ROCZNY PLAN PRACY PRACOWNI KOMPUTEROWEJ
NA ROK 2008/2009
miesiąc
zadania
WRZESIEŃ
-wprowadzenie nowych osób - bezpieczna i higieniczna praca z komputerem
-zapoznanie z podstawowym słownictwem związanym z pracą na komputerze
-zasady zgodnego z prawem wykorzystywania komputera (licencja, prawo autorskie, piractwo komputerowe)
-praktyczne zastosowanie komputera w WTZ i życiu codziennym
-elementy składowe zestawu komputerowego i ich prawidłowe połączenie
-podstawowe elementy budowy wewnętrznej komputera; rodzaje pamięci
-urządzenia zewnętrzne zestawu komputerowego (przeznaczenie i obsługa drukarki, skanera)
-gry i zabawy edukacyjne z użyciem komputera
PAŹDZIERNIK
-zapis danych na dysku i przenośnych nośnikach pamięci (Nero, Ashampoo)
- środowisko pracy:
§ sposoby komunikacji z komputerem
§ wyszukiwanie i uruchamianie programów; wirusy komputerowe
§ zapisywanie i odczytywanie wyników pracy z komputerem
§ kopiowanie i usuwanie plików
-operacje na oknach programów
-wprowadzenie do internetu:
§ strona internetowa i adres internetowy
§ przeglądarki internetowe (Opera, IE, Firefox)
LISTOPAD
-praca na edytorze grafiki (Paint, PhotoFiltre, CorelDraw dla bardziej zaawansowanych uczestników):
§ dobór narzędzi i kolorów – pasek narzędziowy
§ wykorzystanie elementów gotowych (prostokąty, okręgi, koła, elipsy)
§ wypełnianie obszaru
§ wstawianie napisów
§ operacje na elementach graficznych (wycinanie, kopiowanie, przesuwanie, usuwanie błędów )
§ zachowywanie prac w pliku na dysku lokalnym i sieciowym, odczytywanie prac
-internet:
§ metody wyszukiwania informacji na dany temat
GRUDZIEŃ
-ciąg dalszy prac na edytorze grafiki:
§ praca z gotowymi ramkami cyfrowymi, tworzenie własnych ramek, wyszukiwanie ramek w internecie
§ praca z aparatem cyfrowym - cyfrowa obróbka zdjęć za pomocą PhotoFiltre
§ tworzenie kartek bożonarodzeniowych
§ tworzenie kolaży
-tworzenie kartek bożonarodzeniowej
§ pisanie, wysyłanie i odbieranie e-maili
§ wyszukiwanie grafiki o tematyce bożonarodzeniowej
-wprowadzenie do pracy w sieci lokalnej
STYCZEŃ
-praca z edytorem tekstu – Word:
§ posługiwanie się klawiaturą (w tym uzyskiwanie polskich znaków diakrytycznych)
§ układ strony dokumentu (marginesy, kolumny, sekcje)
§ praca z tekstem (zasady wprowadzania tekstu, poruszanie się po tekście, poprawianie błędów, zachowywanie tekstu)
§ podstawy edycji tekstu (czcionka i jej atrybuty, akapit i jego parametry, blok i operacje blokowe: formatowanie, kopiowanie, przesuwanie, usuwanie)
-praca w internecie:
§ odpowiadamy na maile i dołączamy załączniki
-sieć lokalna:
§ udostępnianie folderów
LUTY
-praca z Wordem:
§ drukowanie dokumentu (parametry wydruku)
-multimedialne źródła informacji:
§ pokaz multimedialnego programu edukacyjnego
§ praca z programem multimedialnym
-tworzenie kartek walentynkowych w programie graficznym
§ praca z kontem mailowym: książka adresowa
MARZEC
-praca z Wrodem:
§ wstawianie grafiki do tekstu - łączenie grafiki z tekstem
§ formatownie grafiki w tekście
-tworzenie kartek wielkanocnych w wybranym programie graficznym
§ praca z kontem mailowym: obsługa programu pocztowego
KWIECIEŃ
-nauka pracy z programem do tworzenia prezentacji multimedialnych – PowerPoint
§ fora internetowe
MAJ
-praca z programem PowerPoint:
§ tworzenie prezentacji przy użyciu szablonu
§ animacje, przejścia slajdów, efekty specjalne
§ wybór tematu i przygotowanie materiałów do stworzenia prezentacji multimedialnej
-przygotowanie kartek pocztowych z okazji Dnia Matki
§ komunikatory internetowe (Gadu-Gadu, Skype)
CZERWIEC
- praca z programem PowerPoint – tworzenie prezentacji na wybrany temat z wykorzystaniem wcześniej poznanych programów i nabytych umiejętności
-przygotowanie kartek pocztowcy z okazji Dnia Ojca
§ zakupy przez internet
LIPIEC
WAKACJE
SIERPIEŃ
-nauka obsługi programu Artweaver
-tworzenie grafik za pomocą programu Artweaver
§ gry w trybie online
-zaponanie z programem Jings@w Puzzle Promo Creator:
§ tworzenie puzzli z grafik wyszukanych w internecie
W ciągu całego roku:
-udział w imprezach okolicznościowych, spacerach i wycieczkach
-tworzenie gazetki WTZ
-uzupełnianie Kroniki WTZ
-współpraca z innymi pracowniami
wika_35