Silent Storm Sentinels Instrukcja PL.pdf

(942 KB) Pobierz
SilentStorm Sentinel manual
Instrukcja do gry
315846899.002.png
315846899.003.png
Spis treÊci
Wst´p . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4
Co nowego? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5
Wymagania systemowe. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8
Instalacja i uruchomienie gry . . . . . . . . . . . . . . . . 8
Szybkie rozpocz´cie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10
Ekran walki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22
Ekrany gry, ustawienia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50
Ekrany bazy i postaci . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58
Ekrany kampanii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 76
System walki i RPG . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82
Autorzy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95
Dodatek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98
Pomoc techniczna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101
Prawa autorskie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101
Warunki gwarancji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 102
3
315846899.004.png
Wst´p
Od zakończenia II Wojny Światowej minął rok. Zrujnowana i zniszczona wojną
Europa stopniowo powraca do normalnego życia. Konfrontacja między państwa-
mi Osi a Aliantami przeszła do historii. Do historii przeszły także obie strony
konfliktu. W powojennym świecie powstawały nowe organizacje międzynarodo-
we, z których największe znaczenie miała Organizacja Narodów Zjednoczonych.
Wielkie armie przestały być potrzebne. Zwolnieni żołnierze szukali cywilnej pra-
cy. Niektórzy jednak nie chcieli działać zgodnie z prawem. Dużo broni trafiło
w ręce przestępców i przez dłuższy czas, wiele obszarów w różnych państwach
Europy nie należało do bezpiecznych...
Wywiady wojskowe i agencje specjalne także nie uchroniły się przed redukcjami
personelu. Rządy nie widziały powodu, by wydawać na nie tak wielkie sumy
w czasie pokoju. Najlepsi agenci wywiadu i specjaliści od działań specjalnych,
którzy w czasie wojny z poświęceniem służyli swoim krajom, mieli wielkie trud-
ności ze znalezieniem pracy, która byłaby godna ich umiejętności. Kiedy ludzie
mają problemy, szukają pomocy u podobnych sobie. Tak powstała agencja, zna-
na pod nazwą „Strażnicy”.
Agencja ta zatrudniała byłych oficerów z wydziałów do zadań specjalnych, któ-
rzy w czasie wojny brali udział w operacji o kryptonimie „Silent Storm”. W 1943
roku tajne ugrupowanie terrorystyczne, „Młot Thora” (MT), zatrudniło grupę
zdolnych naukowców, którzy, korzystając ze starożytnych manuskryptów i naj-
nowszych osiągnięć fizyki, opracowali potężną broń energetyczną. Terroryści
chcieli wykorzystać wojnę i zdobyć władzę nad całym światem. Ten plan nie po-
wiódł się, dzięki błyskotliwie przeprowadzonej operacji „S2”. Większość przy-
wódców MT zginęła, inni zostali aresztowani, a tajne fabryki i wyrzutnie zostały
zniszczone. Od tamtej pory nikt nie słyszał o „Młocie Thora”.
Można by sądzić, że świat nieodwracalnie zmienił się po wojnie. Że nie ma już
miejsca dla jakiejkolwiek „trzeciej siły”: przecież tylko dwa największe mocar-
stwa były w stanie opracować broń atomową. Tak czy inaczej, wojskowa spuści-
zna Trzeciej Rzeszy przyciągała czyjąś uwagę. Istnieli ludzie, którzy szukali nie-
mieckich naukowców, pracujących kiedyś dla wojska. Ludzie, którzy szukali
ukrytych pod koniec wojny niemieckich archiwów. Ludzie, którzy przetrząsali
ruiny wojskowych fabryk i laboratoriów, szukając dokumentacji technicznej
i prototypów zaawansowanych broni.
Jednym z krajów najdłużej okupowanych przez Niemcy była Polska. W czasie
wojny, w Polsce znajdowały się poligony doświadczalne, na których testowano
tajne, niemieckie uzbrojenie. I tutaj rozpoczyna się historia naszego bohatera,
w roku 1946...
4
315846899.005.png
Co nowego?
Dla graczy, którzy znają grę Silent Storm, przygotowaliśmy krótkie zestawienie
zmian, wprowadzonych w Silent Storm: Sentinels. Dotyczą one koncepcji gry, in-
terfejsu i rozgrywki.
Pojedyncza linia scenariusza
Dawni przeciwnicy pracują teraz razem. Można wynająć agentów z obu stron,
którzy występowali w pierwotnej wersji gry. Szczegółowe informacje na ten te-
mat znajdują się w rozdziale „Ekrany bazy”.
Nowe misje, nowe uzbrojenie, nowi przeciwnicy
W tej grze występuje znacznie więcej celów misji. Poza poszukiwaniem informa-
cji, trzeba będzie się zakradać do różnych obiektów, eskortować ważne postacie,
szukać rozmaitych przedmiotów, wykonywać zamachy na czarne charaktery,
wysadzać budynki, itd. Nowe bronie to najbardziej zaawansowane konstrukcje
powojenne, eksperymentalne prototypy i kamizelki kuloodporne. Wśród prze-
ciwników będzie można spotkać różne gangi przestępców, jakie działały w wielu
krajach po zakończeniu wojny.
W∏asny stopieƒ trudnoÊci
Poza trzema podstawowymi poziomami trudności (normalnym, wysokim i eks-
tremalnym), w grze można teraz ustawić różne parametry, które wpływają na
poziom trudności. Ustawione przez gracza opcje określają ogólny poziom trud-
ności, który ma wpływ na uzyskany wynik gry. Szczegółowe informacje na ten
temat znajdują się w rozdziale „Ekrany gry, ustawienia”.
Element ekonomiczny
„Strażnicy” nie są agencją rządową, dlatego muszą się sami finansować. Aby za-
trudnić nowych członków zespołu trzeba teraz będzie wydać pieniądze. Poza
tym, trzeba też kupować broń i wyposażenie, płacić za usługi medyczne, a cza-
sem też za informacje. W bazie znajduje się magazyn, w którym można przecho-
wywać wyposażenie zespołu, a także sklep z bronią. Pieniądze uzyskuje się za
wykonywanie misji. W sklepie można też sprzedawać zdobyczne trofea (broń
i ekwipunek, zdobyte w czasie misji). W niektórych misjach można zrealizować
cele drugoplanowe, co zapewnia dodatkowe pieniądze. Z drugiej strony, jeśli za-
bijesz cywili, trzeba będzie zapłacić odszkodowanie. Czasami w misjach można
znaleźć pieniądze lub kosztowności. Więcej informacji na ten temat znajdziesz
w rozdziale „Ekrany bazy i postaci”.
5
315846899.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin