Poradnik GOD OF WAR.rtf

(88 KB) Pobierz

God of War (Playstation 2)             

 

 

 

Kratos rzucił się w otchłań z najwyższej góry w całej Grecji…

 

Ale wszak wcześniej bogowie zlecili mu zadanie, które musisz pomóc mu wykonać. God of War to jedna z najwspanialszych gier w historii komputerowej rozrywki. Jej niesamowity klimat, wciągająca fabuła oraz bajeczna grafika potrafią przykuć na wiele godzin, a syndrom „jeszcze pięciu minut” trzyma gracza aż do bladego świtu. Są jednak miejsca, w których Bóg Wojny potrafi mocno irytować. Są też takie, w których można po prostu się zaciąć. Dlatego też postanowiłem stworzyć opis przejścia do tej wspaniałej produkcji, która po wsze czasy zapisała się w historii gier.

 

Zanim jednak zacznę, pragnę wyjaśnić parę rzeczy. Po pierwsze – zdobyte punkty doświadczenia (Red Orbs) zachowuj do momentu, aż nie napiszę, że warto ich użyć. Po drugie – w pewnym momencie otrzymasz bardzo potężny czar – ‘Rage of Gods’ – korzystaj z niego bardzo rozważnie, ponieważ jego naładowanie trwa wieki. Kiedy będzie potrzebne jego użycie, na pewno o tym napiszę. A teraz, czas rozpocząć grę!

 

MISJA 1

 

Na początku wytnij w pień wszystkich wrogów, pamiętaj, żeby nie zostawiać przy życiu żadnego, gdyż punkty doświadczenia są bardzo cenne. Gdy już tego dokonasz, jedna z klap zacznie mrugać białym światłem, podejdź do niej i naciśnij R2, aby ją otworzyć, i wskocz do środka. Znajdziesz tam kufer z życiem – podejdź do niego i ponownie wciśnij R2. Porozbijaj tam także beczki i wszystko, co można zniszczyć – za nie także dostajesz doświadczenie. Pamiętaj, aby robić to w każdej kolejnej lokacji, gdyż nie będę już o tym dalej wspominał. Idź korytarzem, aż trafisz na swojego pierwszego bossa.

 

Boss 1 – Hydra

 

Pomimo tego, że wygląda na potężnego jest stosunkowo prosty do pokonania. Wystarczy wyczuć odpowiedni moment, aby zaatakować, blokując (L1), gdy wróg atakuje. Jako że każdy jego atak spycha Cię do tyłu, musisz błyskawicznie znaleźć się w zasięgu, najlepiej turlając się do niego za pomocą prawej gałki analogu. Trzepnij go dwa, trzy razy silniejszym atakiem (trójkąt) i blokuj (L1). Gdy stan życia Hydry będzie mniej więcej w połowie, pojawi się moment, w którym możesz już zakończyć tę całą zabawę. Polega to na tym, że musisz postępować zgodnie ze wskazówkami na ekranie, w tym przypadku najpierw wciskasz: kółko, trójkąt, trójkąt, trójkąt. I niech cierpi!

 

Po walce podążaj dalej wzdłuż bali, które ocalały. Gdy stracisz równowagę i spadniesz, naciśnij szybko X aby wrócić ponownie na górę. Przejdź na lewo i porozmawiaj z więźniem (R2). Teraz wróć na schody, u szczytu których znajdziesz skrzynię z doświadczeniem, otwórz ją i idź w lewo. Znajdziesz się na pokładzie z harpiami polującymi na marynarzy. Są dosyć słabymi przeciwnikami, więc szybko sobie z nimi poradzisz. Jeśli jednak okaże się, że odebrały Ci trochę życia, możesz dorwać jednego z uciekinierów – zabicie go doda Ci 3 punkty witalności. Gdy uporasz się z latającymi cwaniaczkami, przyjdzie czas na kolejną hydrę.

 

Boss 2 – Hydra

 

Możesz tutaj zastosować podobną taktykę jak poprzednio – często korzystaj z bloku, a gdy przestanie Cię atakować, użyj silniejszego ataku, żeby odebrać jej trochę życia. W pewnym momencie będzie próbowała Cię szamać – wtedy naciskaj szybko kółko, a Kratos wykona serię efektownych ciosów, przeszkadzając jej w obiedzie. Gdy ją pokonasz, skieruj się dalej na prawo i otwórz wrota, za którymi znajdują się skrzynie z punktami doświadczenia.

 

Wróć do miejsca, gdzie pojawił się boss i wskocz w pozostałą po nim dziurę – czas zmoczyć ubranko. Płynąc w górę dotrzesz od lin, po których musisz się wspiąć. Na pokładzie będzie czekał komitet powitalny, ale uporasz się z nim bez problemu. Pamiętaj, że większe grupki najłatwiej pokonuje się chwytając jednego delikwenta (kółko), a następnie wciskając kwadrat, aby zakręcić nim i rozbić wrogów. Wskocz na belkę i gdy dotrzesz do rozwidlenia skręć najpierw w prawo – na końcu znajdziesz skrzynię. Wróć na połamany maszt i dojdź do jego końca. Znajdziesz tam skrzynię ze zdrowiem oraz punkt, w którym możesz wykonać save’a. I radzę to zrobić, bo czeka Cię teraz dosyć frustrujący moment.

 

Chodzi o to, aby przepchnąć skrzynię między filary, z których prowadzą ostrzał łucznicy. Problem polega jednak na tym, że owa skrzynia nie należy do wytrzymałych i dosyć łatwo jest ją zniszczyć, więc musisz bardzo uważać, aby strzały nie leciały w jej stronę. Na szczęście wróg swój ogień zazwyczaj koncentruje na Kratosie i trzeba to wykorzystać. Ponadto łucznicy strzelają dwiema seriami z niewielką przerwą, więc skrzynię musisz przepychać, gdy polecą dwie serie. W momencie, kiedy wyczujesz że będzie chwila przerwy, naciśnij R2, a następnie przytrzymaj X, aby kopnąć ją w prawo. Odczekaj chwilę trzymając się z dala od skrzyni, trzymając blok, następnie podbiegnij i kopnij ją maksymalnie do przodu. Moja kombinacja była następująca: najpierw w prawo, do przodu, w lewo, do przodu i następnie ponownie na lewo, tuż pod filar, gdzie łucznicy nie mają już zasięgu. Stamtąd możesz już ją spokojnie przepchnąć pomiędzy filary, wskoczyć na nią i z niej wykonać podwójny skok na liny (2razy ‘X’). Wytłucz wszystko, co znajduje się na górze, otwórz skrzynię i wejdź do przejścia.

 

Po drugiej stronie usłyszysz krzyki zza drzwi – podejdź do nich, a zorientujesz się, że są zamknięte. Musisz wspiąć się na maszt, ale w trakcie paru osobników będzie się starało Ci przeszkodzić. Nie będą stanowili jednak większego problemu – najłatwiej ich pokonać korzystając z chwytów (kółko). Gdy dotrzesz na górę, przejdź najpierw po maszcie w dół – znajdziesz tam niespodziankę. Wróć na podest i chwyć się liny zjeżdżając na drugi statek. Znajdziesz tam kolejne punkty doświadczenia oraz ‘Gorgon Eye’, których potrzebujesz łącznie 6, aby zwiększyć ilość swoich punktów życia. Wejdź do środka i obejrzyj filmik, po którym dostaniesz nowy czar – ‘Poseidon’s Rage’. Przejdź przez drzwi i wykonaj save’a, otwórz skrzynie i wspinaj się na pokład. Obejrzysz kolejny filmik, po którym czeka Cię walka z bossami.

 

 

Boss 3 – 2 Hydry

 

To raczej łatwa sprawa. Skoncentruj swe ataki na jednej z nich, polecam tłuczenie tych pomiotów trójkątem z małą pomocą ‘Poseidon’s Rage’ (L2). Gdy oberwie już swoje i legnie tuż pod skrzyniami, wskocz na nie, a następnie przeskocz na podest, u podstawy którego znajduje się hak. Potwórz to samo z drugim wężem, a gdy padnie wespnij się po linach do kolejnego wroga.

 

Boss 3 – Hydra

 

Tutaj jest już odrobinę trudniej – boss posiada dwa ataki – w pierwszym wykorzystuje siłę swoich szczęk, wgryzając się w platformę; w drugim siłę swego wątpliwie pięknego głosu. Ten drugi można zablokować za każdym razem, a przy tym nie jest specjalnie szkodliwy, ale z drugim już może być pewien problem – raz się udaje, a raz nie, dlatego lepiej jest unikać. Cała walka sprowadza się do tego, by stłuc tego przystojniaka do tego stopnia, zeby wykonać kończące ruchy. Najłatwiej jest tego dokonać słabymi atakami (kwadrat), w momencie, kiedy leży wgryziony w podest. Kiedy jego stan zdrowia będzie odpowiednio niski, padnie i na chwilę nad jego głową pojawi się kółko. Naciśnij je, a następnie zamęcz pada wciskając je na tyle szybko, aby przyciągnąć delikwenta do masztu. Musisz powtórzyć tę czynność kilka razy, a na samym końcu pozostanie Ci jedynie obejrzenie wstawki filmowej.

 

Gdy walka dobiegnie końca, wskocz do paszczy potwora, gdzie po krótkim filmiku otrzymasz klucz od kapitana… poznając przy tym jak bardzo mroczny jest nasz bohater. Po wyjściu ze zwłok skieruj się na prawo, wespnij się po skrzyniach i wskocz na platformę, otwórz skrzynię i ześlizgnij się po linie, aby powrócić do naszej niewiasty w opałach. Gdy dotrzesz do drzwi naciśnij R2, aby je otworzyć zdobycznym kluczem. Po filmiku, znajdziesz się w pokoju z dwiema pannami leżącymi na łóżku, taki element 18+. Wskocz na łóżko i postępuj zgodnie ze wskazówkami na ekranie – gdy pojawi się ikona „obrotu” zrób to lewym analogiem. Kiedy już zadowolisz panie, otrzymasz sporą porcję punktów doświadczenia. Powinieneś mieć ich wystarczająco wiele, aby naładować do końca ‘Rage of Gods’ i polecam to zrobić – potężny czar, który może się zaraz bardzo przydać. Ponadto będę się do niego odwoływał w dalszej części tekstu. I pamiętaj, że jego ładowanie trwa wieki, więc korzystaj z niego jedynie w sytuacjach bez wyjścia. Wyjdź do hallu i wykonaj save’a, przejdź dalej, otwórz obie skrzynie i wyjdź na pokład po drabinie.

 

THE GATES OF ATHENS

 

Przejdź na dziób statku, aby porozmawiać z Ateną, a następnie przejdź po trapie na nabrzeże. Spotkasz się z komitetem powitalnym, który jest odrobinę silniejszy, niż poprzedni adwersarze. Niemniej, przy użyciu trójkąta oraz bloku łatwo jest ich pokonać. Po prostu musisz dobrze wymierzyć w czasie cios i po kłopocie.

 

Teraz skieruj się przez most, w lewo, gdzie kolejnych 3 cwaniaczków będzie chciało oberwać. Po spełnieniu ich życzenia wejdź w dziurę w ścianie, wskocz do wody i wyskocz z niej na podest z wrotami. Przejdź przez nie, rozpraw się z przeciwnikami i pootwieraj skrzynie – w jednej z nich znajdziesz pióro feniksa (phoenix feather) – jeśli uzbierasz 6, zwiększy się Twoja ilość many. Wskocz na skrzynie, przeskocz na drugą stronę, przejdź ponownie przez most i skieruj przeskocz wyrwę, aby dostać się do dźwigni. Pociągnij ją za pomocą R2 i wjedź na górę. Tam otwórz skrzynię z życiem i przejdź dalej, aby obejrzeć cut-scenkę.

 

Czas na walkę z nowym wrogiem – minotauropodobnymi stworami. Nie są specjalnie trudni do pokonania. Podobnie jak w poprzednim wypadku, musisz dobrze zgrać silne ciosy, ewentualnie combosy z blokiem, a kiedy wróg legnie u Twych stóp, naciśnij kółko, aby przewrócić go na plecy, a następnie naciskaj je na tyle szybko, aby wbić miecz w jego ohydną gębę. Pobiegnij dalej i otwórz skrzynię z maną, a następnie skieruj się w prawo do windy. Gdy wjedziesz na górę i obejrzysz krótki filmik, czeka Cię walka z cyklopami. Są dosyć powolne, ale ich ciosy potrafią nabić niezłego guza. Kiedy szykują się do ataku zacznij biegać w wokół nich, a tuż po tym zaatakuj. Gdy oberwą odpowiednią ilość razy, nad ich głową pojawi się kółko. Dalej już wiesz co robić. Gdy wszystkie odejdą w zaświaty, skieruj się do drzwi, obok których znajduje się zmieniająca kolory skrzynia. Otwórz ją w odpowiednim momencie, w zależności od tego, czy potrzebujesz życia, czy magii, i wejdź do środka.

 

Znajdziesz się w pomieszczeniu ze skrzyniami – zniszcz drewniane podstawy obu z nich i wskocz na najniższą. Stamtąd przeskocz na tę, której spód zniszczyłeś jako pierwszy i skocz w prawo (nie w stronę drabiny) – w wyrwie w ścianie znajdziesz skrzynię z maną oraz z ‘Gorgon Eye’. Wróć do miejsca, z którego można było przeskoczyć na skrzynię z drabiną. Wespnij się po niej i przejdź wzdłuż parapetu, do momentu, aż będzie można z niego zejść. Przeskocz na skrzynię z linami, a następnie przed siebie. Nie wchodź jednak do przejścia, a wskocz na kolejną skrzynię, aby dotrzeć do niespodzianki, a następnie wróć do przejścia, po przekroczeniu którego i podejściu do bogini czeka Cię kolejna walka z bossem.

 

Boss 5 – Meduza

 

Pokonanie tej wężogłowej królowej gorgonów nie powinno sprawić Ci wiele problemów. Łatwo jest uniknąć jej ataków i równie łatwo jest w nią trafić. Jedyny problem to jej paraliżujący wzrok, którzy może zamienić Cię w kamień. Gdy zacznie z niego korzystać biegaj dookoła niej, turlaj się, tak aby pozostawać jak najdłużej poza jego zasięgiem. Jeśli uda jej się Ciebie dopaść, wtedy masz już „po ptokach”. Kiedy Meduzie oberwie się wystarczająco mocno, pozostanie Ci tylko ją wykończyć. Gdy tego dokonasz, otrzymasz nowy czar – ‘Medusa’s Gaze’, zamieniający przeciwników w kamień. Nawet będzie okazja to przetestować, gdyż wkrótce po walce z ziemi wyjdą minotaury. Wiesz, co masz z nimi zrobić. Aby skorzystać z nowych możliwości, przytrzymaj L2, aby nacelować, a następnie kwadrat, aby wystrzelić. Najlepiej ustaw przeciwników w szeregu – będzie łatwiej.

 

Gdy ich pokonasz, skieruj się do korytarza, zniszcz przeciwników i wejdź na górę po drabinie. Przebiegnij obok dźwigni i wystrzel z kuszy strzałę w ścianę – po jej zniszczeniu zobaczysz dwie skrzynie z doświadczeniem. Wróć do dźwigni, pociągnij ją raz, aby ustawić kuszę w stronę drzwi – zniszcz je i pociągnij dźwignię raz jeszcze, tym razem rozbij ścianę, za którą znajdziesz skrzynię z piórem feniksa. Przejdź przez zniszczone drzwi i przejdź w lewo, zejdź na dół, wykończ paru cwaniaczków i wyciągnij ze skrzyni kolejne oko gorgona. Wróć na górę, wejdź po drabinie, rozpraw się z adwersarzami i otwórz bramę. Następnie wejdź po fragmencie drabiny na bluszcz pokrywający ścianę, lecz nie wchodź na samą górę. Przejdź możliwie najbardziej w lewo, aż dotrzesz do podestu. Zeskocz na niego, następnie przeskocz na dach obok, a z niego wykonaj skok przez dziurę w ścianie, którą zrobiłeś za pomocą balisty. Gdy opróżnisz skrzynie, możesz wrócić na górę bramą, którą otworzyłeś. Ponownie wejdź na ścianę, pozabijaj wrogów i kieruj się cały czas na lewo, a u końca muru w dół. Znajdziesz tam jednego, czekającego na bicie, oraz posąg, który za pomocą R2 musisz powalić na ziemię. Gdy tego dokonasz, możesz skorzystać ze skrzyni z życiem, a następnie zejść na dół. Wejdź na głowę posągu i wskocz na drabinę, u której szczytu czekać na Ciebie będą dwie gorgony. Pokonaj je i odzyskaj utracone punkty zdrowia ze skrzyni. Pamiętaj jednak, że ich nie da się zamienić w kamień. Wejdź po drabinie, pokonaj wrogów (radzę zacząć od gorgony) i zniszcz dwa filary, a następnie wskocz po nich na górę. Musisz wystrzelić strzałę z balisty, aby przedostać się na drugą stronę, lecz przeszkadzać Ci będą wrogowie. Pozbądź się ich, najlepiej stojąc na podeście. Gdy wystrzelisz strzałę z liną, złap się jej i zacznij przechodzić. Po drodze będzie parę potworków do zrzucenia – polecam tłuczenie ich kwadratem, najpierw tego z przodu, potem z tyłu i tak do skutku. Dojdź do końca liny i zejdź na dół po drabinie.

 

Dotrzesz do drzwi – do drewnianych ktoś się dobija, natomiast ty musisz otworzyć te drugie. Podejdź do nich i naciśnij R2 – znajdziesz się w znanym Ci już pomieszczeniu. Podbiegnij do balisty, wykonaj save’a, wyceluj nią w drzwi i ognia! Jednak nie odchodź od niej od razu – zza roztrzaskanych drzwi wybiegną minotaury – poczęstuj ich strzałami. Przejdź przez resztki wrót, wskocz na drabinę i wejdź na górę – znajdziesz tam dwa kufry – z życiem i z punktami doświadczenia. Następnie zjedź po drabinie na dół i wbiegnij na most. Możesz niszczyć kwietniki dla dodatkowego doświadczenia. Obejrzyj cut-scenkę i idź przed siebie.

 

ROAD TO ATHENS

 

Teraz skieruj się na prawo, biegnij do końca ścieżki i otwórz skrzynię, w której znajdziesz ‘Gorgnon’s Eye’ i wróć z powrotem, wykonaj save’a i biegnij w lewo. Na drogę zwalą się głazy, więc jedyne przejście prowadzi przez bramę… która zaraz także zostanie uszkodzona. Gdy już znajdziesz się w środku, pojawią się dwa minotaury, silniejsze od poprzednich. Wszystko polega na tym, że musisz jednego z nich „skamienić” na przełączniku podnoszącym kratę – z odpowiednim wyczuciem czasu nie jest to bardzo trudne, ale przed tym warto jest się odrobinę zabawić – ot, dla punktów. Tłucz je bezlitośnie (najlepiej z pomocą głowy Meduzy) dopóty, dopóki będą dały doświadczenie – tuż przed wrotami znajduje się skrzynia z maną, która w dodatku ładuje się co chwilę, więc masz jej pod dostatkiem. Kiedy żyła czerwonej energii się wyczerpie, zamień w kamień jednego delikwenta na przełączniku i przebiegnij przez nowo otwarte przejście. Dostaniesz się na ulice – wchodź (niszcząc oczywiście drzwi, pukanie nic nie da) do każdego z domów – w części z nich znajdziesz skrzynie z punktami doświadczenia tudzież z cennymi piórkami. Mniej więcej teraz powinieneś mieć odpowiednio dużo punktów, aby wprowadzić swoje ‘Blades of Chaos’ na 3 poziom – uczyń to – otrzymasz potężniejsze combo, a ponadto Twoje ataki będą zadawały więcej obrażeń. Gdy dotrzesz do końca ulicy, eksterminując wrogów i zaglądając do każdego domu, Twoja postać znajdzie ostatnie oko gorgony, a co za tym idzie zwiększy swój limit życia.

 

Zniszcz zaporę, która bezczelnie stoi na Twojej drodze i zejdź na dół, aby poniszczyć zalegające tam skrzynie – zawsze parę punktów więcej. Następnie wskocz na linę (podwójnym skokiem, czyli 2x wciskając ‘X’). Aby się na niej rozbujać naciśnij kółko i skocz w odpowiednim momencie na drugą. Z tej jednak od razu nie zeskakuj – wespnij się na nią i skocz w lewo na półkę – znajdziesz tam skrzynię z doświadczeniem. Wskocz z powrotem na linę, przeskocz na drugą stronę i podążaj ścieżką… Alicjo.

 

ATHENS TOWN SQUARE

 

Gdy wejdziesz już po pierwszych schodach, skieruj się na lewo i zniszcz drewniane drzwi, za którymi znajduje się skrzynia z doświadczeniem. Gdy dotrzesz do końca drugich schodów, przejdź w prawo i czyń jak powyżej. Następnie wejdź na ich szczyt. Tam czeka Cię walka z trollem – ma parę, owszem, ale mały rozumek, więc spokojnie wystarczy na niego klasyczne combo – kwadrat, kwadrat, trójkąt. W dodatku warto wykorzystywać mieszkańców jako biegające punkty życia – mało humanitarne, ale po pierwsze, jesteś wysłańcem Bogów, a po drugie trwa wojna, a dzięki nim właściwie o stan zdrowia martwić się nie musisz. Kiedy troll oberwie swoje, pojawi się nad jego głową kółko – wiesz co masz robić. Niestety nie raz, ale za każdy dostajesz dodatkowe punkty. Gdy rozwalisz pierwszego, pojawią się jeszcze dwa, a gdy się z nimi uporasz, po lewej znajdziesz drewniane drzwi, za którymi znajduje się skrzynia doświadczeniem.

 

Wejdź przez drzwi, zobaczysz tam kobietę, która niespecjalnie cieszy się z Twego przybycia. Pójdź za nią do pokoju z lśniącą podłogą i malunkami na ścianach – jeden z nich jest nadpęknięty – nadpęknij go mocniej i otwórz znajdującą się za nim skrzynię – nowe oko do kolekcji. Po lewej tuż przy wejściu też jest jeden popsuty malunek – czyń jak poprzednio, choć tym razem nie znajdziesz skrzyni, a odrobinę doświadczenia. Jest jeszcze jeden – po prawej stronie – za nim znajdziesz zmieniającą się skrzynię i jeśli brakuje Ci zarówno życia, jak i many, wybierz to drugie, gdyż skrzynia z uzdrowieniem znajduje się nieopodal. Podążaj schodami i voilà – oto rzeczona skrzynia. Idź w prawo i zniszcz drewniane drzwi, na lewej ścianie znajdziesz ponownie zniszczony malunek, za którym ukryta jest skrzynia z doświadczeniem. Wróć i przeskocz na drugą stronę, zniszcz wazy i wejdź na schody – po krótkiej scence, wejdź na górę, na balkon. Tam możesz dokonać save’a.

 

Przeskocz na balkon po lewej, aby zdobyć kolejne piórko, a następnie zeskocz na dół, aby odebrać nieboszczce klucz. Wróć do błyszczącej sali, stoczysz tam bój z paroma przeciwnikami z tarczami. Najłatwiej jest je rozbić za pomocą ‘Plume of Prometheus’ (kwadrat kwadrat trójkąt). Teraz czas na dwie gorgony – możesz je spokojnie porazić za pomocą ‘Poseidons Rage’ i wykończyć paroma ciosami. Wbiegnij na górę, zabij kolejnego stwora z tarczą – na górze znajdziesz dwóch łuczników. Po ich zabiciu, jeśli chcesz, możesz wbiec do sali, gdzie znajdziesz paru przeciwników, a więc i gratisowe punkty doświadczenia. Gdy już zginą, wyjdź na zewnątrz i przeskocz na drugi balkon dopiero wtedy, gdy łucznicy wypuszczą strzały, tak, żeby przypadkiem nie dopadły Cię w powietrzu, bo możesz mieć problemy z dotarciem do celu. Zabij ich, wbiegnij po schodach, tam też znajdziesz paru tchórzów walczących na odległość. Wyjdź na balkon, przeskocz na podest po prawej stronie (ten z drewnianym mostem) i podejdź do klapy. Otwórz ją, wskocz do środka, wykonaj save’a, idź dalej, obejrzyj dzielnych mężów Aten i ich załamanie, a następnie wyjdź na zewnątrz, na Dach Aten.

 

ROOFS OF ATHENS

 

Zniszcz wszystko, co możesz i wskocz na bluszcz porastający ścianę. Wespnij się na samą górę i przeskocz na przeciwległą ścianę wciskając dwa razy ‘X’, oraz odchylając w jej stronę gałkę analogu. Rób tak, aż nie wejdziesz na samą górę, gdzie znajdziesz dwie skrzynie – z życiem i maną.

 

Czeka Cię walka z nowym wrogiem, odrobinę silniejszym niż poprzedni. Ci kościści dziwacy lubujący się w podziemnych wycieczkach mogą sprawiać pewne problemy, kiedy pozwolisz im się zaatakować. Są na tyle wkurzający, że jeśli uda im się wyprowadzić pierwszy cios, a Ty go nie zablokujesz, to pewnikiem oberwiesz i drugi raz. Dla sparaliżowania można porazić ich ‘Posejdonem’, a następnie wykonać ‘Plume of Prometheus’ (bo jest szybszy od ‘Spirit of Hercules’) i blokować każdy ich podziemny atak. Możesz także chwycić ich i cisnąć nimi w powietrze, a gdy będą osłabieni – pourywać im łby. Gdy z nimi skończysz, będzie jeszcze paru legionistów do rozwalenia, ale to już bułka z masłem. Zabij jeszcze dwóch łuczników i wróć do wrót po prawej stronie – obok nich znajdziesz schowek zabity dechami – połam je i odbierz kolejne oko gorgony. Wbiegnij po schodach na górę i przygotuj się na walkę.

 

Tym razem czeka na Ciebie miks w postaci nowych, podziemnych przyjaciół oraz znanych już od pewnego czasu trolli. Najlepszym rozwiązaniem jest ‘skamienić’ kościstych i wytłuc ich, zanim Pan Wielki podejdzie i rozsmaruje cię na ścianie swoją kolczastą kuleczką. Niemniej jednak podczas walki z nim pojawią się nowe kości, w mniejszej ilości – zajmij się nimi zanim podejmiesz walkę z trollem, gdyż za bardzo będą Ci przeszkadzały. Polecam korzystanie z rzutów – dwie serie na każdego z nich spokojnie wystarczą – najpierw podrzucasz delikwenta do góry, wyskakujesz i łapiesz go w powietrzu (kółko) ciskając nim o ziemię, potem podbiegasz i wykonujesz kolejny chwyt, tym razem odrąbując kościsty czerep. Gdy już się ich pozbędziesz zajmij się trollem – taktyka taka jak poprzednio – atakuj gdy wbije kulę w ziemię i nie będzie mógł się ruszyć. ‘Spirit of Hercules’ idealnie się do tego nada. Po jego pokonaniu pojawi się drugi, ale z nim też szybko sobie poradzisz. Po walce zniszcz, co jeszcze zniszczyć możesz i wracaj na dół.

 

Przejdź przez nowo otwarte wrota i skieruj się na lewo, aby otworzyć skrzynię z doświadczeniem. Pobiegnij w górę, weź życie jeśli będzie Ci potrzebne i wskocz na filar, a następnie przeskocz na bluszcz porastający resztki kolejnego. Przechodź w prawo, następnie w dół i w lewo, aż obrócisz się tyłem do balkonu i przeskocz na niego. Otwórz skrzynię i zniszcz drzwi – za nimi będzie czekało na Ciebie dwóch kościstych cwaniaczków. Wejdź do środka, wytłucz łuczników, wychodząc na zewnątrz zrób to samo, kopnij w drewniany pomost, przejdź po nim i przeskocz ponownie na filar. Przechodź w lewo, przeskocz na kolejny, a z niego na drugą stronę i otwórz skrzynię z doświadczeniem. Idź przed siebie, ale ze zmieniającej kolor skrzyni skorzystaj tylko wtedy, gdy będzie ci naprawdę potrzebna, gdyż pojawisz się tutaj raz jeszcze w drodze powrotnej.

 

Skieruj się w lewo, przez most i podejdź do balisty. Złap ją i przepchnij ją do korytarza, najlepiej kopniakami – będzie szybciej, a następnie wstaw ją do kolejnego pomieszczenia i zostaw ją na razie. Znajdziesz tam czworo drzwi – w pierwszych po prawej znajduje się parę rzeczy, które możesz zniszczyć, w drugich z kolei skrzynia zmieniająca kolory. Po lewej na górze jest do zniszczenia jedna beczka, natomiast lewe-dolne kryją „paru” legionistów do eksterminacji. Tutaj dobrze jest skorzystać z ‘Medusa’s Gaze’ – załatwisz w ten sposób wszystkich na raz. Gdy pozbędziesz się adwersarzy, ustaw balistę na mechanizmie przed wrotami i pociągnij za dźwignię. Wejdź po opuszczonej drabinie, otwórz skrzynię z doświadczeniem, zejdź na dół, zepchnij balistę z mechanizmu i pociągnij ponownie za dźwignię. Ustaw balistę ponownie na odpowiednim miejscu i po raz ostatni skorzystaj z dźwigni, następnie naceluj strzałę na drewniane drzwi i ognia.

 

Wejdź przez nie do środka, podejdź do ołtarza – otrzymasz ‘Zeus’ Fury’. Teraz wyjdź na zewnątrz, wejdź na most i zdejmij za jego pomocą czterech łuczników (L2 i kwadrat, aby wystrzelić) – po dwa strzały na każdego. Przejdź teraz przez nowo otwarte drzwi. Za nadniszczoną ścianą znajdziesz trzy skrzynię – z piórem (ostatnim, więc zwiększysz ilość mocy magicznej), maną oraz z okiem. Wyjdź na zewnątrz, przejdź przez most i wejdź do pomieszczenia, obok którego znajduje się skrzynia. Wewnątrz zapisz stan gry i idź dalej.

 

Wejdź po drabinie na dach, spotkasz tam Minotaura i harpie, na których możesz zdobyć masę doświadczenia korzystając z ‘Medusa’s Gaze’. Gdy już wszystkiego się pozbędziesz, wejdź po drabinie, która znajduje się w prawym, górnym rogu – u jej szczytu znajdziesz dwie skrzynie, w jednej z nich będzie ‘Gorgon’s Eye’. Zejdź na dół, przeskocz na drugi budynek i skieruj się w lewo, przeskocz po linach na kolejny budynek. Stamtąd, za pomocą ‘Zeus’ Fury’ zdejmij łuczników i pootwieraj skrzynie. Wróć z powrotem, zniszcz zaporę i przeskocz skopać dupsko minotaurowi, a następnie drugiemu. Uważaj jednak, żeby nie zrzucił Cię z dachu. Zniszcz kolejną barykadę i przeskocz na bluszcz. Skorzystaj ze skrzyni, jeśli potrzebujesz i wejdź na górę. Podejdź do migającego punktu, naciśnij R2 i po krótkim filmiku zastrzel tego cholernego lalusia. Przejdź przez most, wyciągnij ze skrzyń ‘Gorgon’s Eye’ oraz ‘Phoenix Feather’ i idź dalej korytarzem. Spotkasz tam paru kościstych, jak ich wykończysz i dojdziesz do końca, znajdziesz dwie skrzynie z doświadczeniem – otwórz je i wejdź na windę. Gdy dotrzesz na dół, ruszaj w kierunku mostu, aby obejrzeć kolejną cut-scenkę.

 

ATHENS TOWN SQUARE

 

Powracasz do dobrze znanego Ci miejsca. Przejdź w lewo, po bali i zapisz stan gry. Teraz zacznij wchodzić na schody i powycinaj w pień legionistów, a w ich połowie otwórz skrzynię z doświadczeniem. Wspinaj się dalej, aż u ich szczytu znajdziesz dwie skrzynie – z maną i życiem.

 

THE TEMPLE OF THE ORACLE

 

Przejdź przez most, tam czeka Cię niezła jatka. Harpie bowiem posiadają teraz nowy atak – wokół Ciebie pojawi się pierścień ognia, a one będą spadały na Ciebie z impetem, co jest o tyle wkurzające, że ciężko jest tego uniknąć. Tym bardziej, że jest to ich ulubiony atak. Gdy trochę ich wybijesz (polecam głowę meduzy dla doświadczenia), pojawi się gorgona – zabij ją i zabij jej koleżankę, która pojawi się po śmierci pierwszej, i wykończ resztę harpii. Obejrzyj filmik i wejdź po schodach – po lewej znajdziesz save-point, a po obu stronach schodów skrzynie z okiem i piórem. Weź je i wchodź na górę.

 

Nadszedł czas, aby nabić sobie trochę doświadczenia. W świątyni zaatakuje Cię stado harpii, ale bez obaw – to one są zwierzyną. Jeśli masz mało życia, to „wyciągnij je” ze zmieniającej się skrzyni, jednak zapewniam, że mana bardziej się przyda. Przebiegnij przez całą salę, olewając chwilowo przeciwniczki i wskocz na podwyższenie. Podejdź do pomników i odsuń je od ściany, a najlepiej oba skop na dół. Przy okazji odsłonisz skrzynie z cenną maną. Teraz przebiegnij się po sali, zbierz harpie w jednym miejscu i skorzystaj z mocy Meduzy, aby zamienić je w kamień. Za każdą z nich otrzymasz 30 punktów, więc z pomocą trzech skrzyń z powodzeniem możesz tutaj nabić prawie 2000 punktów. Gdy skończy Ci się mana, przepchnij (najlepiej kopniakami) pomniki pod dziury w ścianie, skąd wydostają się harpie. Gdy tego dokonasz, podejdź do krat (obok zmieniającej się skrzyni), podnieś je i wejdź na górę. Czeka Cię teraz kolejna walka z grawitacją – idź przed siebie powoli, a kolejno odpadające belki wskażą Ci właściwą drogę. Jak dotrzesz do końca wykonaj save’a, skorzystaj ze skrzyni z życiem i idź w lewo.

 

Czeka Cię walka ze sporą grupką legionistów, którzy raczej nie sprawią Ci większego problemu – gdy ich pokonasz kontynuuj przemierzanie korytarza – docierając do końca obejrzysz kolejną wstawkę filmową – czas pomóc Wyroczni. Ale może nie od razu – niech sobie powisi jeszcze trochę, a Kratosowi przyda się trochę więcej punktów doświadczenia. Obok wejścia znajdują się dwa posągi – wyciągnij je i przepchnij na windę. Gdy zjedziesz z nimi na dół przekop je w prawo, aż dotrzesz do podestu podpartego czterema filarami. Posągi ustaw po prawej jego stronie, w takich odstępach, żebyś mógł po nich przeskoczyć na półkę skalną. Wdrap się teraz na dach, na którym stoi skrzynia z doświadczeniem, otwórz ją i przeskocz na wyższy podest. Z niego z kolei na posągi, które jeśli są dobrze ustawione, zaprowadzą Cię prosto do dwóch skrzyń z cennymi czerwonymi kulami. Gdy już je opróżnisz, zeskocz na ziemię i przepchnij jeden z posągów w okolice windy – dokładnie przed ogromny znicz, przed środkowy filar. Drugi natomiast wprowadź ponownie na windę, wjedź z nim do góry i pchnij go w prawo, tak, aby spadając z krawędzi wpadł na ten stojący poniżej. Zeskocz na dół i kopnij oba złączone posągi w prawo, tak, aby znalazły się pomiędzy podestem, a półką, nad którą, na ścianie rośnie bluszcz.

 

Teraz wskocz na podest, z niego na posągi, a z nich na półkę. Gdy wespniesz się na ścianę, pozostanie Ci zaledwie minuta na to, aby uratować Wyrocznię. Poruszając się po bluszczu skacz, nie trać czasu na powolne przesuwanie się po ścianie. Gdy dotrzesz do pierwszej liny możesz spokojnie przeskoczyć z niej dalej bez potrzeby rozbujania się na niej. Kwestia zachowania równowagi odrobinę później jest raczej banalna, natomiast już przy ostatniej linie poświęć dwie sekundy na rozhuśtanie się tak, aby Kratos wylądował w odpowiednim miejscu. Jeśli spadniesz – zaczynasz zabawę od momentu wejścia na ścianę. Gdy uratujesz kobiecinę – odpręż się w fotelu i obejrzyj filmik. Nie wchodź jednak od razu do środka – cofnij się i skieruj się w prawo – znajdziesz tam fragment filarów i nadniszczony kamień – rozbij go i zabierz ze skrzyni oko gorgony. Dalej, po prawej stronie analogicznie otwórz kufer z doświadczeniem. Teraz już możesz kontynuować podróż.

 

Gdy wyjdziesz ponownie na zewnątrz, wykonaj save’a i skieruj się w lewo – czeka Cię długa wspinaczka po schodach, u szczytu których, po prawej, za zakrętem znajdziesz skrzynię z piórkiem, oraz posąg Ateny, która nie raczy z tobą rozmawiać. Wróć do punktu z save’m i przejdź po mieczu. Zejdź po spiralnych schodach na dół – pod nimi znajdziesz skrzynię z kolejnym piórem Feniksa, a odrobinę dalej dwie zmieniające się skrzynie i jeśli ich naprawdę nie potrzebujesz, to zostaw je sobie na później.

 

THE SEWERS OF ATHENS

 

Za zakrętem czeka Cię niewielka bitwa – naziemni będą mieli osłonę dzięki łucznikom, więc wypadałoby im trochę pomieszać szyki. Zwab ich za zakręt, tak, aby ich kamraci nie mieli zasięgu, wytłucz ich, a następnie wejdź na górę i pozbądź się łuczników – w dwóch falach. Zajmij się też skrzynią z doświadczeniem (na samym początku podestu, po lewej) oraz zmieniającą się skrzynią. Zeskocz na dół i wskocz na podwyższenie. Znajdziesz tam trzy minotaury oraz dwóch łuczników – zwab bykogłowych za róg, zamień ich w kamień (jeśli masz wystarczająco many) i połam ich na kawałki, a następnie zajmij się tchórzliwymi operatorami łuków. Opróżnij skrzynię, jeśli masz taką potrzebę i ruszaj dalej.

 

Gdy zeskoczysz na dół, cofnij się pod podest – znajdziesz tam skrzynię z doświadczeniem, natomiast wychodząc, radzę zostawić te zmieniające się – przydadzą się później. Chyba, że bardzo kiepsko stoisz z życiem bądź energią. Idź przed siebie – trafisz na dwa cyklopy. Jeśli masz wystarczająco dużo energii, to zamień ich w kamień – wtedy wystarczą na nich dwa silne ciosy trójkątem i po sprawie. Zaraz za nimi zjawią się minotaury w asyście legionistów – w przypadku byczków radzę ponownie skorzystać z głowy Meduzy. Gdy ich pokonasz i wychylisz się na chwilę za róg, zaatakuje cię po raz kolejny ekipa o takim samym składzie, więc cofnij się za zakręt, wybij ich do nogi, a następnie wyjdź stamtąd i zajmij się łucznikami. Możesz tego z powodzeniem dokonać za pomocą ‘Zeus’s Fury’. Idź przed siebie i wejdź na drabinę po lewej stronie – na górze znajdziesz skrzynię z punktami doświadczenia. Idź dalej, wespnij się na kolejny poziom i wejdź po drabinie. Na górze zajmij się skrzynią, jeśli czegoś Ci brakuje, i wejdź po schodach.

 

W pewnym momencie się urywają, więc pociągnij a dźwignię, aby sprowadzić na dół ich drugą część. Gdy wejdziesz na górę, znajdziesz się w już dobrze znanym Ci miejscu. Wykonaj save’a i idź w prawo – do samego końca, aż przekroczysz wrota – znajdziesz tam skrzynię z okiem oraz jedną zmieniającą się. Gdy otworzysz obie ruszaj na pustynię.

 

DESERT OF LOST SOULS

 

Po rozmowie z posągiem Ateny idź przed siebie w prawo, aż usłyszysz śpiew. Kieruj postacią tak, aby głos ten nasilał, a znajdziesz pierwszą z Syren. I skrzynię, ale zachowaj ją na później. Twój nowy przeciwnik jest o tyle sympatyczny, że nie zaatakuje Cię sam. Natomiast ty go owszem – polecam silne ataki z wykorzystaniem ‘Poseidon’s Rage’ – gdy ta rozśpiewana ohyda oberwie swoje, nad jej głową pojawi się kółko – wiesz co masz robić. Zostały jeszcze dwie. Po pustyni porozrzucane są skrzynie z doświadczeniem, ale opis jak je odszukać wszystkie mógłby okazać się niemożliwy, więc resztę musisz znaleźć na własną rękę, przeczesując pustynię. Od świątyni skieruj się w dolny-lewy róg, aż dotrzesz do posągu zakopanego w piasku – pod jego wystającą ręką znajduje się pierwsza skrzynia. Jeśli pobiegniesz teraz w lewo, znajdziesz drugą, a biegnąc w dół trzecią oraz usłyszysz głos kolejnego celu. Postępuj jak uprzednio, aby znaleźć tę wątpliwą piękność. Tym razem, gdy ją zaatakujesz, pojawią się dwa minotaury – nie atakuj ich, bo szybko się odradzają – strata czasu i zdrowia. Zniszcz Syrenę i poszukaj kolejnej – powinna kręcić się w okolicy więc odnajdź ją „na słuch” olewając dalej minotaury. Gdy już odnajdziesz „źródło dźwięku” zgładź je, zajmij się minotaurami i skieruj się do świątyni – ewentualnie przeszukaj jeszcze pustynię za skrzyniami.

 

Po przejściu przez drzwi wykonaj save’a, skorzystaj ze skrzyń, jeśli jest Ci potrzebna ich zawartość i ruszaj dalej. Staniesz na platformie – zeskocz na dół i otwórz drzwi znajdujące się na górnej ścianie. Znajdziesz tam kamienny blok, a za nim zmieniającą się skrzynię. Wyciągnij go na zewnątrz, a zaatakują cię legioniści – wytłucz ich, ale uważaj, żeby nie rozbili bloku skalnego. No i nie stój za długo na taśmie, bo wałki zrobią z Ciebie mielone. Gdy obaj padną, kopniakami wyślij blok w lewą stronę – „pod prąd”, aż dotknie ściany. Szybko wskocz na niego i przeskocz na górę. Oczywiście możesz, w celu zdobycia kolejnych punktów doświadczenia, pobawić się trochę z przeciwnikami, do czasu, aż nie przestaną dawać czerwonych kuleczek.

 

Gdy dotrzesz do trąby zadmij w nią i przejdź nową ścieżką do schodów. Po drodze znajdziesz dwie zmieniające się skrzynie – jeśli ich nie potrzebujesz bardzo, to zostaw je sobie na później, czeka cię zaraz walka z trzema Syrenami – u szczytu schodów. Tym razem są odrobinę trudniejsze do pokonania, bo musisz uśmiercić je parę razy, ale z pomocą ‘Spirit of Hercules’ dasz sobie z tym radę bez większego problemu. Po ich zniszczeniu zadmij w kolejną trąbę i podziwiaj animację.

 

PANDORA’s TEMPLE

 

Po przejściu przez most dotrzesz do wejścia do świątyni i zobaczysz dwie zmieniające się skrzynie, po obu jego stronach. Nie bierz żadnej z nich – przejdź w lewo i zejdź na dół ścieżką. Podążaj nią, aż do momentu, aż do momentu, kiedy na twej drodze znajdzie się ściana z rączką. Podejdź do niej, wciśnij R2 i odciągnij głazy na maksymalną odległość. Kiedy tego dokonasz – szybko skacz na górę, gdyż równie szybko będą one wsuwały się na swoje miejsce – na górze obejrzysz kolejną wstawkę filmową. Po niej uzupełnij zasoby energii, jeśli którejś ci brakuje, bo czeka Cię trudna walka.

 

Na początku pojawią się dwa nowe cyklopy – są odrobinę silniejsze niż poprzednie, ale można je dosyć łatwo pokonać sposobem – system ‘uderz i uciekaj’ działa tutaj doskonale. Przywal im parę razy z kombinacji słabych i silnych uderzeń i uciekaj, kiedy będą chciały wyprowadzić kontrę. Po paru seriach pojawi im się nad głowami kółko – czyń kacie swą powinność. Po zabiciu jednego z nich pojawi się kolejny – po zabiciu całej trójki otworzy Ci się droga do świątyni.

 

Po wejściu na schody podejdź do korby i zakręć nią – otworzą się wrota – zanim wejdziesz, możesz jeszcze skorzystać ze skrzyni, która stoi obok. Wewnątrz znajdziesz skrzynię z życiem oraz paru wrogów. Radzę zacząć od łuczników, bo inaczej będą potwornie przeszkadzali w walce z kościstymi. Najłatwiej jest ich załatwić tą samą kombinacją co przed chwilą cyklopy – takie ataki wchodzą w nich jak w masełko. Po ich pokonaniu skorzystaj ze skrzyni, jeśli jest Ci potrzebna, przeczytaj księgę i podejdź do wrót.

 

THE RINGS OF PANDORA

 

Idź po pierścieniu, aż nie dotrzesz do drzwi – wejdź przez nie. Przejdź przez zgniatacze i wchodząc do sali zajmij się najpierw łucznikami, a potem wykonaj save’a. Znajdziesz tam też skrzynię z doświadczeniem oraz jedną zmieniającą się – na dole, po lewej. Następnie podejdź do dźwigni i pociągnij za nią – opuścisz tym samym podest. Pobiegnij do niego i kręć korba do momentu, aż nie dotrzesz do kolejnego przejścia – wejdź do niego i kontempluj rzeźbę, a następnie wyjdź na zewnątrz i kręć dalej korbą, aż nie dotrzesz do kolejnego przejścia. Wejdź do środka i obejrzyj scenkę, po której otrzymasz nową broń - Blade of Artemis. Nie jest to nic specjalnego, zdecydowanie lepiej walczy się starymi mieczami, ale nowy sprzęt ma potężną moc, która w pewnym momencie może okazać się bardzo przydatna.

 

THE CHALLENGE OF ATLAS

 

Tutaj czeka Cię niezła zadyma – wroga będzie sporo i to z każdej strony. Na pierwszy ogień idą prości legioniści, których pokonanie nie powinno nastręczyć ci wielu problemów. Trochę gorzej jest z gorgonami – tutaj bardzo przydatne są pioruny, czyli ‘Poseidon’s Rage’ oraz cała masa turlania się po ziemi, unikając ich wzroku. Po ich pokonaniu wskocz na resztki drewnianych schodów, zwisających po lewej. Na górze czeka cię walka z czterema legionistami w dwóch salwach. Po...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin