Biznes plan - Salon fryzjerski _13 stron_.pdf
(
2053 KB
)
Pobierz
Microsoft Word - Biznes plan - Salon fryzjerski _13 stron_
Biznes Plan
Salon Fryzjersko - kosmetyczny
SPIS TREŚCI
•
I. GENEZA POWSTANIA
•
II. OPIS INWESTYCJI
o
DANE O INWESTORZE .
Charakterystyka przedsiębiorcy
•
III. ROZPOZNANIE RYNKU
•
IV. PLAN MARKETINGOWY
•
IV. PLAN ZATRUDNIENIA
o
PERSONEL FIRMY .
•
V. TECHNICZNO ORGANIZACYJNY PLAN DZIAŁANIA
•
VI. ANALIZA FINANSOWA OPŁACALNOŚCI PRZEDSIĘWZIĘCIA.
I. Geneza powstania pomysłu.
Zamiarem moim jest stworzenie salonu fryzjersko- kosmetycznego, któremu
towarzyszyłyby elementy nowatorskie.
Pomysł ten powstał przede wszystkim w wyniku obserwacji otoczenia. Wyni-
ka z nich, że na terenie gdzie chciałabym go zrealizować, nie powstał taki salon
piękności, gdzie oprócz podstawowych zabiegów upiększających, główną ofertą by-
łoby profesjonalne doradztwo w zakresie doboru koloru włosów oraz sposobu ich
uczesania dla indywidualnych potrzeb i oczekiwań klientów.
Ponadto w tego typu zakładach poważnym problemem jest długi czas trwa-
nia poszczególnych zabiegów. Aby to w pewnym sensie zniwelować i uprzyjemnić
większość salonów ogranicza się do zaoferowania nie zawsze aktualnej i poczytnej
prasy.
Ważnym powodem, który przyczynił się do powstania tego pomysłu są moje
własne spostrzeżenia. Kobiety mieszkające w Limanowej i w pobliskich miejscowo-
ściach, chcąc skorzystać z profesjonalnych, kompleksowych usług tego typu muszą
wybierać salony w większych ośrodkach miejskich m. in. w Nowym Sączu, Krako-
wie,
Pomyślałam więc, dlaczego nie otworzyć takiego salonu w Limanowej.
Nie chciałabym podważać jakości usług oferowanych w mojej miejscowości w
istniejących już salonach kosmetycznych i fryzjerskich, lecz żaden z nich nie poleca
kompleksowych usług, dających oszczędność czasu i pieniędzy.
Firma, którą chciałabym założyć miałaby charakter usługowy. Bardzo duży
nacisk położyłabym na wysoką jakość świadczonych usług i profesjonalnej porady w
zakresie doboru koloru włosów, fryzury i makijażu.
Ogromnie istotnym i pozytywnym elementem tychże usług byłoby aktywne
uczestnictwo klienta w tworzeniu swojego wizerunku. Nie byłby on skazany wyłącz-
nie na własną wyobraźnię bądź wskazówki wizażystki czy fryzjera.
Dawałoby mu to możliwość na samoocenę zaprezentowanych cech własnego
zewnętrznego wyglądu na ekranie monitora, dokonanie pewnych uwag, korekt
przed podjęciem ostatecznych decyzji związanych np. ze skróceniem długości wło-
sów, zmiany ich koloru itp.
II. Charakterystyka przedsiębiorcy.
Planuję zostać właścicielką firmy, której przedmiotem działania nie jest dzie-
dzina oparta na własnych doświadczeniach, ale wyłącznie zainteresowaniach. Po-
mimo to zamierzam pogłębić swą wiedzę w tej branży. Najważniejszym atutem,
który pozwala mi na podjęcie decyzji dotyczącej założenia prywatnego przedsiębior-
stwa jest umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach, odporność psychiczna,
wiara we własne siły, a także pewność iż posiadam cechy dobrego organizatora. To
wszystko sprawia, iż będę wytrwale dążyć do realizacji wytyczonego celu przy
współpracy z właściwie dobraną i doświadczoną kadra pracowniczą. Osoba , której
powierzę obowiązki kierownika musi spełnić następujące warunki:
-
doświadczenie w zawodzie kosmetyczki bądź fryzjerki, posiadająca certyfikaty i
wszelkiego rodzaju zaświadczenia dotyczące osiągniętych umiejętności;
-
umiejętność obsługi komputera;
-
zdolności organizacyjne, umiejętność pracy w grupie, poczucie taktu, uprzej-
mość, cechy przywódcze.
III. Rozpoznanie rynku.
Miejscem działania i rozwoju mojej firmy byłby rynek obejmujący obszar Li-
manowej i przyległych miejscowości. Poprzez ogłoszenia w prasie i radiu lokalnym
oraz liczne ulotki reklamowe będę dążyła do zdobycia potencjalnych klientów wśród
młodzieży, ale przede wszystkim moja oferta będzie skierowana do szerokiej rzeszy
kobiet bez względu na wiek. Dlatego moimi - jak sądzę - głównymi klientami będą
kobiety ponieważ to one w zasadzie odwiedzają salony piękności.
Oczywiście dla panów salon mój będzie stał otworem, a to ze względu na
różnorodność mojej oferty.
Muszę zaznaczyć, iż dochody ludności są dość istotnym czynnikiem w rozwo-
ju mojej działalności, gdyż tego typu usługi z natury zaliczane są do nie najtań-
szych. Dlatego więc uważam, że obszar mojej działalności, obejmuje ludność, któ-
rej dochody są na tyle wysokie aby mogli oni skorzystać z moich usług.
Na terenie interesującego mnie miasta i przyległych miejscowości mieszka
około 65 tysięcy osób. Jeżeli z mojej oferty korzystałyby przede wszystkim kobiety
w różnym wieku oraz młodzież od 15 do 20 lat, to oznacza że ilość moich poten-
cjalnych klientów można by określić na poziomie około 25 tysięcy osób. Oczywiście
dochody mieszkańców mające zdecydowany wpływ na ich sytuację rodzinną znacz-
nie zmniejszają ich rzeszę. Należy zauważyć, iż statystyczny mieszkaniec wydaje na
wszelkie usługi kosmetyczne oraz fryzjerskie około 300 złotych rocznie. To pozwala
mi określić wartość tychże wydatków w skali roku, czyli rozmiary potencjalnego
rynku, a mianowicie:
25 tys. osób x 300 zł.= 7 500 000 zł.
Jak wiadomo sukces w życiu zawodowym jak i prywatnym w dużej mierze
zależy od budowania sieci kontaktów. Należy również pamiętać, że zdobywanie
kontaktów to jedna sprawa, a druga to ich utrzymanie.
Znajdując swoje miejsce na rynku, będę dążyła do określenia swojej pozycji
wśród istniejącej konkurencji.
Ocena konkurentów
.
Na rynku obejmującym obszar działalności mojego
przedsięwzięcia mój salon piękności musi stawić czoła pięciu miejscowym firmom,
oferującym zbliżone usługi, choć nie identyczne ze względu na brak ich komplekso-
wości. Lista moich największych konkurentów z którymi w celu zaistnienia na rynku
muszę podjąć rywalizację przedstawia się następująco:
Salon Kosmetyczny „Izabella” (A) ul. Kościuszki, „Max” (B) ul. Marka, „Wenus” (C)
ul. Piłsudskiego
Z danych miejscowego urzędu statystycznego wynika, że w powiecie lima-
nowskim w ubiegłym roku wartość sprzedanych usług kosmetyczno- fryzjerskich
wyniosła 7, 20 mln zł. pozwala to ustalić ile wynosi łączny udział konkurentów w
rynku tych usług:
Ogólna wartość usług kosmetyczno- fryzjerskich sprzedanych
w powiecie limanowskim w ubiegłym roku
7, 20 mln zł
Potencjalny rynek usług kosmetyczno- fryzjerskich na tym
obszarze
=
0, 96 czyli 96%
7, 50 mln zł
Teraz mogę ustalić , jaki udział w rynku będzie dostępny dla mojej firmy,
czyli tzw. nie zajęty udział w rynku:
100%- 96% = 4%
Ponieważ cały potencjalny rynek wynosi 7, 5 mln zł, moja firma może sprze-
dawać rocznie usługi kosmetyczno- fryzjerskie o wartości około 300 tys. zł.
Kolejnym etapem, który pozwoli mi zdecydować o podjęciu decyzji związa-
nej z zaistnieniem na nowym rynku jest dokonanie wstępnej prognozy sprzedaży.
Przewidując możliwość sprzedaży na poziomie 300 tys. zł rocznie mój miesięczny
obrót wyniósłby średnio 25 tys. zł. Uwzględniając zmiany popytu na usługi kosme-
tyczno- fryzjerskie w zależności od pory roku w pierwszych 12 miesiącach przewi-
duję następujące wpływy ze sprzedaży.
Kolejny
Miesiąc
Wielkość
popytu
Czynniki
wpływające na po-
pyt
Procent
docelo-
wych
obrotów
Całkowite
obroty
w złotych
STYCZEŃ
Słaby
Rozruch firmy
50
12 500
LUTY
Przeciętny Okres karnawału
80
20 000
MARZEC
Przeciętny Umiejętności pracow-
ników
90
22 500
KWIECIEŃ
Przeciętny „ „
95
23 750
MAJ
Przeciętny Promocje
100
25 000
CZERWIEC
Przeciętny Reklama firmy
105
26 250
LIPIEC
Słaby
Okres urlopowy
60
15 000
SIERPIEŃ
Słaby
„ „
55
13 750
WRZESIEŃ
Słaby
Obniżka cen u konku-
rentów
65
16 250
PADZIERNIK
Przeciętny Umiejętności pracow-
ników
90
22 500
LISTOPAD
Przeciętny Umiejętności pracow-
ników
100
25 000
GRUDZIEŃ
Silny
Przedświąteczny okres 110
27 500
Całkowite obroty przedsiębiorstwa w ciągu 2001 roku
250 000
IV. Plan marketingowy.
Podczas rozpoznania rynku doszłam do wniosku, że aby uniknąć ostrej kon-
kurencji i równocześnie zdobyć sobie klientów należy wykorzystać strategię niszy
rynkowej. Klienci, którzy ją tworzą mają wyraźnie wyodrębniony i złożony zbiór
Plik z chomika:
Pati172
Inne pliki z tego folderu:
Co warto wiedzieć o egzaminie zawodowym.pdf
(603 KB)
Projekt na egzaminie zawowodym.pdf
(4162 KB)
Ocenianie egzaminu zawodowego.pdf
(1295 KB)
Rozkład materiału nauczania dla ZSZ.doc
(114 KB)
egzamin zawodowy - technik usług fryzjerskich 2009.rar
(8597 KB)
Inne foldery tego chomika:
Filmiki
Koki Upięcia Warkocze
Książki
Różne
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin