NLP Psychologia wywieranie wplywu NLS, manipulacja, perswazja -.pdf

(2106 KB) Pobierz
12762515 UNPDF
12762515.001.png
Niniejszy darmowy ebook zawiera fragment
pełnej wersji pod tytułem:
Aby przeczytać informacje o pełnej wersji, kliknij tutaj
Darmowa publikacja dostarczona przez
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana tylko
i wyłącznie w formie dostarczonej przez Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek
zmiany w zawartości publikacji bez pisemnej zgody wydawcy. Zabrania się jej
odsprzedaży, zgodnie z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli .
Data: 30.10.2006
Tytuł: Psychologia wywierania wpływu i psychomanipulacji
Autor: Andrzej Stefańczyk
Wydanie II
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz
Korekta: Sylwia Fortuna
Skład: Anna Grabka
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli
Netina Sp. z o. o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
12762515.002.png
SPIS TREŚCI
ROZDZIAŁ 1 ................................................................................7
Poznajemy siebie i innych ..........................................................7
1. Wprowadzenie
..................................................................7
.....................................................................10
Typ osobowości . ................................................................11
Ogólna charakterystyka typów . ..............................................19
Temperament . ..................................................................22
Inteligencja . ....................................................................29
Potrzeby . ........................................................................30
3. Psychika i jej mechanizmy obronne
........................................32
Identyfikacja . ...................................................................33
Wypieranie . .....................................................................36
Projekcja . .......................................................................38
Tworzenie objawów . ...........................................................40
Przeniesienie . ...................................................................42
Sublimacja . .....................................................................44
Reakcje upozorowane . ........................................................45
Unikanie . ........................................................................46
Racjonalizacja . .................................................................49
Znieczulanie . ...................................................................50
Odgradzanie się . ...............................................................51
Ucieczka w bezsilność . ........................................................53
Kreowanie ról . ..................................................................54
Opancerzanie uczuć . ..........................................................56
4. Asertywność
....................................................................57
ROZDZIAŁ 2 ..............................................................................60
Wśród innych ludzi .................................................................60
1. Komunikacja werbalna i niewerbalna
......................................60
.....................................................................63
Twarz . ............................................................................65
Oczy . .............................................................................67
Uśmiech . ........................................................................67
Gesty i ich znaczenie . .........................................................70
3. Style komunikacji
.............................................................77
4 . Strefy komunikacji
............................................................80
ROZDZIAŁ 3 ..............................................................................84
Wpływ społeczny ....................................................................84
1. Reguły społeczne – narzędzie wpływu społecznego
......................84
.............................................85
3. Reguła uproszczonej oceny szans
...........................................86
..............................................................86
5. Reguła wzajemności
..........................................................88
6. Reguła konsekwencji
.........................................................91
................................................................94
8. Reguła niedostępności
........................................................98
2. Osobowość
2. Mowa ciała
2 . Reguła maksymalizacji korzyści
4. Zasada kontrastu
7. Reguła lubienia
...........................................................100
10. Społeczny dowód słuszności
..............................................102
ROZDZIAŁ 4 .............................................................................105
1. Czym jest perswazja?
.......................................................105
2. Rozgryźć rozmówcę
.........................................................106
..............................................................114
„Pozorny wybór” . .............................................................114
Słowa kierunkujące . ..........................................................115
„Nie” czasami znaczy „tak” . ...............................................116
Nie warto próbować . .........................................................118
„Masz rację, ale...” . .........................................................119
Właściwe pytania . ............................................................120
Rola pytań . ....................................................................122
Mów i daj mówić . .............................................................125
Zakazane słowa i zwroty . ...................................................126
Nie sposób pominąć doświadczenia . .......................................128
Kto słucha wie o co chodzi . .................................................129
Głos jak dzwon . ...............................................................134
Ciało nie kłamie . ..............................................................136
Człowiek zadbany jest szanowany . ........................................137
Siła skojarzeń . ................................................................138
Emocje kontra rozum . .......................................................139
Moc entuzjazmu . .............................................................142
Warunki konieczne . ..........................................................144
4 . Fazy procesu perswazyjnego
...............................................146
ROZDZIAŁ 5 .............................................................................149
Psychomanipulacja ................................................................149
1. Co to jest psychomanipulacja?
............................................149
2. Podatność na psychomanipulację
.........................................150
................................................152
Dezinformacja . ...............................................................153
Propaganda . ...................................................................158
Cenzura . .......................................................................168
Przekaz podprogowy . ........................................................173
Programowanie neurolingwistyczne . ......................................174
Hipnoza . .......................................................................178
Indoktrynacja . ................................................................182
„Pranie mózgu” . ..............................................................185
Kontrola umysłu . ..............................................................189
BIBLIOGRAFIA ..........................................................................194
9. Reguła autorytetu
3 . Język perswazji
3 . Techniki psychomanipulacji
PSYCHOLOGIA.. – darmowy fragment – kliknij po więcej
Andrzej Stefańczyk
str. 5
Wstęp
Świat rozwija się zaskakująco szybko, idzie naprzód nie bacząc na nic,
życie nabiera tempa. Każdy chce coś osiągnąć, do czegoś dojść,
zapewnić sobie bezpieczną przyszłość. Aby jednak do czegoś dojść
trzeba stale działać, być aktywnym, atrakcyjnym, przekonującym. Stale
rosnąca konkurencja i nasilające się współzawodnictwo, powoduje, że
wiele osób zaczyna uciekać się do stosowania różnych tricków
wpływających na emocje i zachowanie innych. Nie warto zostawać
w tyle, trzeba wziąć sprawy w swoje ręce i działać, aby osiągnąć
sukces. Warto przy tym pamiętać, aby przy osiąganiu swoich własnych
celów nie zapomnieć o innych. Nie wolno traktować ludzi przedmiotowo
niczym „pionki” we własnej grze, bowiem prędzej czy później to się
zemści. Lepiej przekonać ich do wspólnego działania, bowiem w grupie
znacznie łatwiej osiągnąć założony cel, niż w pojedynkę.
Książka została napisana z myślą o ludziach zainteresowanych tematyką
wywierania wpływu, perswazji i psychomanipulacji. Zawiera ona wiele
istotnych informacji dotyczących wpływania na ludzi oraz informacji
dotyczących obrony przed negatywnym oddziaływaniem z ich strony.
Książka została podzielona na pięć rozdziałów, które grupują
i porządkują zagadnienia w sposób, który uznałem za logiczny. Pierwszy
rozdział skupia się na człowieku jako jednostce, na charakterystyce jego
psychiki i tym co na nią oddziałuje. Rozdział drugi przedstawia
człowieka w grupie ludzi, oraz sposób w jaki się komunikuje z innymi.
Rozdział trzeci omawia zagadnienia wpływu społecznego poprzez
charakterystykę reguł społecznych. Rozdział czwarty omawia temat
perswazji przedstawiając skuteczne sposoby przekonywania innych.
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Andrzej Stefańczyk
12762515.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin