OBD2.docx

(15 KB) Pobierz

 

Standardy OBDII

 
Wszystkie samochody sprzedawane w USA po roku 1996 muszą być zgodne z OBDII. W UE wymóg ten wprowadzono w 2000 roku dla silników zasilanych benzyną a w 2003 roku również dla diesli.

Istnieje 5 standardów komunikacji z OBDII/EOBD/JOBD:

Standard

Stosowany w:

J1850 PWM

Ford do 2003 z systemem zarządzania silnikiem EEC-V.
Ford Cougar (wszystkie UK modele), Ford Puma (1.6 i 1.7), Ford Fiesta Zetec modele do 2003, Ford Mondeo Zetec modele do 2003, Ford Focus do 2003 (i niektóre nowe Jaguary, np. S-Type i X-Type)

J1850 VPW

General Motors, Chrysler

ISO9141

Wiekszość europejskich i azjatyckich producentów:
Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroen, Fiat, Honda, Hyundai, Jaguar (X300 i XK), Jeep, Kia, Land Rover, Mazda, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Renault, Saab, Skoda, Subaru, Toyota, Vauxhall, Volkswagen (VW), Volvo

ISO14230 (KWP2000)

CAN (ISO15765/SAE J2480)

Większość samochodów po 2003 roku


Norma nie pozwalała na stosowanie systemu CAN w samochodach osobowych wyprodukowanych przed modelem roku 2003.

Po czym poznać który protokół jest zastosowany:

Standard

Piny

J1850 PWM

Musi posiadac piny 2,4,5,10,16

J1850 VPV

Musi posiadać piny 2,4,5,16 ale nie 10

ISO9141/ISO14230

Musi posiadać piny 4,5,7,16 oraz opcjonalnie 15

CAN

Musi posiadać piny 4,5,6,14,16

 

 

 

Co jest na poszczególnych pinach:

Pin

Opis

2

J1850 Bus+

4

Masa nadwozia

5

Masa sygnałowa

6

CAN High (J-2284)

7

ISO 9141/ISO14230 Linia K

10

J1850 Bus

14

CAN Low (J-2284)

15

ISO 9141/ISO14230 Linia L

16

Zasilanie (+)

 

http://diagnostyka-samochodowa.s-tech.pl/pict/connector.gif

http://diagnostyka-samochodowa.s-tech.pl/pict/pasek.gif

Zgłoś jeśli naruszono regulamin