Zestawienie wymagań podstawowych dla klas I, 2 i 3.doc

(105 KB) Pobierz
Zestawienie wymagań podstawowych dla klas I-III opracowanych na podstawie programu nauczania zintegrowanego w klasach 1 – 3 sz

Zestawienie wymagań podstawowych dla klas I-III opracowanych na podstawie programu nauczania zintegrowanego w klasach 1 – 3 szkoły podstawowej DKW – 4014 – 15/99.

 Powrót. Klasa I       Klasa II        Klasa III

Aktywność polonistyczna. 

ü       mówi zrozumiale, wymawiając słowa wyraziście i poprawnie,

ü       umie przyjąć w rozmowie rolę słuchacza i osoby zabierającej głos,

ü       uczestniczy w rozmowie na określony temat (np. na temat przeczytanego lub wysłuchanego tekstu, świąt, bieżących spraw klasowych i szkolnych, zjawisk przyrody, własnych przeżyć, wydarzeń historycznych, wykonanych prac plastycznych itd.),

ü       zadaje pytania kolegom i nauczycielowi,

ü       prosi o wyjaśnienie znaczenia słów, poleceń lub niezrozumiałego fragmentu tekstu,

ü       wypowiada się na temat wysłuchanego (przeczytanego) tekstu, oglądanej historyjki obrazkowej, przedmiotu, ilustracji, filmu itp. (opowiadając, opisując, oceniając),

ü       słucha i rozumie tekst mówiony, czytany lub odtwarzany z taśmy (proza, wiersz, inscenizacja),

ü       rozpoznaje litery i łączy je z odpowiednimi głoskami

ü       wyróżnia i poprawnie artykułuje głoski odpowiadające poszczególnym literom,

ü       porównuje liczbę liter i głosek w wyrazach,

ü       czyta głoskując,

ü       składa głoski i litery w sylaby,

ü       odczytuje wyrazy krótkie i długie,

ü       przy trudnych wyrazach stosuje formę podwójnego czytania (po cichu i głośno),

ü       czyta teksty krótkie (jedno i dwuzdaniowe),

ü       czyta teksty drukowane i pisane,

ü       odczytuje pełną nazwę i skróty jednostek miary, wagi i pojemności,

ü       odczytuje symbole obrazkowe i graficzne: znaki drogowe, znaki kartograficzne na mapie, herby, godło państwa,

ü       kreśli linie, znaki literopodobne w trzylinii,

ü       zapisuje w trzylinii litery małe i wielkie, odtwarza odpowiednio ich kształty,

ü       różnicuje litery o podobnym zapisie graficznym,

ü       łączy samogłoskę ze spółgłoską, spółgłoskę z samogłoską,

ü       tworzy wyrazy z rozsypanki literowej, sylabowej,

ü       pisze czytelnie, poprawnie łącząc litery tej samej wielkości i o tym samym kierunku nachylenia,

ü       przepisuje poprawnie wyrazy, zdania, fragmenty tekstów,

ü       prawidłowo rozmieszcza pisany tekst na kartce,

ü       podpisuje własne ilustracje i historyjki obrazkowe w książce,

ü       pisze z pamięci i ze słuchu wyrazy o pisowni zgodnej z brzmieniem,

ü       porządkuje wyrazy alfabetycznie według pierwszej,

ü       grupuje wyrazy będące nazwami rzeczy, przedmiotów, zwierząt i miejsc, wyrazy nazywające czynności, wyrazy określające cechy przedmiotów, osób (rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki),

ü       układa i zapisuje różne rodzaje zdań zgodnie z przyjętymi zasadami gramatyki polskiej (fleksji, składni),

ü       w imionach, nazwach geograficznych stosuje wielką literę,

ü       rozwiązuje zadania logiczne i rozsypanki, krzyżówki, układanki itp.,

Aktywność matematyczna.

ü       używa cyfr arabskich, zapisując obliczenia,

ü       liczy w poznanym zakresie (stopniowo 0–10, 0–100),

ü       porządkuje liczby, wykorzystując oś liczbową,

ü       porównuje liczby w poznanym zakresie,

ü       posługuje się w obliczeniach pojęciami suma, różnica,

ü       dodaje w zakresie liczbowym do 100......................

ü       odejmuje w zakresie liczbowym do 100......................

ü       mnoży w zakresie liczbowym .do 20.....................

ü       dzieli w zakresie liczbowym .do 20.....................

ü       liczy pieniądze, wykonuje obliczenia kosztów w różnych sytuacjach życiowych, np. zakupy w sklepie, w aptece, w księgarni, na poczcie,

ü       odczytuje godziny oraz minuty na zegarze i dokonuje obliczeń z nimi związanych,

ü       posługuje się w obliczeniach czasu kalendarzem,

ü       mierzy temperaturę, porównuje wskazania termometru,

ü       potrafi ważyć towary, odczytuje wskazania wagi,

ü       zna jednostki masy ( kilogram, dekagram, gram)

ü       określa pojemność za pomocą jednostek pojemności (litr),

ü       rozpoznaje w otoczeniu podstawowe figury geometryczne,

ü       grupuje, klasyfikuje, przelicza, porządkuje zbiory różnych elementów według określonego lub samodzielnie przyjętego kryterium,

ü...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin