1. Wysyłanie reklam firm
Jedna z głównych pozycji w grupie kosztów marketingu kazdej firmy zajmujacej sie reklama
bezposrednia sa koszty porto. Kosztów tych pragnie uniknac kazdy w tak duzym stopniu w
jak to tylko jest mozliwym. Kiedy zamierzamy wysłac oferte do kilku tysiecy klientów to
płacimy opłate stała za list 50 gramów, choc koperta i złozona kartka papieru nie wazy
wiele wiecej niz 10. Moze to niewazny detal dla osób prywatnych, ze przepłacaja o 80
proc., lecz dla przedsiebiorcy wysyłajacego 10 000 listów to nie bagatela.
Wniosek jest prosty, za te same pieniadze mozna by jeszcze do tej samej koperty włozyc 3
− 4 kartki papieru. W swoim najblizszym otoczeniu masz dziesiatki firm majacych ten sam
problem i zainteresowanych znalezieniem rozwiazania. Wystarczy je wiec odwiedzic aby
znalezc chetnych do przeprowadzenia wspólnych kampanii reklamowych. Jest to łatwe do
przeprowadzenia bez wzgledu na to czy posiadasz własne materiały reklamowe, czy tez
nie.
Planujac wysyłke masowa mozna podzielic strone A4, na np. cztery czesci oferujac taki
anons za np. 10 groszy od adresu, itd.. Jak widzisz mozliwosci moze byc wiele! W
przypadku wiekszej ilosci reklam, mozna tez wyeliminowac koperty drukujac jedna strone
A4 tak aby mozna było złozyc ja na pół, umieszczajac na jednej stronie rubryke z miejscem
na etykietke z adresem i znaczek, reszte kartki wykorzystac na wypełnienie go np. reklama
własnych usług, czy produktów. W srodek włozysz pozostałe materiały reklamowe i
zepniesz zszywaczem.
2. Wydawanie własnej gazetki reklamowej
Zacznij wydawac własna gazetke reklamowa. Mieszkajac w małych miasteczkach, na
przedmiesciach wielkich miast, czy tez w okreslonej dzielnicy wielkiego miasta, mozesz z
łatwoscia wypełnic pewna luke w rynku, oferujac niezwykle wazne usługi dla biznesu z
sasiedztwa.
Wyobraz sobie włascicieli małych i wiekszych firm, jak fryzjer na rogu, własciciel restauracji,
własciciela warsztatu kaletniczego naprzeciwko, czy tez zakładu fotograficznego. Jakie
www.obywatel.com <−−− sprawdz ten adres!
2
mozliwosci anonsowania swoich usług posiadaja oni? Zamieszczenie anonsu w lokalnym
dzienniku regionalnym mija sie w 95 proc. z celem, gdyz ich usługi skierowane sa do
mieszkanców pewnego kregu klientów mieszkajacych w pewnej geograficznej bliskosci.
Dlatego tez jestem pewny, ze odwiedzajac ich i oferujac dystrybucje gazetki anonsowej z
ich anonsami, dostarczajac ja za darmo do np. 5000 okolicznych mieszkanców dzielnicy,
przedmiescia, czy miasteczka, a trafiasz w dziesiatke potrzeb lokalnego biznesu.
Mysle, ze taka oferta z łatwoscia rozbudzi zainteresowanie kilku, a z czasem kilkudziesieciu
okolicznych przedsiebiorców. Na poczatek moze to byc zadrukowana obustronnie i złozona
kartka A4, aby z czasem powiekszac format, rozszerzajac go o płatne małe anonsy osób
prywatnych, typu kupie / sprzedam, zamieszczanymi za symboliczna złotówke itd..
Moga dojsc do tego wiadomosci regionalne w telegraficznym skrócie, ogłoszenia
organizacji, klubów, czy tez administracji regionalnych informujacych o nowych przepisach,
regulacjach itd.. Pamietaj jednak, ze wszelkie anonsowanie musi byc super tanie, a sama
gazetka musi byc bardzo esencjonalna, bo nikt w tego typu wydawnictwach nie czyta
głupich wywodów ani polemik.
Pozostaje tylko zorganizowanie dystrybucji, to znaczy znalezienie kilku młodych,
pracowitych i godnych zaufania ludzi, którzy raz w tygodniu, czy miesiacu zajma sie
rozniesieniem gazetek. Alternatywa jest umowa z poczta, która usługi takie przyjmuje co
tez czesto moze byc tansze i godniejsze zaufania.
Aby rozpoczac działalnosc potrzebna jest jedynie dobrze opracowana oferta usług z
adresem i telefonem zleceniobiorcy, która na poczatku powinienes osobiscie zostawiac
włascicielowi kazdej firmy która odwiedzisz, oferujac swoje usługi.
Aby zaczac wydawac taka gazetke jest potrzeba tak niewiele, na poczatek komputer do
składania materiałów, dobra drukarka, czy porozumienie z drukarnia i chetnie rower aby
byc mobilnym zbierajac ogłoszenia, czy ewentualnie dystrybujac gazetki samemu.
3. Usługi drukarskie (bez własnej drukarni)
Wiekszosc drukarni ma przestoje i zawsze jest zainteresowana otrzymaniem zlecen. Jesli
odwiedzisz kilka z nich proszac o pełna liste cen ich usług to je natychmiast otrzymasz. W
przypadku jednak gdy im zaoferujesz wieksze ilosci zlecen to otrzymasz znaczne znizki od
cen standardowych.
Wybierz drukarnie na bazie otrzymanych cen, oferujaca najlepsze warunki, sporzadz oferte
usług i zacznij odwiedzac dziesiatki okolicznych firm, oferujac najlepsze warunki i ceny
znacznie nizsze od standardowo oferowanych przez drukarnie. Niektóre drukarnie moga
3
nawet zaoferowac do 50 proc. znizki, jesli im zapewnisz stałe usługi, gdyz odpadaja im
całkowicie koszty reklamy i anonsowania swoich usług.
Tym sposobem mozesz zaoferowac swoim klientom, czesto do 20 proc. znizki za usługe.
Pomysł ten funkcjonuje doskonale sam w sobie, lecz moze byc tez doskonałym
uzupełnieniem własnego wydawnictwa reklamowego. Łaczac ta koncepcje z omówionymi w
punktach 1 i 2 mozna nie tylko przyjmowac zlecenia dystrybucji reklamy, lecz takze jej
opracowanie, drukowanie itd..
Pamietaj, ze tysiace firm w koło wydaje miliony na reklame i swoje materiały drukowane,
oferty formularze, wizytówki, ulotki, katalogi itd... To multi milionowy biznes, bez potrzeby
posiadania własnej drukarni.
4. Kooperacyjna sprzedaz wysyłkowa
To przykre, lecz najczesciej firmy z tej samej branzy, traktowane sa jako konkurencja, choc
najczesciej nie sa dla siebie zagrozeniem. Popatrz na to z innej strony i spróbuj ich widziec
jako sobie podobnych i jako sojuszników majacych te same problemy i koszty, a z
pewnoscia znajdziesz wiele wspólnych mozliwosci zredukowania kosztów, jak i
zwiekszenia poziomu sprzedazy.
Z łatwoscia mozesz znalezc kilka firm zajmujacych sie sprzedaza wysyłkowa, a najlepiej jak
beda to produkty z tej samej niszy, nie bedace jednak dla siebie zagrozeniem. Ułozenie
wspólnej strategii marketingu moze przyniesc wszystkim doskonały rezultat sprzedazy,
jednoczesnie kilkakrotnie redukujac koszty marketingu i wkład pracy, a wiec koszty
sprzedazy swoich produktów.
Przyjrzyjmy sie temu blizej na teoretycznym przykładzie. Znalezlismy cztery firmy, które sa
zainteresowane współpraca. Posiadaja nastepujace produkty:
a) Wydania edukacyjne i jezykowe, oraz edukacyjne programy komputerowe dla dzieci i
młodziezy.
b) Produkty dla dorosłych, takie jak gazetki i filmy erotyczne
c) Wydawnictwa na temat sztuki i muzyki klasycznej, oraz płyty kompaktowe z muzyka
klasyczna i kameralna.
d) Twoja firma, wydajaca serie raportów na temat inwestycji kapitałowych w sztuke, antyki,
akcje i obligacje, oraz drogie kamienie.
Jak widzisz jest to idealna kombinacja. Wszystkie produkty sa dla zarobkowej klasy
sredniej, a szczególnie wyzszej, a wiec idealnej grupy docelowej dla Direct Marketingu. Sa
tu idealne materiały dla praktycznych i zainteresowanych inwestycjami, zajecia dla dzieci i
młodziezy, podczas gdy daje to tez akompaniament i rozrywki dla dorosłych.
Porozumienie ustala nastepujace detale: Kazda z firm udostepnia 5000 swoich najlepszych
adresów i opracowuje swoje własne materiały reklamowe. Ty zajmujesz sie
zorganizowaniem pakowania i wysyłki za symboliczna znizke udziału w kosztach. Korzysci
dla wszystkich sa nieprawdopodobne, za cene nieznacznie wyzsza niz koszty wysłania
4
5000 własnych listów (gdyz wspólna wysyłka była ciezsza niz list standardowy). Kazdy z
udziałowców dostarczył swoja reklame do 20 000 klientów docelowych.
Nalezy dodac, ze formy współpracy moga dotyczyc wielu innych rzeczy i aby to
organizowac to niekoniecznie musisz posiadac własna firme bioraca aktywnie udział w
takiej kooperacji.
Zwróc uwage, ze najwieksze firmy swiata łacza sie czesto w kartele, czy holdingi aby móc
zdominowac rynek.
5. Usługi mailingowe
Forma ta jest odpowiednikiem wysyłki grupowej, lecz na znacznie wieksza skale. Wysyłka
grupowa kojarzy sie z reklama regionalna, pozwalajaca do pewnej ograniczonej liczby
potencjalnych klientów, w danym regionie geograficznym. Big Mail, jest uzywany do taniej
dystrybucji reklamy na znacznie wieksza skale, czesto nawet ogólnokrajowa. Najczesciej
jest to grubasna koperta z reklama zbiorowa od kilkudziesieciu przedsiebiorstw.
Sa rózne zdania na temat efektywnosci tej metody. Jedno jest pewne, ze jest to
nieprawdopodobnie tania metoda dotarcia do setek tysiecy potencjalnych klientów. I
pocieszac sie mozna, ze jesli nawet nie daje az tak rewelacyjnego rezultatu, to jest to tak
tanie, ze ryzyko poniesienia strat jest znikome.
Zorganizowanie takiej kampanii, opracowanie materiałów reklamowych i wydrukowanie ich
oraz zorganizowanie wysyłki dla kilkudziesieciu firm, to nie lada gratka. Dobrze
zorganizowana akcja tego typu moze przyniesc wcale niezła fortunke organizatorowi.
Uwaga praktyczna! Biorac samemu udział w takiej wysyłce, najlepszym rozwiazaniem jest
dołaczenie swojego ogłoszenia, lecz jedynie w formie zaproszenia do wysłania zwrotnej
koperty ze znaczkiem w celu otrzymania darmowego raportu o jakims obiecujacym i
krzykliwym tytule.
Tym to sposobem zwiekszysz swoja szanse na bycie zauwazonym i zwrócenie na siebie
uwagi w tłumie. Jednoczesnie majac szanse na wysłanie na koszt klienta, razem z
obiecanym raportem, wszystkich swoich prezentacji, i to tym razem do grupy ludzi, którzy
sa wyraznie zainteresowani tematyka.
6. Składanie tekstów
Usługi te nie sa tanie, dlatego tez oferujac je za darmo w przypadku złozenia przez klienta
zlecenia na dystrybucje pewnej liczby ulotek reklamowych, czy anonsów jest niezłym
pomysłem. Posiadajac komputer z dobrym programem edytorsko−graficznym, umozliwia
składanie wysokiej jakosci tekstu i grafiki, z niezwykła szybkoscia. Jest to proste i niezbyt
pracochłonne, jednakze jak wiesz, fryzjer na rogu, czy barman z ''Podkowy'' nie ma
komputera i zdani sa na usługi.
5
Nie było by to złym poczatkiem, rozrzucic ulotki, czy zamiescic kilka małych ogłoszen
informujac o oferowanych usługach, cos w stylu: '' Darmowe i profesjonalne opracowania i
składanie tekstów materiałów reklamowych, w przypadku zlecenia dystrybucji reklamy do
minimum 1000 adresatów. Okazja, Nie zwlekaj.. ! dzwon do...., czy cos w tym rodzaju.
7. Kupony
Patrzac w skrzynke pocztowa zauwazyłes z pewnoscia, ze kupony zaczynaja byc coraz
bardziej popularne. Dlaczego mnoza sie jak króliki? Bo sa doskonałym sposobem na
przyciagniecie klienta.
Jesli prowadzisz sklep, czy oferujesz usługe obnizajac cene o 20 proc. na jakis okreslony
produkt, to nikt tego zbytnio nie doceni. Jesli natomiast w sklepie zostawisz cene w
spokoju, a w miejsce tego zamiescisz w swoich anonsach kupon oferuja kazdemu kto go
wypełni i odda w kasie 20 proc. rabatu. To beda wdzieczni, znoszac kupony garsciami,
traktujac to jako okazje. Biorac jednak pod uwage to, ze kupon ma pewne wymiary to
zamieszczenie go razem z anonsem w gazecie, czesto podwaja koszty ogłoszen.
Podobnym kosztem bedzie wysyłka poczta.
Proponuje po prostu wydanie biuletynu specjalnego z kuponami. Pierwszym krokiem
powinno byc znalezienie przynajmniej kilkunastu zainteresowanych taka akcja. Moze to byc
miejscowe kino, teatr, fryzjer, sklepy spozywcze, czy tez myjnie samochodów i warsztaty
rzemieslnicze. Po prostu wszyscy sprzedajacy usługi i produkty.
W chwili znalezienia 15 czy 20 zainteresowanych, mozna zaoferowac im darmowe
opracowanie materiałów reklamowych i kuponów, z dostarczeniem do wszystkich adresów
w promieniu np. 3 kilometrów, za cene x, lub liczac od tysiaca adresatów. Generalnie rzecz
biorac, tego typu dystrybucja kuponów daje od 200 do 500 proc. zysku.
Biorac pod uwage fakt, iz taki biuletyn z kuponami mozna wydawac np. co tydzien, to daje
to wcale niezłe mozliwosci zarobku, prawda?
8. Karty znizkowe
Innym genialnym rozwinieciem tematu kuponów sa karty rabatowe lub znizkowe. Oferujace
stała lub procentowa obnizke cen na dany towar, czy usługe, np. przez najblizsze 6
miesiecy. Jest to znacznie tansza alternatywa niz kupony, czy ulotki i jednoczesnie bardziej
funkcjonalna. Karta znizkowa nie powinna byc wiele wieksza niz karta kredytowa czy
wizytówka, gdyz musi sie zmiescic w portfelu, a wiec max. 6 x 9 cm.
Na pierwszej stronie musi miec nazwe, jakies proste imie wpadajace w ucho, które sie
kojarzy z jej funkcja, jak np. "Rabaty", "Okazje" itd.. Dobrze by było aby jej nazwa była
wkomponowana w jakies ozdobne logo. Musi tez byc elegancka i wydrukowana na
papierze podobnym do tego jaki sie uzywa do drukowania wizytówek. Na dole pierwszej
6
strony zamieszczasz swoja sygnature firmowa i ewentualnie jeszcze 5 kuponów.
Natomiast na odwrocie zamieszczasz 2 czy nawet 3 kolumny firm z adresem i rodzajem
znizki dla okaziciela karty. O ile podzielisz karte na trzy kolumny, dajac kazdej firmie 1 x 3
cm to jest tam miejsce na 18 kuponów. W przypadku posiadania wiekszej liczby
zainteresowanych, mozna wydrukowac karte składana na pół.
Koszt elegancko wydanej karty nie jest zbyt mały, lecz nie oszczedzaj na tym, gdyz za
mozliwosc stałej reklamy wiekszosc sklepów i punktów usługowych dobrze zapłaci.
Pozostaje tylko dystrybucja kart rabatowych do jak najwiekszej liczby potencjalnych
klientów.
9. Sprzedaz wysyłkowa bez towaru
Pragnac zajmowac sie handlem wysyłkowym i chcac uniknac sytuacji gdzie kupuje sie
czesto jako agent ''na magazyn'', wiazac swój własny kapitał. Czy tez bedac w sytuacji
odwrotnej, a wiec bedac producentem poszukujacym sprzedawców regionalnych.
Istnieje prosty sposób na rozwiazanie kwestii finansowania ''magazynu'', czy tez
zlikwidowania tego problemu. Rozwiazaniem jest zaopatrzenie sprzedawcy we wszystkie
niezbedne materiały reklamowe i próby towarów, oraz blankietu zamówieniowego, który
klient wypełnia w przypadku zainteresowania produktem.
Blankiet wysyłany jest natychmiast (np. faxem) przez sprzedawce do firmy macierzystej,
która z kolei niezwłocznie wysyła produkt za zaliczeniem pocztowym na adres kupujacego.
Pieniadze natomiast powinny byc wpłacane przez kupujacego na konto sprzedawcy. Wtedy
to sprzedawca (z zamorska dealer) wysyła np. raz w tygodniu firmie macierzystej ich
naleznosc za towar. Nalezy dodac, ze w tym przypadku sprzedawca zostaje
przedstawicielem regionalnym, otrzymujac wyłacznosc dystrybucyjna w danym regionie
geograficznym.
Ta kolejnosc rutyn jest sugerowana nie bez powodu, gdyz daje to sprzedawcy mozliwosc
kontroli przepływu pieniedzy, nie oddaje po prostu klienta jakiejs firmie, która nie wiadomo
czy go wypłaci. A z drugiej strony zapobiega to nieporozumieniom tego typu, ze
sprzedawca przekazuje adres klienta firmie macierzystej, a okazuje sie ze w efekcie
koncowym klient produktu nie kupił, a sprzedawca mysli, ze został oszukany, itd..
Powyzszy system nie pozostawia zadnych niedomówien.
10. Wydawanie biuletynów informacyjnych
Najczesciej widzimy je w niewielkiej formie, wydawane sa przez kluby, organizacje czy
wieksze zakłady przemysłowe lub administracje. Czesto sa rozdawane członkom, czy
zatrudnionym za darmo. A w klubach, czy organizacjach moga byc prenumerowane. Moga
zarówno byc doskonałymi narzedziami marketingu, pod warunkiem, ze sa wysoko
wyspecjalizowane, informujac na biezaco o aktualnosciach branzy.
7
Wyobraz sobie, ze zaczynasz wydawac biuletyn na temat inwestycji kapitałowych, a wiec
papiery wartosciowe wszelkiego rodzaju i spekulacje finansowe, moze to obejmowac tez
antyki i dzieła sztuki. Biuletyn taki jest niezwykle interesujacy dla bardzo szerokiej rzeszy
bogatych ludzi, lecz musi byc niezwykle profesjonalny. Zainteresowani tematyka, chetnie
zapłaca drogi roczny abonament aby biuletyn taki otrzymac. Jednoczesnie umozliwia to
zamieszczanie ogłoszen, typu sprzedam / kupie, jak i ogłoszen firm z branzy. Dział
anonsów jednak nie moze byc zbyt obszerny, gdyz mineło by sie to z celem.
Główna funkcja biuletynu musi byc jego profesjonalizm i informatywnosc. Pomysł taki moze
byc całkiem niezłym sposobem na bardzo zamozne zycie.
11. Usługi drobne
Ludzie sa coraz bardziej zajeci, wrecz zaganiani i zostaje im coraz mniej czasu na
rekreacje i zainteresowania, czy chocby czas wolny, który chcieliby spedzic z rodzina. Jesli
gdzies mieszkasz od dawna, gdzie ludzie cie znaja i lubia to z łatwoscia mozesz to
zamienic w pieniadze.
Napisz na maszynie, czy wydrukuj mała ulotke, oferujac okolicznym mieszkancom proste
usługi, a wiec pomoc w czynnosciach zycia codziennego. Tematów tych jest tak duzo:
Pomoc w robieniu zakupów − dostawy do domu ·
Przewiezc, zawiezc ·
Drobne naprawy ·
Pilnowanie dzieci, odprowadzanie do przedszkoli itd.. ·
Pomoc w sprzataniu ·
Prace ogrodowe, uprzatania ·
Posługi w rodzaju isc na poczte, do banku ·
Opieka nad zwierzetami domowymi pod nieobecnosc domowników. ·
Wyjsc z psem, kotem ·
Podlac kwiaty, itd.. ·
Jest tego tak wiele, ze jest z czego wybrac i ułozyc swój własny program usług. Moze to nie
wydawac sie biznesem, lecz to tylko pozory. To prawda, ze za usługi tego typu nie mozna
brac wysokiego wynagrodzenia, nalezy jednak pamietac o tym, ze wiele usług mozna
wykonywac grupowo, jak np. zakupy, pilnowanie zwierzat domowych, usługi typu, poczty
banki, urzedy, podwozenie dzieci itd..
Nie mówiac nawet wiele na temat przeróznych usług jakie mozna wykonywac dla całej
gamy firm z sasiedztwa. Przy odrobinie zaradnosci i pracowitosci moze to byc całkiem
niezły biznes, z pewnoscia znacznie lepszy niz jakakolwiek praca od 7 do 16.
12. Oferty prowizyjne
Oferty prowizyjne w wielu krajach sa jednym z popularniejszych i prostszych sposobów
zarabiania pieniedzy, jest to po prostu szukanie własnych alternatywnych kanałów
8
dystrybucyjnych w swoim kregu geograficznym na rzecz wiekszych przedsiebiorstw.
To co sprzedawca otrzymuje to zazwyczaj jednokartkowy oryginał drukarski ofert, jednego
czy kilku produktów. Wszystko co jako zainteresowany dystrybucja potrzebujesz zrobic, to
postawienie pieczatki, czy druku z Twoim adresem w przygotowana rubryke. Nastepnie
drukujesz czy kopiujesz taka oferte w odpowiednich ilosciach i dystrybuujesz ja
sukcesywnie do jak najszerszej rzeszy klientów w Twoim okregu geograficznym.
Zamówienia przychodza bezposrednio na twój adres, jak i zapłata za towar.
Dostawca wysyła produkty, otrzymujac od Ciebie pieniadze. Wszystko jak w punkcie 9.
Róznica jest jednak zasadnicza, gdyz stały dystrybutor ma pewien rewir, do którego ma
prawo wyłacznosci. W tym natomiast przypadku, nikt ekskluzywnego prawa dystrybucji nie
posiada i oferty prowizyjne sa czestokroc wysyłane do wszystkich klientów zamawiajacych
produkt, a wiec ten kto jest pierwszy, ten wygrywa.
System taki daje firmie pozadany rezultat tylko wtedy gdy sprzedawców takich sa setki, czy
tysiace. Pamietaj, ze system ten mozna modyfikowac, rozwijac i przystosowac go do
systemu dystrybucji Twoich produktów, raportów specjalnych, biuletynów informacyjnych,
usług drukarskich itd. na skale krajowa.
13. Produkcja kaset wideo ''JAK''
Temat ten jest studnia pomysłów bez dna. Kasety specjalnego uzytku, moga poruszac
pewne zagadnienia i okazje zyciowe, od ''Jak zorganizowac slub'', do setek porad
rzemieslniczych i zawodowych po czysto praktyczne. Uczac klientów jak wypełnic
formularze i blankiety urzedowe, zasad ksiegowosci, jak posługiwac sie komputerem, czy
róznymi programami. Słowem pisanym wszystkiego sie nie przekaze tak trafnie jak
obrazem, dlatego tez pokazanie jak rozwiazac praktyczne problemy dnia to rewelacyjny
pomysł.
Pomysł ten jednak nie jest najtanszym do zrealizowania. Dla ludzi lubiacych pracowac z
kamera i filmujacych czesto dla przyjemnosci, stworzenie na poczatek w warunkach
domowych małego studia umozliwiajacego nagrywanie, nie jest najgorszym pomysłem.
Znalezienie natomiast najwłasciwszej formy marketingu i rozwiazanie formy sprzedazy jest.
Mozliwosci jednak jest wiele, od sprzedazy wysyłkowej, organizowanie klubów, sprzedaz
hurtowa tylko dla wszystkich wypozyczalni kaset wideo w kraju, czy tez sklepów z
oprogramowaniem i sprzetem komputerowym, jesli np. tematem sa praktyczne porady
komputerowe.
W przypadku jesli tematem jest ogrodnictwo, mozna obstawiac wszystkie sklepy i punkty
prowadzace sprzedaz sprzetu ogrodniczego. Jak widzisz mozliwosci jest bez liku i tylko
Twój brak fantazji moze stworzyc ograniczenia istniejacym mozliwosciom.
Sam produkt i jego jakosc jest niezmiernie wazna, lecz w efekcie koncowym Ty sam
decydujesz, czy bedzie to fiasko, czy tez genialny sposób na zarobienie fortuny.
9
14. Produkcja biuletynów informacyjnych na CD
Jest to pomysł nowy, pomysł ery informatyki, dajacy jednak nieprawdopodobne mozliwosci
techniczne, w odróznieniu od tradycyjnych biuletynów na papierze. Technika komputerowa
daje rewelacyjne mozliwosci tworzenia materiałów graficznych w kolorze, ruchomych
sekwencji wideo, prezentacji trójwymiarowych itd.. Dodatkowym plusem jest to, ze jeden
dysk CD ma tak duza pojemnosc pamieci, ze wydawanie wszelkiego rodzaju biuletynów
jac1123