TEMAT KOMPLEKSOWY : „Łąka”
10.
16. 05. 05
Przyrodnicza
Ruchowa
Matematyczna
Słowno – literacka
1. Prace pielęgnacyjno - porządkowe w kąciku przyrody. Pomoc podczas wymiany wody w akwarium. Ćw. poranne - zestaw nr 31.
2. Piesza wycieczka na łąkę.
-obserwowanie i nazywanie roślin i zwierząt na łące,
-zabawa ruchowa – „Przypinamy broszki łące”
-mierzenie odległości między wyznaczonymi przedmiotami
-dostrzeganie bogactwa barw, zapachów i dźwięków
3. „Broszki” – słuchanie wiersza D. Gellner
-krótka rozmowa nt. wiersza
A: wykonywanie ćwiczeń w książkach
1. Dz. pomaga podczas wymiany wody w akwarium.
2. Dz. rozpoznaje i nazywa rośliny i zwierzęta żyjące na łące.
-potrafi dostrzec bogactwo barw, kształtów, zapachów o dźwięków, poznając łąkę różnymi zmysłami.
-potrafi zmierzyć odległości między wyznaczonymi przedmiotami
3. Dz. uważnie słucha wiersza,
-potrafi wypowiadać się nt. łąki na podstawie wycieczki i ilustracji.
-A: czyta w podręczniku pytania i udziela odpowiedzi.
11.
17. 05. 05
1. Wyszukiwanie różnic w wyglądzie kwiatów, traw na podstawie obserwacji żywych okazów przyniesionych przez dzieci.
- zorganizowanie wystawy pt. „Kwiaty łąki” z wykorzystaniem roślin przyniesionych przez dzieci.
2. „Zające na łące” – słuchanie wiersza S . Karaszewskiego.
-przedstawianie scenek pantomimicznych
3. A: wprowadzenie cyfry 10
B,C: rysowanie na dowolny temat.
4. Pobyt w ogrodzie przedszkolnym. Obserwowanie owadów wśród kwiatów na skalniaku
1. Dz. potrafi wyszukać różnice w wyglądzie kwiatów, traw obserwując żywe okazy. Rozpoznaje i nazywa wybrane rośliny.
2. Dz. uważnie słucha wiersza i odpowiada na pytania N.,
- dz. za pomocą ruchu potrafi pokazać jak rośnie, rozkwita i więdnie kwiat.
3. A: dz. zna liczbę 10 i jej zapis cyfrowy.
- pisze pośladzie cyfrę 10
-B,C: rysuje na dowolny temat, wypowiada się o swojej pracy
4. Dz. potrafi nazwać owady zaobserwowane w ogrodzie
12.
18. 05. 05
Słowna
Muzyczna
1. A: wycinanie kartoników ze zwierzętami. B,C: kolorowanie kwiatów wg podanego wzoru.
2. Rozpoznawanie wybranych owadów, gadów i ssaków zamieszkujących łąkę,
-kształtowanie pojęcia: owad
3. „Łąka” - zapoznanie z tekstem I zwrotki i melodią piosenki.
4.Pobyt w ogrodzie przedszkolnym - zabawy w piaskownicy.
1. A: Dz. sprawnie wycina po linii prostej, B,C: potrafi pokolorować kwiaty wg podanego wzoru.
2. Dz. poprawnie rozpoznaje i nazywa owady, gady i ssaki zamieszkujące łąkę,
-dz. rozumie pojęcie – owad.
3. Dz zna słowa I zwrotki piosenki, potrafi ją zaśpiewać.
4. Dz. rozumie konieczność szanowania działalności innych: wytworów ich pracy; sposobów i form zabaw
13.
19. 05. 05
Plastyczna
1. A,B: składanka z papieru – „Biedronka”, C: kolorowanie sylwety biedronki i wycinanie.
2. „Łąka” - zapoznanie z tekstem i melodią II zwrotki piosenki oraz refrenem.
3.ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 2. Przybory: obręcze.
4. Zabawy kołowe z elementem śpiewu,
-A: wykonywanie ćwiczeń w zeszytach.
1. A,B: dz. wykonuje składankę z papieru ściśle wg słownej instrukcji N.
C- koloruje sylwetę biedronki, wycina
2. Dz zna słowa II zwrotki i refrenu piosenki, potrafi ją zaśpiewać.
3. Dz. poprawnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne z przyborem.
4. Dz. zna słowa i melodię piosenek towarzyszącym zabawom tradycyjnym np.: Karuzela, Murzynek, itp.
- A: rozumieją polecenia nauczycielki, wykonują ćwiczenia w zeszytach „Literki”
14.
20. 05. 05
1. Przygotowywanie repertuaru na „Dzień Matki i Ojca”
2. Podziemne kryjówki zwierząt” – wypowiedzi na powyższy temat w oparciu o ilustracje.
- A: czytanie z dymków wypowiedzi zwierząt i kończenie ich.
- A: dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.
4. Zabawy na świeżym powietrzu
1. dz. potrafi zatańczyć poznane tańce, zaśpiewać piosenkę o mamie i tacie z akompaniamentem perkusyjnym.
2. Dz. wypowiada się nt. ilustracji,
-A: potrafi przeczytać wypowiedzi i je dokończyć
-A: sprawnie dodaje i odejmuje w zakresie 10.
4. Dz. zachowuje ostrożność podczas wspinania się na drabinki.
diran