Łąka-456l.doc

(39 KB) Pobierz

 

 

TEMAT KOMPLEKSOWY : „Łąka”

 

 

10.

 

 

16. 05. 05

Przyrodnicza

Ruchowa

Matematyczna

Słowno – literacka

 

1. Prace pielęgnacyjno - porządkowe w kąciku przyrody. Pomoc podczas wymiany wody w akwarium. Ćw. poranne - zestaw nr 31.

2. Piesza wycieczka na łąkę.

-obserwowanie i nazywanie roślin i zwierząt na łące,

-zabawa ruchowa – „Przypinamy broszki łące”

-mierzenie odległości między wyznaczonymi przedmiotami

-dostrzeganie bogactwa barw, zapachów i dźwięków

3. „Broszki” – słuchanie wiersza D. Gellner

-krótka rozmowa nt. wiersza

A: wykonywanie ćwiczeń w książkach

1. Dz. pomaga podczas wymiany wody w akwarium.

2. Dz. rozpoznaje i nazywa rośliny i zwierzęta żyjące na łące.

-potrafi dostrzec bogactwo barw, kształtów, zapachów o dźwięków, poznając łąkę różnymi zmysłami.

-potrafi zmierzyć odległości między wyznaczonymi przedmiotami

3. Dz. uważnie słucha wiersza,

-potrafi wypowiadać się nt. łąki na podstawie wycieczki i ilustracji.

-A: czyta w podręczniku pytania i udziela odpowiedzi.

 

 

11.

 

17. 05. 05

 

Przyrodnicza

Słowno – literacka

Matematyczna

Ruchowa

 

1. Wyszukiwanie różnic w wyglądzie kwiatów, traw na podstawie obserwacji żywych okazów przyniesionych przez dzieci.

- zorganizowanie wystawy pt. „Kwiaty łąki” z wykorzystaniem roślin przyniesionych przez dzieci.

2. „Zające na łące” – słuchanie wiersza S . Karaszewskiego.

-krótka rozmowa nt. wiersza

-przedstawianie scenek pantomimicznych

3. A: wprowadzenie cyfry 10

B,C: rysowanie na dowolny temat.

4. Pobyt w ogrodzie przedszkolnym. Obserwowanie owadów wśród kwiatów na skalniaku

1. Dz. potrafi wyszukać różnice w wyglądzie kwiatów, traw obserwując żywe okazy. Rozpoznaje i nazywa wybrane rośliny.

2. Dz. uważnie słucha wiersza i odpowiada na pytania N.,

- dz. za pomocą ruchu potrafi pokazać jak rośnie, rozkwita i więdnie kwiat.

3. A: dz. zna liczbę 10 i jej zapis cyfrowy.

- pisze pośladzie cyfrę 10

-B,C: rysuje na dowolny temat, wypowiada się o swojej pracy

4. Dz. potrafi nazwać owady zaobserwowane w ogrodzie

 

 

 

12.

 

18. 05. 05

Słowna

Przyrodnicza

Muzyczna

 

1. A: wycinanie kartoników ze zwierzętami. B,C: kolorowanie kwiatów wg podanego wzoru.

2. Rozpoznawanie wybranych owadów, gadów i ssaków zamieszkujących łąkę,

-kształtowanie pojęcia: owad

3. „Łąka”  - zapoznanie z tekstem I zwrotki i melodią piosenki.

4.Pobyt w ogrodzie przedszkolnym - zabawy w piaskownicy.

 

1. A: Dz. sprawnie wycina po linii prostej, B,C: potrafi pokolorować kwiaty wg podanego wzoru.

2. Dz. poprawnie rozpoznaje i nazywa owady, gady i ssaki zamieszkujące łąkę,

-dz. rozumie pojęcie – owad.

3. Dz zna słowa I zwrotki piosenki, potrafi ją zaśpiewać.

4. Dz. rozumie konieczność szanowania działalności innych: wytworów ich pracy; sposobów i form zabaw

 

 

13.

 

19. 05. 05

 

Plastyczna

Muzyczna

Ruchowa

 

 

1. A,B: składanka z papieru – „Biedronka”, C: kolorowanie sylwety biedronki i wycinanie.

2. „Łąka”  - zapoznanie z tekstem i melodią II zwrotki piosenki oraz refrenem.

3.ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 2. Przybory: obręcze.

4. Zabawy kołowe z elementem śpiewu,

-A:  wykonywanie ćwiczeń w zeszytach.

 

1. A,B: dz. wykonuje składankę z papieru ściśle wg słownej instrukcji N.

C- koloruje sylwetę biedronki, wycina

2. Dz zna słowa II zwrotki i refrenu piosenki, potrafi ją zaśpiewać.

3. Dz. poprawnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne z przyborem.

4. Dz. zna słowa i melodię piosenek towarzyszącym zabawom tradycyjnym np.: Karuzela, Murzynek,  itp.

- A: rozumieją polecenia nauczycielki, wykonują ćwiczenia w zeszytach „Literki”

 

 

14.

 

20. 05. 05

 

Słowna

Matematyczna

Ruchowa

 

 

1. Przygotowywanie repertuaru na „Dzień Matki i Ojca”

2. Podziemne kryjówki zwierząt” – wypowiedzi na powyższy temat w oparciu o ilustracje.

- A: czytanie z dymków wypowiedzi zwierząt i kończenie ich.

- A: dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.

3.ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 2. Przybory: obręcze.

4. Zabawy na świeżym powietrzu

 

 

1. dz. potrafi zatańczyć poznane tańce, zaśpiewać piosenkę o mamie i tacie z akompaniamentem perkusyjnym.

2. Dz. wypowiada się nt. ilustracji,

-A: potrafi przeczytać wypowiedzi i je dokończyć

-A: sprawnie dodaje i odejmuje w zakresie 10.

3. Dz. poprawnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne z przyborem.

4. Dz. zachowuje ostrożność podczas wspinania się na drabinki.

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin