W KRAINIE KWIATÓW I OWADÓW-4l.doc

(37 KB) Pobierz

.                   W KRAINIE KWIATÓW I OWADÓW

 

 

Poniedziałek

 

3 Maja  -  dzień wolny od zajęć

 

 

 

Wtorek

KWITNĄCE DRZEWA OWOCOWE

Ø       rozmowa przy ilustracji na temat zmian w przyrodzie – obserwacja kwitnącej jabłoni; określanie koloru kwiatów;  wyjaśnienie zjawiska opadania kwiatów; zapylania kwiatów przez pszczoły; na podstawie zabawy matematycznej „Zakwitły jabłonie” tworzenie zbiorów dwu-, trzy- i czteroelementowych; utrwalenie pojęcia zbioru; doskonalenie umiejętności manipulowania elementami zbioru oraz rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej poprzez wyszukiwanie i tworzenie zbiorów gałązek, przeliczanie ilości danego zbioru i podpisanie odpowiednią cyfrą;;

Ø       zestaw ćwiczeń gimnastycznych doskonalących sprawność ruchową (pomoce - woreczki).

 

 

Środa

CZAROWANIE KWIATÓW

Ø       scenka pantomimiczna „Rozkwitanie kwiatów” przy muzyce; rozwijanie aktywności twórczej poprzez ekspresje ruchową; zapoznanie dzieci z wyglądem kwiatów rosnących w ogrodzie – kształt, kolor, wprowadzenie wyrazów do globalnego czytania - bratki, kaczeńce, konwalie, tulipan, narcyz; wykonanie „wizytówki” wybranego przez siebie kwiatka do zabawy z chustą animacyjną; nauka wiersza D. Gellner „Stokrotka”; spacer po najbliższej okolicy połączony z obserwacją ogródków przydomowych – wyszukiwanie poznanych kwiatów i ich nazywanie;

Ø       zabawa ruchowa z elementami  równowagi „Gałązka” oraz orientacyjno – porządkowa „Spadające płatki””.

 

 

Czwartek

KWITNĄCA ŁĄKA

Ø       zabawa gramatyczna „Co widziałem w ogrodzie?” – określanie cech kwiatów za pomocą przymiotników; zabawa z piłką „Podaj nazwę kwiatu” – doskonalenie pamięci dziecka;

Ø       uzupełnianie kart pracy w książce „ABC czterolatka” – rozwijanie sprawności manualnej;

Ø       zabawy rytmiczne z całą grupą - doskonalenie reakcji na zmianę rytmu; zabawa „Gałąź” - dzieci maszerują po sali z laskami; na pauzę w muzyce zatrzymują się, ujmują laskę za oba końce i przechodzą przez nią; wprowadzenie piosenki do nauki „Ogrodniczka”; zabawa ruchowo – naśladowcza do piosenki; doskonalenie tańca „Amerykańska polka”;

 

 

Piątek

KWIATKI, BRATKI I STOKROTKI…

Ø       wysłuchanie wiersza K. Śliwa „Kwiaciarka” – omówienie treści wiersza; zainspirowanie dzieci do działalności plastycznej;

Ø       malowanie farbami plakatowymi na temat „Kwiaty” zainspirowane oglądaniem rabat kwiatowych; próby przedstawienia wyglądu roślin ogrodowych; utrwalenie znajomości podstawowych kolorów; rozwijanie wyobraźni dziecka; dbałość o estetykę pracy; nabywanie samodzielnych doświadczeń podczas zabaw plastycznych; wystawa prac w holu przedszkola

Ø       wyjście na plac przedszkolny; podczas zabawy obserwacja stokrotek – utrwalenie wiersza „Stokrotka”

 

 

 

 

 

II.                W KRAINIE KWIATÓW I OWADÓW

Poniedziałek

GDZIE MIESZKAJĄ OWADY?

Ø       słuchanie opowiadania przy ilustracji „Przyjaciele konika polnego”; poszerzanie znajomości świata zwierząt żyjących na łące; zapoznanie z ich sposobem życia, pożytecznością; zwrócenie uwagi na znaczenie wykonywania dobrych uczynków; niesienia pomocy innym; wprowadzenie wyrazów do globalnego czytania – konik polny, żuk, biedronka, mrówka, motyl; zabawa ruchowo – artykulacyjna „Zwierzęta na łące” naśladowanie poruszania się i głosu owadów;

Ø       zabawy rytmiczne przy muzyce - utrwalenie tańców i zabaw rytmicznych poznanych w tym roku; wprowadzenie zabawy ruchowej pt. „Motyle i pszczoły” - utrwalenie dźwięków niskich i wysokich; na dźwięki niskie poruszają się pszczółki, na wysokie lekko fruwają motyle; wprowadzenie piosenki „Motyle na łące”;

 

Wtorek

CZTERY KOLOROWE MOTYLKI

Ø       na podstawie opowiadania W. Badalskiej pt. „Cztery motylki” utrwalenie liczenia w zakresie czterech elementów oraz utrwalenie kolorów; przypomnienie cyfr od 1 do 4; wprowadzenie podpisów do globalnego czytania biały motylek, żółty motylek, błękitny motylek, brązowy motylek - zastosowanie rytmogestów do powyższych podpisów ( wymyślanie przez dzieci); zwrócenie uwagi dzieciom na zjawisko przystosowywania się zwierząt do warunków w przyrodzie; karta pracy - obrysowanie po śladzie drugiej połowy motyla; pokolorowanie według  własnego pomysłu;

Ø       zestaw ćwiczeń gimnastycznych doskonalących sprawność ruchową.

 

Środa

WYCIECZKA  NA  ŁĄKĘ

Ø       na podstawie teatrzyku cieni do opowiadania I. Salach „Ucieczka” ukazanie skutków niewłaściwej zabawy - męczenia zwierząt; przypomnienie ochronnej funkcji ubarwienia skrzydeł motyla; przestrzeganie dzieci przed wyrządzaniem krzywdy owadom; próba udzielenia odpowiedzi na pytanie problemowe „skąd się bierze motyl?”;

Ø       zaproszenie dzieci wierszem „Na łące” do wycieczki na pobliską łąkę, połączoną z obserwacją motyli i innych owadów; zaobserwowania sposobu poruszania się, odżywiania; dowiadywanie się o pożyteczności motyli; wykorzystanie do obserwacji szkieł powiększających;

Ø       zabawy ruchowe z elementem orientacji „Motyle i dzieci” oraz równowagi „Spacer z biedronką”

 

Czwartek

DO BIEDRONKI PRZYSZEDŁ ŻUK

Ø       słuchanie wiersza J.Brzechwy „Żuk i biedronka”; przypomnienie nazw owadów najczęściej spotykanych na wiosennej łące; kształtowanie pozytywnego stosunku do owadów;

Ø       zabawy rytmiczne przy muzyce – prawidłowa reakcja na zmianę tempa i dynamiki; sprawne ustawienie się w dwóch kołach na sygnał muzyczny; utrwalenie piosenki „Motyle na łące”; zabawa ruchowo - naśladowcza ćwicząca orientację przestrzenną dzieci oraz prawą i lewą stronę ciała - wykorzystanie do zabawy małych motyli dla każdego dziecka; prawidłowe reagowanie na podawane wskazówki nauczyciela;

Ø       po południu zachęcenie dzieci do zabawy „Symetryczne bazgranie” - rysowanie na tablicy magnetycznej z nauczycielką kredą symetrycznego motyla.

 

Piątek

KOLOROWE SKRZYDŁA MOTYLI

Ø       opowiadanie „Gdzie się podziały motyle” na temat trybu życia motyli; ukazanie bogactwa świata motyli, różnorodność gatunków;

Ø       rysowanie kredkami świecowymi i pastelowymi na temat „Motyle” zainspirowane oglądaniem albumów „Owady”; rysowanie „sukienki” motyla na cienkim papierze w kształcie trapezu; rozwijanie pomysłowości, wykonywanie fantazyjnych wzorów, estetyczne wykonanie pracy; po skończeniu nadanie kształtu motylom przez zmarszczenie środka trapezu i związanie sznurkiem; zawieszenie motyli w kąciku przyrody;

Ø       zabawy z zakresu kinezjologii edukacyjnej – rysowanie „leniwej ósemki” do piosenki i tańca „Maluj motyla”.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin