ROLA RODZINY W KSZTAŁTOWANIU WZORÓW SPĘDZANIA CZASU WOLNEGO.doc

(867 KB) Pobierz
WYŻSZA SZKOŁA PEDAGOGICZNA TOWARZYSTWA WIEDZY POWSZECHNEJ W WARSZAWIE

WYŻSZA SZKOŁA PEDAGOGICZNA TOWARZYSTWA WIEDZY POWSZECHNEJ W WARSZAWIE

INSTYTUT PEDAGOGIKI

W WARSZAWIE

 

 

 

 

 

 

 

 

ROLA RODZINY W KSZTAŁTOWANIU WZORÓW SPĘDZANIA CZASU WOLNEGO

 

 

 

 

                           Praca magisterska

                       napisana pod kierunkiem

           

 

 

 

 

WARSZAWA 2001

 

PLAN PRACY  

                                                                                                                  str.

SPIS TABEL...............................................................................................4

WSTĘP........................................................................................................7

ROZDZIAŁ I. ROLA RODZINY W KSZTAŁTOWANIU WZORÓW 

                          SPĘDZANIA CZASU WOLNEGO W ŚWIETLE

                          LITERATURY PRZEDMIOTU BADAŃ....................10

1.     Pojęcie czasu wolnego...............................................................10

2.     Funkcje czasu wolnego.............................................................14

3.     Główne formy spędzania czasu wolnego................................17

4.     Zadania rodziny w kształtowaniu się treści i form czasu wolnego......................................................................................23

5.     Organizacja czasu wolnego przez szkołę i inne instytucje społeczne....................................................................................29

ROZDZIAŁ II. ZAŁOŻENIA METODOLOGICZNE BADAŃ

                           WŁASNYCH..................................................................37

1.     Cel badań...................................................................................37

2.     Problemy i hipotezy..................................................................38

2.1.  Problemy badawcze...........................................................38

2.2.  Hipotezy badawcze.............................................................40

3.     Zmienne.....................................................................................41

3.1.  Zmienna niezależna...........................................................41

3.2.  Zmienne zależne.................................................................41

4.     Metody, techniki, narzędzia badawcze...................................42

4.1.  Metody badawcze...............................................................42

4.2.  Techniki badawcze.............................................................43

4.3.  Narzędzia badawcze...........................................................44

 

5.     Teren badań i dobór populacji badawczej.............................45

5.1.  Teren badań........................................................................45

5.2.  Dobór populacji badawczej...............................................47

ROZDZIAŁ III. ROLA RODZINY W KSZTAŁTOWANIU

                             WZORÓW SPĘDZANIA CZASU WOLNEGO           

                              W ŚWIETLE WŁASNYCH BADAŃ.......................49

1.     Sposoby spędzania czasu wolnego przez uczniów klas I-III.49

1.1. Najczęstsze rodzaje i formy spędzania czasu wolnego...50

1.2. Ulubione miejsca spędzania czasu wolnego.....................62

1.3. Osoby, z którymi najchętniej spędzają czas wolny.........66

1.4. Pożądane sposoby spędzania czasu wolnego...................69

2.     Rola i funkcje rodziny w organizowaniu czasu wolnego.......71

2.1. Wspólne spędzanie czasu wolnego rodziców i dzieci......71

2.2. Spędzanie czasu wolnego w wakacje i ferie.....................76

2.3. Upragniony sposób spędzania czasu wolnego                        

       z rodzi............................................................................. 79

3.     Funkcje szkoły i instytucji społecznych w organizacji czasu wolnego......................................................................................81

3.1.   Udział szkoły i innych instytucji w organizowaniu zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych........................................81

3.2.   Pragnienia uczniów odnośnie zmian w szkole i na terenie wsi.........................................................................................84

3.3.   Współpraca rodziców ze szkołą w organizowaniu czasu  

       wolnego................................................................................85

                            4. Uogólnienia i wnioski................................................................89

BIBLIOGRAFIA......................................................................................92

ANEKSY....................................................................................................95

Spis tabel

1.     Tabela nr 1: Wykształcenie rodziców.

2.     Tabela nr 2: Ilość dzieci, a wykształcenie i warunki materialno –        

                         bytowe rodziców.

3.     Tabela nr 3: Najczęstsze formy rekreacji ruchowej u dzieci.

4.     Tabela nr 4: Liczebność rodziców i dzieci uczestniczących we 

                         wspólnych formach zajęć ruchowych.

5.     Tabela nr 5: Najczęstsze rodzaje i formy zajęć rekreacyjno –

                         ruchowych dzieci, a wykształcenie rodziców.

6.     Tabela nr 6: Najczęstsze rodzaje i formy zajęć rekreacyjno –

                         ruchowych dzieci, a warunki materialno – bytowe

                        rodziców.

7.     Tabela nr 7: Najczęstsze zajęcia ruchowo – rekreacyjne w szkole                   

                         w czasie wolnym.

8.     Tabela nr 8: Udział dzieci w najczęstszych formach zajęć nie

                         zaliczanych do rekreacji ruchowej.

9.     Tabela nr 9: Liczebność rodziców i dzieci uczestniczących w tych

                        samych zajęciach nie zaliczanych do rekreacji ruchowej.

10. Tabela nr 10: Najczęstsze formy zajęć nie zaliczanych do rekreacji

                           ruchowej, a wykształcenie rodziców

11. Tabela nr 11: Najczęstsze rodzaje i formy zajęć nie zaliczanych do

                           rekreacji ruchowej, a warunki materialno - bytowe     

                           rodziny.

12. Tabela nr 12: Stosunek szkoły do zajęć nie zaliczanych do rekreacji

                           ruchowej.

13. Tabela nr 13: Ulubione miejsca spędzania czasu przez dzieci.

14. Tabela nr 14: Ulubione miejsca spędzania czasu wolnego,

                           a wykształcenie rodziców.

15. Tabela nr 15: Ulubione miejsca spędzania czasu wolnego, a warunki

                           materialno - bytowe rodziny.

16. Tabela nr 16: Szkoła, a miejsca spędzania czasu wolnego.

17. Tabela nr 17: Osoby, z którymi dzieci najchętniej spędzają czas wolny.

18. Tabela nr 18: Osoby, z którymi dzieci spędzają najchętniej czas

                            wolny, a wykształcenie rodziców.

19. Tabela nr 19: Pragnienia dzieci odnośnie zmian w domu.

  1. Tabela nr 20: Pożądane sposoby spędzania czasu wolnego,                          

                           a wykształcenie rodziców.

  1. Tabela nr 21: Ulubione miejsca spędzania czasu wolnego, a warunki

                            materialno - bytowe rodziny.

  1. Tabela nr 22: Wspólne spędzanie czasu wolnego rodziców z dziećmi       

                            w dni powszednie, a wykształcenie rodziców.

23. Tabela nr 23. Wspólne spędzanie czasu wolnego rodziców z dziećmi         

                            w dni powszednie a warunki materialno – bytowe

                            rodziny.

24. Tabela nr 24: Wspólne spędzanie czasu wolnego w dni wolne od

                           pracy w świetle wypowiedzi dzieci.

  1. Tabela nr 25. Wspólne spędzanie czasu wolnego w niedziele             

                            i święta a wykształcenie rodziców.

26. Tabela nr 26. Wspólne spędzanie czasu wolnego w niedziele               

                            i święta, a warunki materialno – bytowe rodziców.

  1. Tabela nr 27. Miejsca pobytu dzieci w czasie wakacji i ferii.
  2. Tabela nr 28: Miejsce pobytu dzieci w czasie wakacji i ferii,                     

                           a wykształcenie rodziców.

29. Tabela nr 29: Miejsce pobytu dzieci w czasie wakacji i ferii,                   

                          a warunki materialno - bytowe

  1. Tabela nr 30: Upragniony sposób spędzania czasu wolnego                

                           z rodziną.

  1. Tabela nr 31: Pomoc szkoły w organizacji czasu wolnego,                          

                           a wykształcenie rodziców.

  1. Tabela nr 32: Ilość zajęć pozalekcyjnych oraz organizacji

                           uczniowskich  w badanych szkołach w roku          

                           1985 i 2000.

  1. Tabela nr 33: Pragnienia uczniów odnośnie zmian w szkole                

                           i okolicy.

  1. Tabela nr 34: Udział rodziców w życiu szkoły.
  2. Tabela nr 35: Pragnienia rodziców dotyczące organizowania czasu

                           wolnego, a wykształcenie rodziców.

36. Tabela nr 36. Miejsce pobytu dzieci w czasie wakacji i ferii,               

                           a warunki materialno – bytowe.      

 

 

 

 

        

 

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin