Jestem sobie przedszkolaczek 2 - 3-l.doc

(62 KB) Pobierz
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC WRZESIEŃ

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC WRZESIEŃ

DLA GRYPY DZIECI 3-LETNICH.

 

                                                        TEMATYKA WRZEŚNIA:

 

1.    JESTEM SOBIE PRZEDSZKOLACZEK.

2.    JAK WYGLĄDA NASZE PRZEDSZKOLE ?

3.    WESOŁO JEST W OGRODZIE.

             

CHCEMY ABY DZIECI:

 

 

·       UFNIE I BEZPOŚREDNIO ODNOSIŁY SIĘ DO WYCHOWAWCZYŃ

·       ZAADAPTOWAŁY SIĘ W GRUPIE, W NOWYM OTOCZENIU

·       WSPÓLNIE DBAŁY O BEZPIECZEŃSTWO NA SALI I W OGRODZIE

 

 

JESTEM SOBIE PRZEDSZKOLACZEK.

 

 

Cele szczegółowe:

Obszar aktywności

uwagi

Dzieci:

·          Potrafią powiedzieć swoje imię.

·          Zapoznają się z salą i łazienką,

·          Zapoznają się ze znaczkami w szatni i w łazience

·          Poznają panie i kolegów ze swojej grupy,

·          Wiedzą jak należy korzystać z łazienki,

·          Wiedzą, że zabawki mają swoje stałe miejsce,

·          Przyzwyczajają się do dbania o ład i porządek w sali zabaw,

·          Przełamują nieśmiałość i bawią się wspólnie z nauczycielką i innymi dziećmi.

·          Próbują  rysować kredkami, budować z klocków się

 

 

Społeczno- moralnej,

mowy i myślenia,

muzycznej i plasycznej.

 

Zajęcia zorganizowane.

Obszar aktywności

uwagi

·         Mój pierwszy dzień w przedszkolu- powitanie dzieci ,przydzielanie im znaczków w szatni i w łazience, zabawy integracyjne, poznawanie imion koleżanek i kolegów, zapoznanie z salą zabaw i łazienką.

·         Nasza sala-  słuchanie wierszyka I. Salach „Trzylatki”, spacer po sali i łazience, dalsze zapoznawanie się dzieci z rozmieszczeniem sprzętów i zabawek w sali i w łazience, poznawanie urządzeń w łazience i sposobów korzystania z nich.

·         Gdzie mieszkają zabawki?- przyglądanie się zabawkom, nazywanie ich, ustalanie ich stałych miejsc, zawieranie pierwszych umów nauka piosenki pt.: „Grzeczne dziecko” (zb. Wł.) Śpiew nauczycielki, próby śpiewu zbiorowego dzieci wraz z nauczycielką.

·         Jak masz na imię?- zabawa dydaktyczna, poznawanie imion koleżanek i kolegów podczas zabawy z piłeczką.

·         Pierwszy dzień w przedszkolu- słuchanie bajki Cz. Janczarskiego ze zbioru „Gromadka Misia Uszatka”. Rysowanie kredkami świecowymi na temat dowolny na kartkach o kształcie misia.

 

Społeczno- moralnej

 

 

Społeczno- moralnej, zdrowotnej, umysłowej

 

Społeczno- moralnej, mowy i myślenia,

muzycznej.

Społeczno- moralnej, ruchowej.

Mowy i myślenia, plastycznej.

 

Inne formy pracy:

Uwagi:

·         Słuchanie i nauka piosenki pt: „Przedszkolaczek”, próby wyklaskiwania wraz z nauczycielką rytmu refrenu.

·         Zachęcanie dzieci nieśmiałych do zabaw w kole i przy piosenkach śpiewanych przez nauczycielkę.

·         Zachęcanie do dbania o ład i porządek w sali przy pomocy piosenki pt: „Grzeczne dziecko”.

·         Budowanie z różnorodnych klocków wg własnych pomysłów dzieci.

·         Zachęcanie do rysowania kredkami świecowymi na temat dowolny.

·         Zabawy ruchowe: „ Balonik”, „Kotki”, „Samochody”,

·         Ćwiczenia ortofoniczne na sylabach la. lu, li – śpiąca laleczka.

JAK WYGLĄDA NASZE PRZEDSZKOLE ?

 

 

 

Cele szczegółowe:

 

Obszar aktywności:

 

Uwagi:

Dzieci:

·          Poruszają się po przedszkolu w ustawieniu w pociąg, nieoddalają się od nauczycielki,

·          Słuchają wierszy recytowanych przez nauczycielkę,

·          Uczą się krótkich tekstów ma pamięć,

·          Przezwyciężają uprzedzenia do niektórych potraw,

·          Śpiewają piosenki zbiorowo wspólnie z nauczycielką,

·          Maszerują do akompaniamentu muzyki,

·          Tworzą kompozycje plastyczne z wykorzystaniem kartoflanych pieczątek i kolorowych farb.

·          Biorą udział w zabawach ruchowych na określony temat.

 

Społeczno- moralnej.

Mowy i myślenia

Zdrowotnej.

muzycznej

 

 

plastycznej.

 

Ruchowej.

 

Zajęcia zorganizowane:

Obszar aktywności:

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin