Vag- analiza logów.pdf
(
519 KB
)
Pobierz
250755292 UNPDF
DIAGNOSTYKA TDI (VAG)
Po uruchomieniu programu VAGCom wykonujemy następujące
operacje:
1. Odczytujemy błędy z komputera silnika (ECU)
:
Select
>
01Engine
>
02Fault Codes
2. Zapisujemy wyświetlone błędy do pliku .txt i zamieszczamy na
forum.
3. dla odczytu bloków wartości mierzonych
:
Select
>
Engine01
>
Meas. Blocks 08
[numer bloku]
Select
>
Engine01
>
Basic Settings 04
[numer bloku]
Logi STATYCZNE
Do wykonania poprawnie logów samochód powinien:
·
stać na biegu jałowym
silnik włączony
·
robocza temperatura silnika temperatura płynu chłodzącego min.
80 st. C
·
Numery bloków z
08Meas. Blocks
:
000, 001, 003, 004, 007, 013, 014
,
018, 023
Numery bloków z
Basic Settings 04
:
000, 003, 004
lub
011
:
blok 000 logować ok. 20s;
blok 003 logować ok. 50s [zawór recyrkulacji spalin [
EGR
] będzie się
cyklicznie otwierać i zamykać];
grupa 004 logować ok. 50s [pompa będzie się cyklicznie przestawiać].
Rozpocząć logowanie w chwili ustawienie 2 wartości w tym bloku na LATE
UWAGA !!!
W silnikach wyposaŜonych w pompowtryskiwacze (PD np. AVB,
AWX, AVF)
nie logujemy grupy 004 w
Basic Settings 04
-
grupa 011 logować całość przez ok. 50s [kierownice w turbinie
[VTG] będą się cyklicznie przestawiać]
Logi DYNAMICZNE
Do wykonania poprawnie logów samochód powinien:
·
poruszać się
zostać wrzucony III bieg
·
robocza temperatura silnika temperatura płynu chłodzącego min.
80 st.C
·
W tej sekcji logujemy bloki
000, 001, 003, 004, 008, 010, 011
Przycisk start (rozpoczęcie logowania) wciskamy gdy silnik na trzecim
biegu osiągnie 1500rpm a zatrzymujemy pomiar po uzyskaniu 4200rpm.
(wciskamy stop).
UWAGA!!!
Ze względu bezpieczeństwa do wykonania pomiaru potrzebne są
dwie osoby.
Kierowca i osoba robiąca pomiary.
Samodzielna analiza logów TDI (VAG)
Przepływomierz
oznaczenie czujnika:
G70
niem.: Luftmassenmesser (lmm)
ang.: Air Flow Meter (MAF)
pl.: przepływomierz masy powietrza, miernik masy powietrza
potocznie: przepływka
Aby dokonać analizy przepływomierza musimy logować dynamicznie
następujące
grupy:
000
,
003
,
008
,
010
oraz
011
.
1.
Badanie G70 rozpoczynamy od dokonania pomiaru w próbie
dynamicznej grupy 011 pozwoli to nam ocenić, czy dynamika gazów
spalinowych w silniku jest prawidłowa. ocenie poddajemy wartości poz. 2 i
3 ze wskazanej grupy. wartość z poz. 3 powinna być toŜsama z wartością
określoną w poz. 2
[czyli z Ŝądaniem mapy]
.
JeŜeli turbina generuje odpowiednie ciśnienie, to przechodzimy do pkt. 2.
w przeciwnym razie naleŜy zbadać przyczynę zaburzenia dynamiki gazów
[przyczyn moŜe być wiele choćby zatkany katalizator]
;
2.
dokonujemy pomiar w próbie dynamicznej grupy 000 z uwzględnieniem
poz. 3 i 10:
poz. 3 powinna wynosić wartość maksymalną 255;
poz. 10 powinna w odpowiednim zakresie obrotów
*
wynosić więcej niŜ
x
*
. jeŜeli wartość poz. 10 jest niŜsza niŜ wartość x w odpowiednim
zakresie obrotów, a poz. 3 wynosi 255 G70 mierzy nieprawidłowo.
*
wartość x oraz "odpowiedni zakres obrotów" uzaleŜnione są od typu
silnika
3.
dokonujemy pomiar w próbie dynamicznej grup 003, 008 oraz 010.
uwzględnić naleŜy:
003: wartości poz. 2 i 3 powinny być toŜsame.
jeŜeli nie są, to G70 mierzy nieprawidłowo,
chyba Ŝe
w grupie 008
wartość poz. 4
[ograniczenie dymienia]
jest wyŜsza od wartości poz. 3
[ograniczenie momentu obrotowego]
, a niŜsza niŜ wartość poz. 2
[Ŝyczenie kierowcy]
.
008: poz. 2, 3 i 4:
·
wartość poz. 2
[Ŝyczenie kierowcy]
powinna być najwyŜsza;
wartość poz. 3
[ograniczenie momentu obrotowego]
powinna być
najniŜsza;
·
wartość poz. 4
[ograniczenie dymienia]
powinna być wyŜsza od
pozycji 3 a niŜsza od pozycji 2.
·
jeŜeli wartość poz. 4 jest najniŜsza G70 mierzy nieprawidłowo.
·
Plik z chomika:
michalxmen
Inne pliki z tego folderu:
Naprawa powypadkowego auta w Rosji.avi
(15579 KB)
Naprawa zawieszenia.pdf
(547 KB)
Naprawa elektroniki w aucie.doc
(25 KB)
Naprawa filtra paliwa.pdf
(653 KB)
kalkulatory Radia.rar
(6936 KB)
Inne foldery tego chomika:
- ▧ ▍[ LEKTOR ] BAJKI 720-1080 HD
⇒Eksploracja
⇒Mapy
★ GROUP SEX
♥♥♥Naprawa aut
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin