road_to_haven.pdf
(
849 KB
)
Pobierz
50754984 UNPDF
fotograia cyfrowa
średni
|
60 min.
|
pliki na CD
Photoshop
|
Photoshop
Lightroom
road to heaven
Lightroom i Photoshop
W poniższym materiale zostanie przedstawiona jedna z metod współpracy
Adobe Lightroom i Adobe Photoshop. Na bazie niezbyt ciekawej kolorystycznie
fotograii wykorzystamy dwa wspomniane programy, uzupełniając ich
możliwości między sobą. Efektem będzie nasycona niekonwencjonalnym
klimatem kolorystycznym fotograia krajobrazowa.
34
.psd 10/2008 » www.psdmag.org
fotograia cyfrowa
road to heaven
ustawienia parametrów nieba
Otwieramy zdjęcie RAW
road
w Photoshop Lightroom. Przecho-
dzimy do zakładki
Edycja
. Na początek zajmiemy się zmianą
ustawień parametrów nieba. Zmieniamy wartość
Temperatura
na
3304,
Ekspozycja
-0,75,
Korekta
cieni
30,
Jasność
+35,
Czystość
50. Pozostałe parametry pozostawiamy w domyślnych wartościach.
W tym kroku zajmujemy się jedynie wyglądem nieba i nie przykłada-
my wagi do zbyt ciemnej, dolnej części fotograii.
eksport do Photoshop II
Tak jak w kroku drugim, przechodzimy do zakładki
Biblioteka
.
Dokonujemy eksportu fotograii do Photoshopa. W tym przypad-
ku zmieniamy jedynie
Tekst
własny
, nadając nazwę
road2
. Akceptu-
jemy –
Eksportuj
. Po wykonaniu tych czynności mamy w Photosho-
pie otwarte dwa dokumenty. Jeden z dokonaną modyikacją nieba
i kolejny z modyikacją drogi, które w kolejnym kroku połączymy.
eksport do Photoshop I
Przechodzimy do zakładki
Biblioteka
i uaktywniamy przycisk
Eksportuj
. W wyświetlonym oknie dialogowym w polu
Tekst
wła-
sny
wpisujemy
road1
. Dalej wskazujemy format pliku i ustawienia
obrazu, z jakimi chcemy wyeksportować dokument. W naszym przy-
kładzie format
PSD
z rozdzielczością 300px/cal. Następnie z rozwija-
nej listy Po
eksporcie
, wskazujemy
Otwórz w Adobe Photoshop
. Ak-
ceptujemy
Eksportuj
.
łączenie obrazów
Za pomocą narzędzia
Przesunięcie
(
Move
Tool
) przenosimy do-
kument
road1
do
road2
. Podczas przenoszenia przytrzymujemy
klawisz [
Shift
] celem centralnego wstawienia obrazu. Zamykamy do-
kument
road1
, ponieważ nie będzie on już nam potrzebny. Tworzy-
my maskę warstwy i wypełniamy ją kolorem czarnym. Narzędziem
Pędzel
(
Brush
Tool
) z ustalonym kolorem białym i miękką końców-
ka pędzla, przywracamy widok nieba. Przy krawędzi łączącej niebo
z drogą zmniejszamy
Krycie
(
Opacity
) pędzla do około 20%.
ustawienia parametrów drogi
Wracamy do Photoshop Lightroom i przechodzimy do zakładki
Edycja
. Za pomocą opcji
Cofnij
cofamy zastosowane wcześniej
parametry. W tym kroku ustalamy nowe wartości dla dolnej części
fotograii. Ustalamy wartość
Temperatura
na 4101,
Odcień
-13,
Eks-
pozycja
+075,
Korekta
cieni
20,
Jasność
+65,
Czystość
70. W tym
przypadku koncentrujemy się głównie na nadaniu właściwej kolo-
rystyki drodze i nie przykładamy uwagi do zmian kolorystycznych
nieba.
ustawienia predeiniowane
Spłaszczamy dokument, zapisujemy w pliku
PSD
nadając nazwę
Road
to
Haven
i zamykamy. Przechodzimy do Photoshop Ligh-
troom. Importujemy utworzony wcześniej dokument. Przechodzimy
do zakładki
Edycja
. Wybieramy z lewej strony predeiniowane usta-
wienie o nazwie
Zimne
tony
. Z prawej strony okna ustalamy warto-
ści
Temperatura
-25,
Ekspozycja
-0,70,
Korekta
cieni
30,
Jasność
+100,
Czystość
50. Przechodzimy do zakładki
Biblioteka
i eksportu-
jemy dokument, otwierając go do dalszej edycji w Photoshopie. Na-
dajemy jedynie własną nazwę
Road
to
Haven
.
.psd 10/2008 » www.psdmag.org
35
0
1
0
4
0
2
0
5
0
3
0
6
fotograia cyfrowa
edycja kolorystyki
Wybieramy z menu
Obrazek>Dopasuj>Barwa/Nasycenie
(
Image>Adjustments>Hue/Saturation
). W wyświetlonym oknie
dialogowym w polu
Edycja
(
Edit
) wskazujemy
Niebieskości
(
Blues
)
i redukujemy ich wartość
Nasycenie
(
Saturation
) do -100. Następ-
nie wskazujemy
Cyjany
(
Cyans
) i redukujemy wartość
nasycenia
do
-60. Akceptujemy
OK
.
redukcja barwy
Jeżeli kolor nieba wydaje się zbyt intensywny względem reszty
fotograii, możemy zredukować jego barwę. W tym celu wybie-
ramy narzędzie
Pędzel
(
Brush
Tool
). Ustalamy kolor narzędzia czar-
ny, miękką końcówkę pędzla i tryb mieszania
Kolor
(
Color
). Wartość
Krycie
(
Opacity
) ustalamy o wartości około 20%. Malujemy pędzlem
po niebie redukując jego barwę.
redukcja szumów
Za pomocą narzędzia
Stempel
(
Clone
Stamp
Tool
) pozbywamy
się widocznych plam na niebie. Powielamy warstwę tła i wybie-
ramy z menu
Filtr>Rozmycie>Rozmycie gaussowskie
(
Filter>Blur>
Gaussian Blur
). W wyświetlonym oknie dialogowym nadajemy pro-
mień rozmycia o wartości, która pozwoli ukryć widoczne szumy na
niebie powstałe po znacznej edycji obrazu. W naszym przykładzie
jest to wartość 1,5px. Tworzymy maskę warstwy. Wypełniamy ją ko-
lorem czarnym i pędzlem z ustaloną miękką końcówką oraz kolorem
białym przywracamy rozmycie na niebie.
wyostrzanie
Wybieramy z menu
Obrazek>Tryb>Kolor Lab
(
Image>Mode>Lab
Color
). Przechodzimy do palety
Kanały
(
Channels
). Uaktywnia-
my kanał
Jasność
(
Lightness
). Dokonujemy na wybranym kana-
le wyostrzenia, wybierając z menu
Filtr>Wyostrzanie>Maska wy-
ostrzająca
(
Filter>Sharpen>Unsharp Mask
). Ponownie wybieramy z
menu
Obrazek>Tryb>Kolor RGB
(
Image>Mode>RGB Color
) przywra-
cając obrazkowi właściwy tryb koloru. Tym sposobem dokonaliśmy
wyostrzenia obrazu, nie ingerując w jego barwę. Pozwoliło to uchro-
nić fotograię przed szumami, jakie powstają podczas wyostrzania.
edycja cieni i świateł
Tworzymy nową warstwę z ustalonym trybem mieszania
Na-
kładka
(
Overlay
) i wypełnieniem kolorem 50% szarości. Za po-
mocą narzędzia
Pędzel
(
Brush
Tool
) z ustalonym
Kryciem
(
Opacity
)
około 10% oraz miękką końcówką i kolorem czarnym, nadajemy cie-
nie na dokument, głównie krawędzie. Zmieniamy kolor narzędzia
na biały i nadajemy światła, głównie w okolicach choinek i trawy.
Spłaszczamy dokument wybierając z menu
Warstwa>Spłaszcz ob-
razek
(
Layer>Flatten Image
).
zakończenie
Po wykonaniu w/w kroków możemy łatwo zauważyć, jakie moż-
liwości daje uzupełnienie się programów Photoshop Lightroom
i Photoshop. Opisany przypadek idealnie nadaje się do manipulowa-
nia fotograiami krajobrazowymi. Ustalając różne parametry kolo-
rystyczne na dwóch częściach fotograii można uzyskać naprawdę
niesamowite efekty.
Artur Kubieniec (cherub)
36
.psd 10/2008 » www.psdmag.org
0
7
1
0
0
8
1
1
0
9
1
2
Plik z chomika:
farral
Inne pliki z tego folderu:
Fotogea01_2012.pdf
(23682 KB)
Digital Photographer's Handbook Special Effects, Retouching, and Restoration.pdf
(14315 KB)
Do It Yuself Wedding Photography.Complete Course (2004) - Booth J.pdf
(4999 KB)
For Wedding Photographers.doc
(4816 KB)
How to Take Great Family Portraits.pdf
(13513 KB)
Inne foldery tego chomika:
Photography
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin