczniów, np. „wykazywać zainteresowanie…”, „wykazywać chęć…”.
są określone jako wzory zadań, z którymi większość uczniów musi
sobie poradzić po zakończeniu jednej lub kilku (cyklu) lekcji,
mogą opisywać zadania:
-
odtwórcze np. uczeń
„umie zademonstrować ergonomiczne podnoszenie i przenoszenie
przedmiotów o róŜnej wielkości i cięŜarze”,
„umie wziąć udział w grze w mini koszykówkę, stosując kozłowanie
piłki ze zmianą kierunku ruchu, podanie i chwyt oburącz, rzut do
Plik z chomika:
milutka
Inne pliki z tego folderu:
Metodyka_WF_studia_I_stopnia_wyklad_11.pdf
(216 KB)
Metodyka_WF_studia_I_stopnia_wyklad_10.pdf
(197 KB)
Metodyka_WF_studia_I_stopnia_wyklad_09.pdf
(119 KB)
Metodyka_WF_studia_I_stopnia_wyklad_14.pdf
(8000 KB)
Metodyka_WF_studia_I_stopnia_wyklad_13.pdf
(217 KB)
Inne foldery tego chomika:
12 kroków DDA
Dokumenty
Filmy z ćwiczeniami
Galeria
Gimnastyka
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin