Termostat w silniku 1.7 DTI - wymiana [G].doc

(803 KB) Pobierz

Termostat w silniku 1.7 DTI - wymiana [G]

 

 

 

 

 


Zakupiłem termostat firmy VERNET i zabrałem się za wymianę.

Opis: Termostat


Najpierw demontujemy akumulator pamiętając, aby odkręcanie klem zacząć od minusa a dopiero później plus. Śrubki klemy są na klucz 10.

Opis: Akumulator


Następnie odkręcamy śrubę mocującą akumulator - klucz 13.

Opis: Mocowanie akumulatora


Po wyjęciu akumulatora demontujemy podstawę, na której stoi akumulator, podstawa jest przykręcona trzema śrubkami na klucz 13.
Po jej wyjęciu mamy dobry dostęp do termostatu.

Opis: Widok ogólny

 

Opis: Widok ogólny


Teraz należy spuścić płyn z układu. Odkręcamy korek w zbiorniczku wyrównawczym a następnie zakładamy odpowiednio dobrany przewód na króciec spustowy chłodnicy i luzujemy zawór. Czekamy aż płyn zejdzie z układu, u mnie było koło 4-5 litrów i zakręcamy z powrotem zawór.

Opis: Spust


Gdy zejdzie nam płyn luzujemy opaskę na przewodzie zasilającym chłodnice.
Ja robiłem to za pomocą nastawnych szczypiec i zsuwamy przewód z obudowy termostatu.

Opis: Opaska


Odkręcamy 2 śrubki trzymające obudowę termostatu(klucz 12). Zdejmujemy delikatnie obudowę i pod nią mamy stary termostat.

Opis: Śruby mocujące


Czyścimy dokładnie miejsca styku obudowy termostatu ze starej uszczelki. Montujemy nowy termostat, na obudowę zakładamy nową uszczelkę. Ja u siebie posmarowałem ją jeszcze cienko masą uszczelniającą.

Opis: Po zdemontowaniu

 

Opis: Nowy termostat

 

Opis: Masa uszczelniająca


Skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności i zalewamy płynem. Po odpaleniu samochodu jeszcze nim się rozgrzeje korygujemy
ewentualne ubytki płynu w zbiorniczku i zakręcamy korek. Czekamy aż samochód się rozgrzeje do około 85-90 stopni
(do tej temperatury przewód zasilający chłodnice powinien być zimny a po jej osiągnięciu powinien zrobić się gwałtownie gorący)
i sprawdzamy czy nie ma nigdzie wycieków. Ponieważ rozłączaliśmy akumulator powinniśmy zaprogramować na nowo moduł COMFORT, jeśli takowy posiadamy. ·Po ostygnięciu silnika jeszcze raz kontrolujemy poziom płynu w zbiorniczku i korygujemy ewentualne ubytki.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin