…......................................
(pieczątka szkoły)
INFORMACJA O GOTOWOŚCI DZIECKA
DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE PODSTAWOWEJ
Imię i nazwisko dziecka –
Rok szkolny – 2010/2011
Forma wychowania przedszkolnego – oddział przedszkolny w szkole podstawowej
Informacja o stanie przygotowania dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej
I. Opanowanie wymagań określonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego w obszarze:
1. Umiejętności społecznych i odporności emocjonalnej :
a) mocne strony dziecka – Stosuje się do norm społecznych, współpracuje chętnie i bez konfliktów z rówieśnikami. Pomaga rówieśnikom, dzieli się z nimi zabawkami. Bierze udział w grupowych zajęciach i zabawach, jest lubiane przez inne dzieci.
b) zauważone trudności – Najczęściej bawi się z jednym kolegą lub z dziewczynkami.
c) podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka – Zabawy integrujące grupę, podział klasy na zróżnicowane grupy.
d) wskazówki dla rodziców – w celu łatwiejszego nawiązywania kontaktów z dziećmi (zwłaszcza z chłopcami) warto zapraszać znajome dzieci do domu i organizować wspólne zabawy
2. Umiejętności matematycznych i gotowości do nauki pisania i czytania:
a) mocne strony dziecka –Prawidłowo przelicza liczmany, dodaje i odejmuje w granicach 10 i więcej na konkretach. Rozumie i potrafi wskazać: tyle samo liczmanów, więcej lub mniej. Zna liczebniki porządkowe oraz figury geometryczne. Potrafi dokonywać prostej klasyfikacji elementów. Umie zdanie podzielić na kilka wyrazów oraz prawidłowo dzieli wyrazy na sylaby i głoski. Potrafi z podanych sylab złożyć wyraz. Prawidłowo rozpoznaje litery drukowane. Czyta krótkie zdania. Wypowiada się zdaniami złożonymi. Zna teksty piosenek na pamięć i chętnie je śpiewa. Ma bogatą wiedzę ogólną, którą często dzieli się na forum klasy.
b) zauważone trudności – brak
c) podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka – brak
d) wskazówki dla rodziców – brak
3. Umiejętności motorycznej i koordynacji wzrokowo - ruchowej:
a) mocne strony dziecka – Porusza się zwinnie. Ruchy są płynne. Lubi zabawy ruchowe i gry zespołowe. Dobrze łapie i rzuca piłką. Prawidłowo posługuje się ołówkiem, przyjmuje prawidłową postawę przy rysowaniu, pisaniu. Rysowane szlaczki oraz figury geometryczne stara się odwzorowywać dokładnie. Rysunki są dokładne, bogate w szczegóły. Podczas kolorowania obrazków nie wychodzi za linie.
4. Samodzielności, w tym umiejętności wykonywania czynności samoobsługowych:
a) mocne strony dziecka – Dziecko samodzielne przy czynnościach higienicznych. Zawsze utrzymuje porządek wokół siebie. Jest samodzielne w wykonywaniu poleceń nauczyciela. Chętnie pomaga nauczycielowi.
II. Potrzeby rozwojowe dziecka, w tym zauważone predyspozycje, uzdolnienia i zainteresowania
a) opis – Lubi budować z klocków różne konstrukcje, rysować oraz bawić się w sklep. Ma bardzo dobre poczucie rytmu. Nie wstydzi się tańczyć.
b) podjęte lub potrzebne działania służące ich rozwijaniu – Zachęcano dziecko do rozwijania zainteresowań w czasie dowolnych zajęć i zabaw.
c) wskazówki dla rodziców – Rozwijać zainteresowania czytelnicze. Dalej rozwijać pasję taneczną dziecka.
III. Dodatkowe spostrzeżenia o dziecku:
Chłopiec spokojny, cichy, wrażliwy. Pracuje w wolnym tempie, ale prace zawsze są dokończone na czas.
…....................................... ……………………………………
( data i podpis nauczyciela ) ( pieczęć i podpis dyrektora )
mikrofon2