Wykaz możliwych wyników analizy spalin i prawdopodobne ich przyczyny.doc

(54 KB) Pobierz
Wykaz możliwych wyników analizy spalin i prawdopodobne ich przyczyny

Wykaz możliwych wyników analizy spalin i prawdopodobne ich przyczyny

 

Wykaz możliwych wyników analizy spalin i prawdopodobne ich przyczyny

Obszary zastosowania pomiaru CO dla wolnych obrotów

Stężenie CO

Jeżeli producent nie zaznaczył inaczej lub jeśli nie istnieją inne normy prawne 0.5-3.5%

 

Przyczyna awarii

   Stężenie za wysokie

Nieprawidłowe ustawienie mieszanki, ciśnienie paliwa za wysokie, zimny silnik, paliwo zawiera olej, nie przestrzegane warunki pomiaru

W silnikach gaźnikowych: zatkany filtr powietrza, za wysoki poziom pływaka, nieprawidłowo osadzona końcówka dyszy, uszkodzony zawór wolnych obrotów

W silnikach z wtryskiem: uszkodzony czujnik temperatury, nieprawidłowe ustawienie czasu wtrysku, uszkodzony przepływomierz

   Stężenie za niskie

Nieprawidłowe ustawienie mieszanki, ciśnienie paliwa za niskie, za dużo powietrza – nieszczelne przewody powietrzne, niewłaściwe warunki pomiaru (wadliwy przyrząd)

W silnikach gaźnikowych: za niski poziom pływaka, nieprawidłowo osadzona końcówka dyszy lub zatkana dysza wolnych obrotów

W silnikach z wtryskiem nieprawidłowe ustawienie czasu wtrysku, zapchane wtryskiwacze

 

Obszary zastosowanie pomiaru HC.

Stężenie HC

  Bardzo wysokie

Zachowanie obciążonego silnika

Brak efektywnych cykli pracy przy obciążeniu i wyższych obrotach

   Przyczyna awarii

 

System zapłonowy

Brak zapłonu (użyj oscyloskopu)

 

Stężenie HC

  Wysokie

Zachowanie obciążonego silnika

Silnik przerywa, szarpie na biegu

   Przyczyna awarii

Komponenty mechaniczne

Mieszanka zbyt bogata

 

Stężenie HC 

  Wysokie

Zachowanie obciążonego silnika

Silnik przerywa, szarpie na biegu

   Przyczyna awarii

Komponenty mechaniczne

Przygotowanie mieszanki

Nieszczelne przewody powietrzne

Mieszanka zbyt uboga ( mało paliwa), zmierz HC

 

Stężenie HC 

  Wysokie

Zachowanie obciążonego silnika

Nierówne niskie obroty

   Przyczyna awarii

Komponenty mechaniczne

Za mała wartość początkowa otwarcia przepustnicy

 

Stężenie HC 

  Wysokie

Zachowanie obciążonego silnika

Nierówne niskie obroty

   Przyczyna awarii

Przygotowanie mieszanki

Mieszanka zbyt uboga lub bogata
 

 

Stężenie HC 

  Wysokie

Zachowanie obciążonego silnika

Silnik przyśpiesza

   Przyczyna awarii

Komponenty mechaniczne

Pobieranie oleju (uszczelki elastyczne)

 

Stężenie HC 

  Zawartość HC w płynie chłodniczym

   Przyczyna awarii

Komponenty mechaniczne

Uszkodzona uszczelka pod głowicą

 

Stężenie HC 

  Nieszczelności w przewodach paliwowych

   Przyczyna awarii

Przygotowanie mieszanki

Dopasowanie baku, pompy, filtra, przewodów, komponentów odpowiedzialnych za powstanie mieszanki nie jest właściwe

 

Stężenie HC 

  Katalizator test, jeżeli CO<0.1, HC>20 ppm, CO>14%

   Przyczyna awarii

Komponenty mechaniczne

Przygotowanie mieszanki

Jeżeli silnik jest sprawny, przyczyną usterki jest katalizator

Złe przygotowanie mieszanki

 

Obszary zastosowania pomiaru CO2.

 

CO2

CO

HC

Bardzo wysokie

Niskie

Bardzo wysokie

Idealne spalanie mieszanki, układ wydechowy sprawny

 

Niskie

Niskie

Niskie

Spalanie prawidłowe, nieszczelności w układzie wydechowym

 

Niskie

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin