Metodyka_WF_studia_I_stopnia_wyklad_13.pdf

(217 KB) Pobierz
(Microsoft PowerPoint - MWF I stopie\361 Wyk\263ad 13 Lekcja 4 WF metody cb)
prof. nadzw. dr hab. Tomasz Frołowicz
METODYKA
WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
Studia I stopnia
Wykład 13
Wychowanie jest to sztuka, której nikt dotąd nie umie,
jest to kurs, który jakaś dobra głowa dopiero ma ułoŜyć.
Jędrzej Śniadecki
Wykład 13
547185328.003.png
Tomasz Frołowicz
Metodyka WF
Studia I stopnia
Wykład 13
LEKCJA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
  metody realizacji zadań ruchowych
  metody rozwijania wiedzy
  metody rozwijania wiedzy
547185328.004.png
Tomasz Frołowicz
Metodyka WF
Studia I stopnia
Wykład 13
Co warto i co moŜna robić?
Treść działania pedagogicznego
Jak naleŜy postępować, aby cel osiągnąć?
W jaki sposób?
Metoda działania pedagogicznego
Jak zorganizować?
Forma działania pedagogicznego
547185328.005.png
Tomasz Frołowicz
Metodyka WF
Studia I stopnia
Wykład 13
Fragment Podstawy programowej WF (od 2009)
Wymagania ogólne (II etap edukacji):
Bezpieczne uczestnictwo w aktywności fizycznej o
charakterze rekreacyjnym i sportowym ze zrozumieniem jej
znaczenia dla zdrowia
Wymagania ogólne (III etap edukacji):
Dbałość o sprawność fizyczną, prawidłowy rozwój, zdrowie
fizyczne, psychiczne i społeczne oraz zrozumienie związku
aktywności fizycznej ze zdrowiem.
aktywności fizycznej ze zdrowiem.
Kto jest gotowy, by „uczestniczyć…” lub „dbać…”?
Pozytywna ocena
sensu działania
Dostrzega (odczuwa)
wartość
Przewiduje satysfakcję
Pozytywna ocena
moŜliwości działania
Posiada umiejętności
Dysponuje sprawnością
547185328.006.png 547185328.001.png
Tomasz Frołowicz
Metodyka WF
Studia I stopnia
Wykład 13
Metody : przemyślany, sprawdzający się w podobnych
sytuacjach edukacyjnych, systematycznie stosowany
sposób stawiania uczniów w sytuacjach zadaniowych,
dotyczących:
rozwijania umiejętności ruchowych,
kształtowania sprawności fizycznej,
rozwijania wiedzy na temat zdrowia, wypoczynku,
sportu i urody,
Właściwości metody :
ukierunkowanie na cel,
algorytmiczność postępowania,
powtarzalność.
sportu i urody,
kształtowania postawa wobec zdrowia, wypoczynku,
sportu i urody (wychowania).
547185328.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin