uczymy_czytac.pdf

(402 KB) Pobierz
Retoryka w szkole – rzut oka na doświadczenia zagraniczne
Przedszkole. Sześciolatek
Moje 6 lat Czesław Cyrański,
Czesław Cyrański Wiesława Żaba-Żabińska
S CENARIUSZE LEKCJI
U CZYMY SIĘ CZYTAĆ R OZALIA K OSTUCHOWSKA
UCZYMY SIĘ CZYTAĆ
Rozalia Kostuchowska
Cele:
dziecko rozwiązuje zagadki słowne o różnych przedmiotach i zjawiskach,
dokonuje syntezy słuchowej wyrazów wypowiedzianych sylabami,
rozwiązuje rebusy obrazkowo-literowe,
potrafi dopasować napisy do obrazków,
czyta zdania ze zrozumieniem, potrafi dopasować napis (zdanie) do właściwego obrazka.
Metody pracy: zadania do wykonania, zabawa ruchowa.
Formy pracy: indywidualna, zbiorowa.
Środki dydaktyczne: Karty pracy, plansza z rozrysowanymi polami krzyżówki, flamastry, kredki ołów-
kowe, materiały graficzne do kserowania: B. Retmaniak, „Rebusy, łamigłówki, krzyżówki”, Didasko;
„Już to wiem”, oprac. A. Podgórska, Aksjomat, Kraków 2004.
Przebieg zajęć
1. Dzieci wspólnie z nauczycielką rozwiązują krzyżówkę. Nauczycielka odczytuje hasła i wpisuje podane
przez przedszkolaki rozwiązania w polach krzyżówki wiszącej na tablicy. Dzieci odczytują hasło główne
i wyjaśniają jego znaczenie.
KRZYŻÓWKA
więcej na stronie internetowej http://www.mac.pl/
19470317.014.png 19470317.015.png 19470317.016.png 19470317.017.png
Przedszkole. Sześciolatek
Moje 6 lat Czesław Cyrański,
Czesław Cyrański Wiesława Żaba-Żabińska
S CENARIUSZE LEKCJI
U CZYMY SIĘ CZYTAĆ R OZALIA K OSTUCHOWSKA
1. Zimno z ciepłem się zaprzyjaźniło, z lodu pędzel z dachu zwiesiło .
2. Kolorowy daszek ubranie chroni nasze i to wam powiem jeszcze, że chroni je przed deszczem.
3. Zasnuła podwórko, zasłoniła las, jest biała jak chmurka i nie widać nas.
4. Błyszczy w trawie rano srebrna kropla bosa. Co to jest ? To ...
5. Lodowe kulki małe i duże bębnią po szybie, bębnią w kałuże.
6. Dużo wody pada z nieba. Co to jest - większe niż deszcz?
Krzyżówka pochodzi z książki B. Retmaniak pt. „Rebusy, łamigłówki, krzyżówki”.
2. Dzieci wykonują zadanie w Karcie pracy 1. Odczytują rebusy obrazkowo-literowe, zapisują rozwiąza-
nia w oznaczonych polach.
3. Dzieci wykonują zadanie w Karcie pracy 2. Nazywają zwierzęta przedstawione na obrazkach, znajdują
w szeregu sześciu sylab te, które tworzą nazwę danego zwierzęcia, kolorują obrazki.
4. Zabawa ruchowa „Balonik”.
Baloniku nasz malutki,
rośnij duży, okrąglutki.
Dzieci skupione w małym kole.
Stopniowo je powiększają.
Balon rośnie, że aż strach.
Przebrał miarę, no i trach!
Puszczają ręce i koło się rozpada.
więcej na stronie internetowej http://www.mac.pl/
19470317.001.png 19470317.002.png
Przedszkole. Sześciolatek
Moje 6 lat Czesław Cyrański,
Czesław Cyrański Wiesława Żaba-Żabińska
S CENARIUSZE LEKCJI
U CZYMY SIĘ CZYTAĆ R OZALIA K OSTUCHOWSKA
5. Dzieci wykonują zadanie w Karcie pracy 3 . Odczytują nazwy zwierząt hodowanych na wsi, naklejają
je pod właściwymi rysunkami, skreślają zwierzęta nie mieszkające na wiejskim podwórku.
Dzieci wykonują zadanie w Karcie pracy 4 . Odczytują zdania, łączą je z właściwymi obrazkami.
6. Nauczycielka dziękuje za wspólną pracę i chwali przedszkolaki.
więcej na stronie internetowej http://www.mac.pl/
19470317.003.png 19470317.004.png 19470317.005.png
Przedszkole. Sześciolatek
Moje 6 lat Czesław Cyrański,
Czesław Cyrański Wiesława Żaba-Żabińska
S CENARIUSZE LEKCJI
U CZYMY SIĘ CZYTAĆ R OZALIA K OSTUCHOWSKA
KARTA PRACY 1
Odczytaj rebusy obrazkowo-literowe, wpisz rozwiązania w odpowiednie kratki.
+ dak
+ weta
+ ce
mik +
więcej na stronie internetowej http://www.mac.pl/
19470317.006.png 19470317.007.png 19470317.008.png 19470317.009.png 19470317.010.png
Przedszkole. Sześciolatek
Moje 6 lat Czesław Cyrański,
Czesław Cyrański Wiesława Żaba-Żabińska
S CENARIUSZE LEKCJI
U CZYMY SIĘ CZYTAĆ R OZALIA K OSTUCHOWSKA
KARTA PRACY 2
Nazwij zwierzęta przedstawione na obrazkach. Odszukaj w szeregu sylab te, które tworzą nazwy zwie-
rząt i pokoloruj je. Pokoloruj też zwierzęta.
ba
la
ra
so
nek
sa
o
lo
sio łek
om
więcej na stronie internetowej http://www.mac.pl/
19470317.011.png 19470317.012.png 19470317.013.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin