Wpisy do dziennika.doc

(346 KB) Pobierz

Wrzesień – tydzień I

Tematyka: Jaki jestem? Jaka jestem?

 

1. Jestem przedszkolakiem

 

Zabawa Powitanie dzieci.

Zabawa orientacyjno-porządkowa Kolory.

Zabawa ze śpiewem My jesteśmy krasnoludki.

 

Słuchanie opowiadania Cz. Janczarskiego Pierwszy dzień w przedszkolu.

Rozwijanie mowy.

Nauka piosenki Misia Uszatka.

Zabawa z misiem – indywidualne nadawanie imienia misiowi.

 

Oglądanie rysunku misia. Przypomnienie nadanych mu imion. Rysowanie obok misia

   ulubionej zabawki – Karta pracy cz. 1, nr 1.

 

Oglądanie łazienki. Ustalenie zasad korzystania z niej. Pokazowe mycie rąk przez

    nauczyciela, a potem chętne dzieci.

 

Zabawy swobodne w wybranych kącikach.

 

2. Drzewko grupowe

 

Zabawa integracyjna W naszej grupie.

Zabawa orientacyjno-porządkowa Kolory.

Zabawa ze śpiewem My jesteśmy krasnoludki.

 

Wykonanie drzewka grupowego.

Zintegrowanie grupy.

 

Oglądanie swoich znaczków rozpoznawczych w szatni, sali i łazience.

Zabawa Na imię mam…

 

− Ustalenie zasad samodzielnego korzystania z toalety.

 

Zabawy swobodne zainicjowane przez dzieci.

 

3. Tu mam ręce, tu mam nogi

 

Zabawa orientacyjno-porządkowa Kolory.

Zabawa orientacyjno-porządkowa Zrośnięte dzieci.

 

Obrysowywanie swoich sylwetek. Czytanie całościowe nazw części ciała i umieszczanie

    ich na sylwecie dziecka.

Rozwijanie orientacji przestrzennej.

Zabawa dydaktyczna Szukamy koloru.

 

Zabawa Moje imię.

Liczenie misiów, a potem lalek. Wskazywanie misia z poprzedniej karty pracy – Karta

   pracy cz. 1, nr 2.

 

Korzystanie z łazienki przed posiłkami, wspólnie i indywidualnie, według ustalonych zasad.

 

Zabawy swobodne wybranymi zabawkami.

 

4. Do przedszkola czas, już czas

 

Zabawa orientacyjno-porządkowa Zrośnięte dzieci.

Zabawa orientacyjno-porządkowa Kolory.

Zabawa ze śpiewem My jesteśmy krasnoludki.

Ilustracja ruchowa piosenki Piosenka przedszkolaka.

 

Słuchanie piosenki Piosenka przedszkolaka.

Nauka refrenu piosenki.

 

Zabawa z kostką mimiczną.

Ćwiczenia indywidualne – rozmowy indywidualne nauczyciela z dziećmi dające im możliwość wysławiania się.

 

Właściwe korzystanie z toalety, umywalek. Wycieranie rąk w swoje ręczniki.

 

Zabawy swobodne w wybranych kącikach.

 

5. Czy lubię spać w przedszkolu?

 

Zabawa integracyjna Poznaj mnie.

Zabawa orientacyjno-porządkowa Kolory.

Zabawa ze śpiewem Stary niedźwiedź mocno śpi.

 

Słuchanie opowiadania R. Piątkowskiej Czarny lew.

Odpowiadanie na pytania dotyczące utworu.

Naśladowanie ruchów zwierząt występujących w opowiadaniu.

 

Kolorowanie ramki obrazka przedstawiającego misia według własnego pomysłu. Wycinanie obrazka – Wycinanka nr 1.

 

Zabawy ruchowe – zestaw I.

 

Zabawy swobodne w wybranych kącikach.

 

Wrzesień – tydzień II

Tematyka: Jaki jestem? Jaka jestem?

 

1. W czym jestem dobry?

 

Zabawa integracyjna Wyliczanie imion.

Zabawa orientacyjno-porządkowa Rząd – koło.

 

Słuchanie wiersza I. Suchorzewskiej Naj…

Zintegrowanie grupy.

 

Zabawa Jestem dobry w…

Zabawa Co lubię?

 

Utrwalenie zasad korzystania z toalety i mycia rąk.

 

Zabawy swobodne w wybranych kącikach.

 

2. Jak wyglądam?

 

Zabawa orientacyjno-porządkowa Rząd – koło.

Zabawa ruchowa z elementem podskoku na podstawie wiersza L. J. Kerna Piłka.

 

Zabawa dydaktyczna O którym koledze mówię (według Z. Bogdanowicz).

Zintegrowanie grupy.

 

Wycinanie kolorowych pasków. Układanie dowolnych kompozycji – Wycinanka nr 2.

Zabawa Czyj to kolor?

 

Zapoznanie z placem przedszkolnym. Zwrócenie uwagi na bezpieczne korzystanie

   z przyrządów.

 

Zabawy swobodne w wybranych kącikach.

 

3. Jestem duży, jestem mały

 

Zabawa orientacyjno-porządkowa Figurki.

Zabawa ruchowa twórcza Widzę coś, widzę coś… (według K. W. Vopla).

 

Zabawa Duży – mały.

Określanie stosunków wielkościowych.

 

Ćwiczenia indywidualne – rozmowy swobodne na temat zabaw, zabawek.

Łączenie w pary obrazków przedstawiających małe i duże zabawki tego samego rodzaju –

   Karta pracy cz. 2, nr 3.

Ćwiczenia językowe – kończenie rymowanek.

 

Zabawy na placu przedszkolnym z użyciem piłek, skakanek.

 

Zabawy swobodne w wybranych kącikach.

 

4. To moje imię

 

Zabawa orientacyjno-porządkowa Figurki.

Zabawa muzyczno-ruchowa Marsz zabawek.

Zabawa orientacyjno-porządkowa Koło – rząd.

Ilustracja ruchowa piosenki Budujemy dom.

 

Nauka kroku cwału bocznego.

Słuchanie piosenki Budujemy dom.

Nauka piosenki.

 

Zabawa Marsz zabawek.

Poznanie zapisu swojego imienia.

 

Zabawy na placu przedszkolnym. Zwrócenie uwagi na bezpieczne korzystanie z

  przyrządów.

 

Zabawy swobodne zainicjowane przez dzieci.

 

5. Wspólna zabawa

 

Zabawa ze śpiewem My jesteśmy krasnoludki.

Zabawa ze śpiewem Nie chcę cię znać.

Ilustracja ruchowa piosenki Budujemy dom.

 

Słuchanie opowiadania D. Niewoli Bajka o trzęsących się spodniach, czyli o tym, że każdy

   może się bawić.

Zachęcanie do wspólnej zabawy.

 

Omawianie obrazków umieszczonych po lewej stronie kartki. Ocenianie zagrożeń

   wynikających z przedstawionych na nich zachowań. Wskazywanie obrazków                          

  przedstawiających sytuację późniejszą – Karta pracy cz. 1, nr 4.

Ćwiczenia słuchowe – rozpoznawanie dźwięków dochodzących z otoczenia.

Ćwiczenia oddechowe z kulkami z papieru.

 

Zabawy ruchowe – zestaw I.

Zabawy na placu przedszkolnym.

 

Zabawy swobodne w wybranych kącikach.

 


Wrzesień – tydzień III

Tematyka: W sadzie i w ogrodzie

 

1. Wpadła gruszka do fartuszka

 

Zabawa ruchowa z elementem podskoku Zrywamy jabłka.

Zabawa muzyczno-ruchowa Zaczarowane owoce.

 

Słuchanie wiersza L. Krzemienieckiej Jesienią.

Poznawanie owoców naszych sadów.

Liczenie jabłek, gruszek i śliwek, posegregowanych do koszyków.

 

Ćwiczenia indywidualne: rozmowy indywidualne na tematy bliskie dzieciom.

Liczenie obrazków jabłek i gruszek. Kończenie kolorowania trzech wybranych owoców.

  Dorysowywanie listków wszystkim owocom – Karta pracy cz. 1, nr 5.

 

Zabawy na placu przedszkolnym z użyciem piłek, skakanek.

 

Zabawy swobodne w wybranych kącikach.

 

2. Jabłuszko i gruszeczka

 

Zabawa ruchowa z elementem podskoku Zrywamy jabłka.

Ilustracja ruchowa piosenki Budujemy dom.

 

Wykonanie pracy plastycznej Jabłuszko i gruszeczka (wycinanka).

Rozwijanie umiejętności wycinania.

Rozpoznawanie owoców po smaku.

 

Zabawa relaksująca Pięć palców (według D. Chauvela, Ch. Noreta).

 

Zabawy ruchowe – zestaw II.

Zabawy na placu przedszkolnym.

 

Zabawy swobodne w wybranych kącikach.

 

3. Co jest długie? Co jest krótkie?

 

Zabawa muzyczno-ruchowa Chwyć piłkę (według M. Staniek).

Zabawa ruchowa z elementem podskoku Zrywamy jabłka.

 

Zabawa dydaktyczna Układamy zagrody.

Porównywanie długości elementów.

 

Ćwiczenia oddechowe – picie soku przez rurkę.

Zabawa Szukamy jabłka.

 

Zabawy ruchowe – zestaw II.

Zabawy na placu przedszkolnym.

 

Zabawy swobodne w wybranych kącikach.

 

 

4. Spotkały się dwa jabłuszka

 

Ćwiczenia pamięci ruchowej – uchwycenie rytmu w ruchach nauczyciela i ich kontynuowanie.

Zabawa ruchowa z elementem podskoku Zrywamy jabłka.

Zabawa muzyczno-ruchowa Zbieranie jabłek.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin