kons2(1).doc

(57 KB) Pobierz
Data: 27

Data: 5.05.2009

Osoba prowadząca: Marta Krawczyk

Temat tygodniowego ośrodka pracy: Wiosna wokół nas

Temat dziennego ośrodka pracy: Wiosna na osiedlu mieszkaniowym

Cele ogólne:

            - poznanie wiosennych prac porządkowych na osiedlu mieszkaniowym

Cele operacyjne

             - wie co to jest i jak wygląda osiedle mieszkaniowe

            - wie jakie prace porządkowe mogą być wykonywane na osiedlu mieszkaniowym

            - potrafi dopasować obrazek do opisu

            - potrafi opisać wydarzenia przedstawione na obrazku

            - potrafi ułożyć obrazek z rozsypanki 

            - potrafi dbać o czystość stanowiska pracy

- usprawnianie koordynacji wzrokowo -ruchowej

- ćwiczenie koncentracji uwagi i spostrzegawczości

Metody nauczania

            - asymilacji wiedzy: pogadanka

            - metoda praktyczna: metoda ćwiczeń, metoda zajęć praktycznych

Formy pracy

            - indywidualna jednolita

            - zespołowa jednolita

Środki dydaktyczne:

            - taśma klejąca

            - nożyczki, klej

            - sznurki

            - gazety 

            - puzzle „osiedle mieszkaniowe”

            - karty pracy: nasze osiedle wiosną, osiedlowe prace porządkowe

            - małe domki i karty z nazwami ulic

 

Przebieg zajęć

 

 

Czynności nauczyciela

 

Czynności uczniów

 

 

Zajęcia wstępne

 

 

1. Powitanie uczniów

        Dzień dobry, witam Was bardzo serdecznie.

 

        Zapraszam Was wszystkich na środek musimy się przywitać, żeby i dzisiaj dobrze rozpocząć dzień..

       Czy pamiętacie ten wierszyk, Przypomnijmy go sobie, żebyśmy się mogli troszkę rozruszać

 

Idzie uczeń do szkoły (marsz w miejscu)

Uśmiechnięty, wesoły (rysowanie w powietrzu uśmiechniętej buźki)

Swoją klasę dobrze zna (wskazywanie kolegów)

Tu przyjaciół samych ma (pokazywanie całej grupy)

2. Ustalenie dnia, miesiąca, roku i pogody.

       Który jest dzisiaj dzień miesiąca?

       Jaki miesiąc jest teraz?

       Jaki rok?

       Jaki jest dzisiaj dzień tygodnia?

       Jaką mamy dzisiaj pogodę? 

       A jaką mamy temperaturę w klasie, kto odczyta?

       Kto sprawdzi, jaka jest temperatura na dworze?

3. Wprowadzenie do tematu zajęć – ułożenie rozsypanki wyrazowej

       Jak wiecie od dawna mamy już wiosnę. Czy pamiętacie gdzie już mogliśmy ją spotkać, o jakich miejscach mówiliśmy?

       Tak, macie rację. Ale wiosna zawitała w jeszcze jedno miejsce. 

       Dziś będziemy mówić o wiośnie, która zawitała na osiedle mieszkaniowe.

 

- Dzień dobry

 

Dzieci wychodzą na środek sali i stają

w kole.

 

 

 

Dzieci powtarzają wierszyk i pokazują poszczególne ruchy

 

 

 

 

5

 Czerwiec

- 2009

- Dzisiaj jest piątek

 

- Słońce się pojawia, jest chłodno

 

Jeden z uczniów odczytuje temperaturę.

 

 

- W parku, 

 

 

 

- Wiosna na osiedlu mieszkaniowym.

 

 

 

Praca poznawcza

 

Powiemy sobie trochę o osiedlu mieszkaniowym i chciałabym żebyście pomalowali obrazek. Ale każdy z Was musi go samodzielnie ułożyć z rozsypani tak by się wszystko zgadzało. Kto zrobi woła.

       To teraz pod obrazkiem możemy przyczepić podpis: Wiosna na osiedlu mieszkaniowym.

5. Pogadanka na temat osiedla mieszkaniowego

       Czy wiecie, co to jest osiedle mieszkaniowe?

       A powiedzcie mi jak mogą wyglądać domy? 

       Co oprócz mieszkań i domów możemy zobaczyć na osiedlu?

       Tak macie rację, a czy uważacie, że na osiedlu możemy zobaczyć wiosnę? Czy kiedy topnieją śniegi na osiedlu dzieje się coś szczególnego?

6. Karta pracy „Nasze osiedle na wiosnę”

       Przyjrzyjcie się obrazkom, które macie przed sobą, co się na nich dzieje?

       Zobaczcie mamy obrazki, powiedzieliśmy sobie, co się na nich dzieje. Teraz wytnijcie najpierw wszystkie obrazki oraz napis, wklejcie napis i za chwilę będziemy wklejać pozostałe obrazki i je podpisywać.                                            ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin