Standardy OBDII
Wszystkie samochody sprzedawane w USA po roku 1996 muszą być zgodne z OBDII. W UE wymóg ten wprowadzono w 2000 roku dla silników zasilanych benzyną a w 2003 roku również dla diesli.
Istnieje 5 standardów komunikacji z OBDII/EOBD/JOBD:
Standard
Stosowany w:
J1850 PWM
Ford do 2003 z systemem zarządzania silnikiem EEC-V.Ford Cougar (wszystkie UK modele), Ford Puma (1.6 i 1.7), Ford Fiesta Zetec modele do 2003, Ford Mondeo Zetec modele do 2003, Ford Focus do 2003 (i niektóre nowe Jaguary, np. S-Type i X-Type)
J1850 VPW
General Motors, Chrysler
ISO9141
Wiekszość europejskich i azjatyckich producentów:Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroen, Fiat, Honda, Hyundai, Jaguar (X300 i XK), Jeep, Kia, Land Rover, Mazda, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Renault, Saab, Skoda, Subaru, Toyota, Vauxhall, Volkswagen (VW), Volvo
ISO14230 (KWP2000)
CAN (ISO15765/SAE J2480)
Większość samochodów po 2003 roku
Norma nie pozwalała na stosowanie systemu CAN w samochodach osobowych wyprodukowanych przed modelem roku 2003.
Po czym poznać który protokół jest zastosowany:
Piny
Musi posiadac piny 2,4,5,10,16
J1850 VPV
Musi posiadać piny 2,4,5,16 ale nie 10
ISO9141/ISO14230
Musi posiadać piny 4,5,7,16 oraz opcjonalnie 15
CAN
Musi posiadać piny 4,5,6,14,16
Co jest na poszczególnych pinach:
Pin
Opis
2
J1850 Bus+
4
Masa nadwozia
5
Masa sygnałowa
6
CAN High (J-2284)
7
ISO 9141/ISO14230 Linia K
10
J1850 Bus
14
CAN Low (J-2284)
15
ISO 9141/ISO14230 Linia L
16
Zasilanie (+)
chobicz