Matryca logiczna dla Funduszu Małych Projektów Infrastrukturalnych
Obiektywnie sprawdzalne wskaźniki osiągnięć celów
Założenia
Cele ogólne
· rozwój gospodarczy i turystyczny regionu
· wzrost liczby nowopowstałych podmiotów gospodarczych związanych z branżą żeglarską o min. 5%
· wzrost liczby miejsc noclegowych (branżowe znaki jakości) o min 10%
· wzrost liczby obiektów w regionie o charakterze infrastruktury turystycznej o minimum 5
· liczba osób odwiedzających region w sezonie turystycznym i poza nim. 10%
· na podstawie statystyk w 3 lata po realizacji przez: UMiG Dobiegniew, Urząd Statystyczny, Administratora Europejskiej Przystani, Straż Graniczną, urzędy celne oraz izby i stowarzyszenia turystyczne
Cele bezpośrednie
· wzrost potencjału turystycznego na obszarze Euroregionu “Pro Europa Viadrina”
· podniesienie jakości turystyki wodnej
· integracja młodzieży żeglarskiej z Polski i Niemiec
· stworzenie międzynarodowego centrum integracyjnego dla młodzieży niepełnosprawnej
· podniesienie międzynarodowego prestiżu Regionu Lubuskiego
· wzrost ruchu turystycznego w regionie o min. 20%
· wzrost liczby użytkowników mariny o min. 20%
· wzrost liczby imprez kulturalno-sportowych dla młodzieży o min. 10%
· przyrost kadry dla obsługi ruchu turystycznego o min. 10 %
· wzrost liczy imprez z udziałem osób niepełnosprawnych o min.10%
· wzrost liczy regat żeglarskich o charakterze międzynarodowym o min 10%
· Administrator Europejskiej Przystani oraz władze stowarzyszenia na podstawie statystyk w 1 rok po zakończeniu budowy
· Urząd Miasta i Gminy Dobiegniew w 2 lata po zakończeniu projektu
· aktywne promowanie regionu przez władze lokalne i regionalne
· dostosowanie istniejącej infrastruktury do standardów unijnych
Oczekiwane rezultaty
· hangar do zimowania i remontu łodzi o powierzchni 400 m2
· budynek klubowy z zapleczem noclegowo-gastronomicznym o pow. użytkowej 379 m2
· basen jachtowy o głębokości 1,5 m
· sieć kanalizacyjna o dł. 250m z przepompownią
· umocnione nabrzeże o dł. 300m
· sanitariaty
· zgodność z danymi zawartymi w dokumentacji przetargowo-kontraktowej
· zgoda na uruchomienie obiektu
· Raporty Inżyniera Kontraktu bezpośrednio po zakończeniu prac
· Protokół przekazania do eksploatacji
· Pozwolenie na użytkowanie
· zła jakość wykonanych prac
· właściwe zarządzanie przystanią
Działania
· przeprowadzenie procedury przetargowej X-XI 2002
· podpisanie umowy z wykonawcą XII 2002
· budowa Europejskiej Przystani I-VII 2003
· koszty związane z wykonaniem jednego kontraktu na roboty budowlane:
całość – 0,4 M EUR,
PHARE CBC – 0,3 M EUR
udział własny – 0,1 M EUR
· posiadanie niezbędnej ilości materiałów budowlanych o odpowiednich parametrach
· posiadanie wykwalifikowanej kadry oraz specjalistycznego sprzętu i urządzeń do wykonania prac
· raporty i sprawozdania beneficjanta oraz inżyniera kontraktu
· monitoring działań ze strony beneficjanta i Władzy Wdrażającej
· przygotowanie inwestycji zgodnie z harmonogramu
· wybór najlepszej oferty w drodze przetargu
· dostępność wszystkich środków (finansowych I rzeczowych)
1
gosicka