Wyposażenie łazienek.doc

(106 KB) Pobierz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Biznes plan


Spis treści:

 

1. Streszczenie              3

2. Tło              4

3. Oferta              7

4. Marketing              9

5. Funkcjonowanie              13

6. Zarządzanie              15

7. Plan finansowy              16


1. Streszczenie

 

Poniższy biznes plan przygotowany został z myślą o uruchomieniu działalności gospodarczej polegającej w głównej mierze na hurtowej i detalicznej sprzedaży materiałów wyposażenia łazienek. Firma ŚWIAT ŁAZIENEK Katowice  będzie spółką komandytową powstałą przy współpracy z firmą ŚWIAT ŁAZIENEK s.c., która mieści się w Rzeszowie. Założycielami przedsiębiorstwa są absolwenci Wyższej Szkoły Biznesu – National-Louis University w Katowicem u oraz firma ŚWIAT ŁAZIENEK.

Celem działalności jest zaspokojenie popytu na rynku artykułów ceramicznych, armatury łazienkowej, który wg ekspertów charakteryzuje się dużym potencjałem rozwojowym. Na rynku nowosądeckim odnotowuje się wzrost liczby małych i średnich przedsiębiorstw remontowo-budowlanych. Pozwala to wnioskować, że wzrasta zapotrzebowanie na tego typu usługi, a co za tym idzie na materiały wykończeniowe.

Klientami naszego przedsiębiorstwa będą hurtowi i detaliczni odbiorcy. Detalicznymi odbiorcami będą osoby fizyczne budujące lub remontujące mieszkania, domy lub firmy wyposażające swoje lokale. Klientami hurtowymi będą firmy zajmujące się usługami remontowo-budowlanymi, potrzebujące naszych produktów do realizacji własnych zamówień oraz sklepy detaliczne z okolic Nowego a, które pragną poszerzyć swoją ofertę.

Asortyment naszej firmy będzie stanowić połączenie przyszłościowej techniki i nowoczesnych wzorów w emocjonującą różnorodność kolorów i ich zestawień.

Na początku działalności naszym głównym dostawcą będzie firma ŚWIAT ŁAZIENEK z Rzeszowa, która ze względu na swoje szerokie kontakty będzie dostarczać nam towary pochodzące bezpośrednio od producentów. Stopniowo będziemy starali się uniezależnić od firmy ŚWIAT ŁAZIENEK nawiązując własne kontakty handlowe zarówno z producentami, których towary posiadaliśmy do tej pory w swojej ofercie, jak i z Katowicemi partnerami.

Głównym powodem, dla którego klienci będą zaopatrywać się w naszej firmie będzie wysoki poziom obsługi, szeroki asortyment, dogodne warunki płatności oraz elegancki i estetyczny wystrój naszego salonu.

Na rozpoczęcie działalności gospodarczej potrzebne jest 150 tys. złotych z czego 50 tys. pokryją nasze własne wkłady gotówkowe a pozostałą część sfinansujemy z kredytu bankowego zaciągniętego na cztery lata o oprocentowaniu 28% w stosunku rocznym.

Przewidujemy, że nasz przychód w pierwszym roku działalności wyniesie
2 105 tys. złotych natomiast koszty w pierwszym roku oceniamy na 2 267,5 tys. złotych. Zwrot poniesionych kosztów nastąpi na przełomie lipca i sierpnia drugiego roku działalności.

 

2. Tło

 

Firma ŚWIAT ŁAZIENEK Katowice  będzie zajmowała się hurtową i detaliczną sprzedażą armatury, płytek i ceramiki.

Sytuacja w branży artykułów ceramicznych, armatury i płytek jest ściśle związana z koniunkturą w budownictwie mieszkaniowym, gdyż wyroby i usługi tej branży stanowią integralną część pierwotnego wyposażenia lokali.

Na koniunkturę w branży artykułów  sanitarnych oraz płytek kolosalny wpływ ma popyt restytucyjny, tworzony w znacznej mierze przez atrakcyjne ulgi podatkowe z tytułu remontu mieszkania. W ciągu trzech kwartałów 1998 r. wyprodukowano o 22,8 proc. więcej ceramiki sanitarnej niż w analogicznym okresie 1997 r. W roku 1998 produkcja tych wyrobów osiągnęła pułap 41-42 tys. ton.

Polska branża wyposażenia łazienek charakteryzuje się dużą koncentracją produkcji. Zaledwie sześć firm opanowało w 1997 r. ponad 93 proc. rynku.

Zdaniem ekspertów, w naszym kraju istnieją obecnie korzystne warunki do rozwoju branży ceramiki sanitarnej (niskie koszty siły roboczej, energii oraz krajowych surowców, niezbędnych do produkcji).

W oczekiwaniu na dalszą poprawę wyników budownictwa, w tym zwłaszcza mieszkaniowego, najwięksi krajowi producenci ceramiki sanitarnej przeprowadzają szeroko zakrojone inwestycje, mające na celu znaczne zwiększenie mocy produkcyjnych.

Wskaźnik koniunktury w budownictwie wyniósł w kwietniu plus 39, co oznacza wzrost o 6 punktów w porównaniu z poziomem sprzed miesiąca. Ogólny klimat koniunktury w sektorze publicznym był oceniany nieco lepiej niż w sektorze prywatnym.

Oceny portfela zamówień na roboty budowlano-montażowe były pozytywne i lepsze od ocen formułowanych miesiąc wcześniej. W kwietniu firmy publiczne oceniały bieżący portfel zamówień na wyższym poziomie niż firmy prywatne. Ogólna prognoza portfela zamówień jest bardzo optymistyczna, zbliżona do prognoz sprzed miesiąca zarówno dla sektora publicznego jak i prywatnego.

Oceny bieżącej produkcji budowlano-montażowej są optymistyczne. W najbliższym czasie jest wysokie tempo wzrostu produkcji budowlano-montażowej.

Prezentacja sylwetek przedsiębiorców.

 

Wszyscy udziałowcy indywidualni posiadają pewne doświadczenia w działalności gospodarczej poprzez odbyte praktyki zawodowe. Także wielokrotny udział w seminariach i dyskusjach panelowych są naszym atutem. Uważamy, że dobrym rozwiązaniem na wykorzystanie swoich potencjałów wiedzy jest założenie własnego przedsiębiorstwa. Podstawowym celem, dla którego chcemy prowadzić własną działalność gospodarczą jest rozwój przedsiębiorstwa i samorealizacja. Nie posiadamy doświadczenia w handlu materiałami wyposażenia łazienek, ale silnym atutem będzie doświadczenie firmy, z którą zamierzamy współpracować. Firma ta zajmuje się od wielu lat handlem w/w materiałami oraz materiałami budowlanymi na rynku małopolskim. Posiada ugruntowaną pozycję na rynku, stałe kontakty z dostawcami i odbiorcami, zna doskonale rynek produktów oraz zatrudnia fachowców w swych dziedzinach.

 

Misja Firmy

 

Misją naszej firmy jest dostarczenie komfortu i estetyki w procesie zakupu i użytkowania łazienek.

 

Cele Firmy

 

Cele krótkookresowe (1 rok)

 

Celem strategicznym firmy w pierwszym roku jest przetrwanie na rynku. W celu osiągnięcia tego założenia, w pierwszym roku obrachunkowym działalności firmy zamierzamy położyć nacisk na organizację firmy (profesjonalne wyposażenie biura, przygotowanie materiałów promocyjnych), budowę odpowiedniego wizerunku firmy, rozbudowanie kanałów informacyjnych między naszą firmą, a klientami, nawiązanie współpracy z odbiorcami (zwłaszcza z odbiorcami hurtowymi i firmami remontowo-budowlanymi) oraz utrwalenie współpracy z firmą ŚWIAT ŁAZIENEK s.c. z Rzeszowa.

Analiza wyników działalności z pierwszego roku pozwoli na weryfikację założeń. Począwszy od drugiego roku planujemy położyć większy nacisk na promocję i poszerzenie geograficznego rynku zbytu.

 

Cele długookresowe (5 lat)

 

Priorytetowym celem długookresowym jest wypracowanie zysku oraz stopniowe usamodzielnianie się od firmy ŚWIAT ŁAZIENEK. Wymagać to będzie zamawiania towarów bezpośrednio u producentów i przejście do roli kooperanta w stosunku do firmy rzeszowskiej. Musi być to poparte osiągnięciem odpowiednio dużych obrotów oraz udziału w rynku.

W warunkach polskiej gospodarki oceniamy za bezpodstawne planowanie długookresowe na czas dłuższy niż 5 lat działalności.

 

Forma prawna

 

Najodpowiedniejszą formą prawną dla prowadzonej przez nas działalności gospodarczej będzie spółka komandytowa. Zdecydowaliśmy się na ten rodzaj formy prawnej, ponieważ daje nam ona wolną rękę w prowadzeniu spraw spółki, jej reprezentowaniu i podejmowaniu decyzji. Komplementariuszami, a więc aktywnymi wspólnikami w spółce będą ……….. Jako komplementariusze będziemy odpowiadać za zobowiązania spółki całym swoim majątkiem bez ograniczeń. Komandytariuszem w tej spółce będzie ŚWIAT ŁAZIENEK s.c. z Rzeszowa. Firma ta będzie biernym wspólnikiem spółki i jej rola ograniczać się będzie jedynie do wniesienia kapitałów i czerpania zysków. Komandytariusze będą odpowiadać za zobowiązania spółki wobec wierzycieli jedynie do wysokości sumy komandytowej.

Kapitał założycielski spółki składać będzie się z wkładów wszystkich wspólników. Wkład ze strony komplementariuszy będzie składał się ze środków pieniężnych w wysokości 50 tys., aportów rzeczowych oraz pracy. Wkład ŚWIAT ŁAZIENEK s.c. to towar o wartości 150 tys., know-how w branży oraz kontakty handlowe 

 

3.
Oferta

 

Firma ŚWIAT ŁAZIENEK Katowice  będzie zajmować się handlem hurtowym i detalicznym artykułami wyposażenia łazienek.

Nasz asortyment będzie obejmował armaturę, ceramikę, sanitariaty oraz wszystkie niezbędne artykuły chemiczne.

Artykuły przez nas oferowane będą charakteryzowały się wysokimi walorami funkcjonalnymi i estetycznymi. Dysponować będziemy szerokim wachlarzem asortymentu, który stanowi połączenie przyszłościowej techniki i nowoczesnych wzorów w emocjonującą różnorodność kolorów i ich zestawień.

Dla każdego pomysłu na wyposażenie będziemy posiadać odpowiednie akcesoria ponieważ nasza firma przestrzegać będzie harmonijnego wyglądu łazienek.

Nie będziemy ograniczać się wyłącznie do zaopatrywania naszych klientów w produkty stanowiące naszą ofertę lecz również chcemy służyć radą, fachową informacją, zasugerować pewne kompozycje, nad którymi pracują specjaliści zatrudnieni u naszego wspólnika.

 

W ramach naszego asortymentu będziemy oferować:

 

· Płytki ścienne i podłogowe zagraniczne,

· Płytki ścienne i podłogowe krajowe,

· Płytki podłogowe gresowe,

· Płytki elewacyjne parapetowe i schodowe,

· Ceramikę sanitarną, wanny, brodziki, hydromasaże, kabiny natryskowe,

· Zlewozmywaki kuchenne i technikę sanitarną,

· Lustra łazienkowe,

· Armaturę i syfony sanitarne,

· Galanterię i akcesoria łazienkowe,

· Baterie łazienkowe i panele natryskowe,

· Systemy i akcesoria higieniczne,

· Farby i impregnaty,

· Listwy wykończeniowe,

· Wentylatory i kratki wentylacyjne,

· Narzędzia, przybory i akcesoria budowlane,

· Sypkie materiały budowlane,

· oraz wszelkie inne nowości techniczne i estetyczne jakie pojawią się na rynku.

Wszystkie oferowane artykuły będą dostępne w szerokiej gamie kolorów, wzorów i fasonów.

 

Oprócz wymienionych artykułów będziemy oferować również szereg usług wiązanych takich jak:

· dogodne warunki płatności,

· dowóz zakupionego towaru na miejsce wyznaczone przez klienta (gratis w granicach miasta),

· pomoc przy doborze wykonawców świadczących usługi remontowo-budowlane,

· pośrednictwo w przypadku zakupów na raty w przypadku klientów indywidualnych,

· możliwość składania zamówień przez Internet,

· pomoc dekoratora wnętrz.

 

4.
Marketing

 

Na rynku nowosądeckim odnotowuje się wzrost liczby małych i średnich przedsiębiorstw remontowo-budowlanych. Sytuacja ta pozwala wnioskować, że wzrasta zapotrzebowanie na tego typu usługi, a co za tym idzie na materiały wykończeniowe.

Rozwija się również specyficzna dla tego regionu kraju turystyka. Wiele ośrodków turystycznych, wypoczynkowych a także prywatnych pensjonatów wymaga remontów, aby sprostać oczekiwaniom coraz bardziej wymagających klientów. Wiąże się to z zapewnieniem klientom wygody i komfortu poprzez inwestycje również w materiały wykończeniowe. Inwestorzy tacy oczekują często nie tyle niskich cen produktów co fachowej obsługi i porady oraz materiałów o najwyższej trwałości.

Klientami naszego przedsiębiorstwa będą hurtowi i detaliczni odbiorcy. Detalicznymi odbiorcami będą osoby fizyczne budujące lub remontujące mieszkania, domy lub firmy wyposażające swoje lokale. Klientami hurtowymi będą formy zajmujące się usługami remontowo-budowlanymi, potrzebujące naszych produktów do realizacji własnych zamówień oraz sklepy detaliczne z okolic Nowego a, które pragną poszerzyć swoją ofertę.

Nasi klienci pochodzić będą głownie z Nowego a oraz z jego okolic czyli z byłego województwa nowosądeckiego. Na tym terenie znajduje się wiele miejscowości uzdrowiskowych z duża liczba pensjonatów i domów wczasowych i innych tego typu ośrodków. Od pewnego czasu obserwuje się wzrost w budownictwie indywidualnym poza obszarem Nowego a. Są to przeważnie domy jednorodzinne, które nierzadko są to posiadłości ludzi pochodzących z poza regionu nowosądeckiego. Ludzie ci spędzają w tym regionie wakacje i święta.

Cechą charakterystyczną ludności zamieszkującej wyżej opisane tereny jest skłonność do inwestowania w budowę lub remonty własnych domów i pensjonatów. Uwarunkowane jest to charakterystycznym dla tego regionu przywiązaniem do własnej ziemi i niechęcią do emigrowania z terenów gdzie ludzie ci posiadają swoje korzenie. Mieszkańcy regionu nowosądeckiego charakteryzują się również dbałością o środowisko naturalne co zniechęca ich do migracji oraz stwarza korzystne warunki do inwestowania w nieruchomości.

Byłe województwo nowosądeckie jest regionem o wysokim przyroście naturalnym. Mimo, że w latach 90-tych proces ten wykazuje tendencje spadkową. W latach 90-97 przybywało średniorocznie ponad 6 tys. osób. Każdorazowo przyrost naturalny w regionie nowosądeckim był wyższy od średniej krajowej o ok. 0,6%. Wskaźnik 0,65% przyrostu naturalnego w 1997 roku (przy 0,09% dla Polski) był najwyższy spośród wszystkich województw. Liczba ludności w 1997 roku wynosiła 743 tys. a dla porównania w roku 1995 liczba ta wynosiła 733 tys. Czynnikiem wpływającym na wzrost liczby ludności są migracje na pobyt czasowy ponad dwa miesiące.

Naszymi klientami będą osoby w wieku 25 – 70 lat. Dolną granicę stanowią w większości młode małżeństwa, które decydują się na kupno mieszkania lub rozpoczynają budowę domu. Ludzie w wieku średnim (40 – 60 lat) są to osoby, które decydują się na remont swojego mieszkania lub ich sytuacja finansowa pozwala im na budowę domu jednorodzinnego. Dostępność i wielość oferowanych na polskim rynku ceramiki i armatury budowlanej oraz elementów wykończeniowych jest nieporównywalna z okresem sprzed 1989 roku powoduje, że ta grupa osób decyduje się na remonty w celu podniesienia standardu swojego życia. Ostania grupa ludzi to w większości emeryci i renciści, którzy pomimo podeszłego wieku decydują się na zmianę swojego mieszkania i wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań w celu ułatwienia sobie życia. Inwestycje te są głównie sponsorowane przez ich dzieci, które posiadają ku temu odpowiednie środki finansowe.

Liczba osób zamieszkujących w regionie nowosądeckim wynosi 743 tys osób natomiast liczba osób w interesującym nas przedziale wiekowym wynosi ok. 421 tys. Łączna ilość mieszkań wynosi 180 tys.

Będziemy oferować produkty o różnym standardzie i zróżnicowanych przedziałach ceKatowicech przez co chcemy zdobyć klientów o dochodach zarówno o niskich jak i wysokich. Średnio dochody potencjalnych klientów powinny być większe od 400 zł na osobę w rodzinie. Nie jesteśmy w stanie określić dokładnej liczby takich gospodarstw domowych ze względu na powszechne zjawisko ukrywania swoich dochodów przed opodatkowaniem pochodzących z tzw. szarej strefy.

Na naszym terenie występuje realne zapotrzebowanie na produkty przez nas oferowane. Związane jest to z ciągle rosnącą liczbą budowanych lokali zarówno mieszkalnych jak i użytkowych. Świadczy o tym fakt, że na terenie byłego województwa nowosądeckiego wzrasta liczba przedsiębiorstw remontowo-budowlanych. Informacje na ten temat uzyskaliśmy z Urzędu Statystycznego, fachowych czasopism oraz z rozmów z właścicielami firm budowlanych.

Po wnikliwym przeanalizowaniu uzyskanych informacji wywnioskowaliśmy, że nasze przedsięwzięcie osiągnie sukces. Na naszym rynku znajduje się niewiele firm, które oferowałyby tak szeroki wachlarz asortymentu i usług wiązanych, które zaspokoiłyby potrzeby naszych klientów. Geograficzny zasięg naszego rynku jak i jego chłonność rokują dobre wyniki naszej działalności na przyszłość.

 

Naszymi największymi konkurentami  będą firmy działające na terenie miasta Katowice , oferujące hurtową i detaliczną sprzedaż wyposażenia łazienek.

Należą do nich:

· „HEJAN” Przedsiębiorstwo Prywatne Salon Łazienkowy, ul. Zdrojowa 32,

· „Pia Piasecki” S.A. Hurt-Detal, ul. Jagiellońska 39,

· P.C. „BIEGONICE SKŁADY”, ul. Węgierska 144 h,

· „TERRA-FLIZ” S.C. PPHU, ul. Zdrojowa 32,

· „ROMB” PHU Łazienki Instalacyjne.

 

Na naszym rynku konkurencja jest stosunkowo duża. Posiadają oni jednak pewne słabe strony, które pozwolą nam osiągnąć dobre wyniki działalności w tej branży. Szanse na rozwój naszej firmy widzimy w ciągle rosnącym zapotrzebowaniu na produkty wyposażenia łazienek.

W ostatnim czasie żadna firma zajmująca się sprzedażą wyposażenia łazienkowego nie odeszła z rynku. Obserwuje się jedynie umacnianie pozycji istniejących już firm tej branży.

 

Silne i słabe strony naszej firmy

 

Konkurując z innymi firmami szczególną uwagę chcemy zwrócić na wysoki poziom oferowanych przez nas usług dodatkowych. Naszą silną stroną będzie również wysoka jakość obsługi klienta oraz możliwość uzyskania fachowej porady ze strony naszych sprzedawców. W naszym salonie sprzedaży będziemy starali się aby klient czuł się najważniejszą osobą dlatego chcemy stworzyć miłą atmosferę poprzez przyjęcie klienta w specjalnie przygotowanym do tego miejscu gdzie będzie mógł w spokoju zapoznać się z naszą ofertą oraz poczęstować się specjałami ŚWIAT ŁAZIENEK’a. Ponadto będziemy oferować najszerszy asortyment po atrakcyjnych cenach oraz produkty nieobecne na rynku nowosądeckim. W przypadku gdy danego asortymentu nie będziemy mieli w magazynie, będziemy oferować krótsze terminy realizacji zamówień (do siedmiu dni). Osiągniemy to wykorzystując już istniejącą sieć logistyczną firmy ŚWIAT ŁAZIENEK, która posiada swoje oddziały w Krakowie, Przemyślu i Tarnowie.

Naszym dodatkowym atutem będzie magazyn na terenie Nowego a o powierzchni 1200 m2 z czego ok. 1000 m2 będzie częścią magazynową.

Do naszych słabych stron musimy zaliczyć zależność finansową od naszego udziałowcy oraz w początkowym okresie konieczność finansowania działalności z kredytu bankowego. Ponadto nie posiadamy kontaktów handlowych z odbiorcami hurtowymi oraz z formami działającymi w branży budowlano-remontowej. Aby zmienić tą sytuację stworzymy stanowisko przedstawiciela handlowego, którego zadaniem będzie nawiązywanie kontaktów z firmami działającym w tej branży i przedstawienie im naszej oferty współpracy. Jeżeli chodzi o klientów indywidualnych, będziemy starali tak wypromować nasz znak firmowy aby stał się on rozpoznawalny i kojarzony z wysoką jakością oferowanych produktów i jakością obsługi.

 

Silne i słabe strony konkurencji

 

Słabe strony naszej konkurencji to przede wszystkim brak wyspecjalizowanej i miłej obsługi. Większość firm nie przywiązuje uwagi do wystroju i estetyki wnętrz. Poza tym firmy istniejące na rynku nie posiadają magazynów na terenie miasta i sprowadzają towar z innych miejscowości co zwiększa czas realizacji zamówienia lub nie posiadają salonu sprzedaży natomiast posiadają jedynie niewielkie stoisko wystawowe w magazynie. Nie wszystkie firmy zapewniają dowóz zakupionych materiałów do klienta ze względu na ograniczoną ilość środków transportu bądź personelu do obsługi sprzedaży.

Silną stroną naszych konkurentów jest z pewnością ugruntowana pozycja na lokalnym rynku i kontakty z odbiorcami – firmami zajmującymi się usługami remontowo-budowlanymi. Posiadają oni wiedzę na temat specyfiki lokalnego rynku i tendencji na nim panujących. Lokalne firmy posiadają stosunkowo szeroki asortyment oraz oferują towar pochodzący od różnych producentów o różnej jakości. Firmy działające na lokalnym rynku są na nim rozpoznawalne poprzez markę, nazwę i znak firmowy.

 

Plan wejścia na rynek

 

W celu zaistnienia na lokalnym rynku nowosądeckim postanowili...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin