ARTETERAPIA5.doc

(44 KB) Pobierz
ARTETERAPIA

 

              TERAPIA PRZEZ SZTUKI PLASTYCZNE

 

  1. Arteterapia czyli psychorysunek / Bożena Muraszko // Edukacja i Dialog. – 1995, nr 10, s. 49 – 50
  2. Autoekspresja plastyczna dziecka wyrazem jego rozwoju / Małgorzata Karwowska-Struczyk // Wychowanie w Przedszkolu. – 1988, nr 9, s. 481 – 485
  3. Dlaczego dziecko rysuje? / Alicja B. Gajo // Życie Szkoły. – 2003, nr 1, s. 45 -47 (terapia plastyką)
  4. Ekspresja plastyczna dzieci / Teresa Tartas // Wychowanie w Przedszkolu. – 1993, nr 7, s. 410 – 412, 421 – 423
  5. Formy aktywności przestrzeni w rysunku dziecka neurotycznego / Elżbieta Głowacka // Plastyka i Wychowanie . – 1993, nr 5, s. 18 – 20
  6. Jeszcze raz o resocjalizacji przez twórczość plastyczną / Tomasz Rudowski // Opieka – Wychowanie – Terapia. - 1997, nr 1, s. 23-25
  7. Kompensacyjna funkcja działalności plastycznej dzieci przewlekle chorych – propozycja wprowadzenia elementów arteterapii / Anna Stawecka // Edukacja. – 2003, nr 2, s. 102 – 109
  8. Malowanie rękami jako niekonwencjonalna  forma ekspresji / Beata Bielska // Szkoła Specjalna. - 2001, nr 1, s. 31 - 35
  9. Niewerbalne formy psychoterapii / Elżbieta Urbańska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 1997, nr 10, s. 25 – 27 (psychorysunek)
  10. Orgiami uczy i bawi (wykorzystanie technik orgiami do pracy  z dziećmi upośledzonymi w stopniu lekkim i umiarkowanym) / Katarzyna Warchoł// Szkoła Specjalna . - 2000, nr 5, s. 259 - 261
  11. Origami w terapii i edukacji / Dorota Dziamska // Edukacja i Dialog. - 1995, nr 4, s. 58-59
  12. Plastyka leczy, uczy, wychowuje/ Magdalena Chęcińska // Plastyka i Wychowanie. – 1996, nr 3, s. 30 – 31
  13. Refleksje nauczyciela z pracy z dziećmi upośledzonymi umysłowo uzdolnionymi plastycznie / Alina Arciszewska-Binnebesel  // Wychowanie na co Dzień. - 2002, nr 2-3, s. 32 - 33
  14. Rola plastyki w rewalidacji dzieci lekko upośledzonych umysłowo / Elżbieta Łukomska // Szkoła Specjalna. – 1999, nr 1, s. 32 -39
  15. Rysunek dziecka upośledzonego umysłowo / Marzanna Mroziewicz // Plastyka i Wychowanie. – 1996, nr 3, s. 23 -25
  16. Rysunek dziecka: etapy rozwoju, znaczenie, aspekt psychologiczny twórczości plastycznej dziecka: zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 1980 – 2002 // Wszystko dla Szkoły. – 2003, nr 6, s. 25
  17. Spektakle „O złym królu  i odważnym Andrzeju” oraz „Królewna Żabka”. Efekty korelacji języka polskiego, techniki i plastyki w nauczaniu dzieci upośledzonych umysłowo / Jolanta  Smieja // Szkoła Specjalna. -1997, nr 5, s. 303 - 305
  18. Sztuka dla wszystkich. Warsztaty plastyczne z dziećmi młodzieżą specjalnej troski / J. Byszewski // Plastyka w Szkole. -1986,  nr 3 , s.178
  19. Techniki plastyczne w terapii dzieci dyslektycznych / Jadwiga Jastrząb // Życie Szkoły. – 1985, nr 6, s. 317 – 322
  20. Terapeutyczne walory twórczości plastycznej / Wiesław Sikorski // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. -1997, nr 5, s.40 -42
  21. Terapeutyczne znaki w ekspresji plastycznej dziecka / Dorota Minta // Plastyka i Wychowanie. – 1995, nr 1, s. 24 – 25
  22. Terapia plastyką  / Anna Lech // Nowe w Szkole. -  2004, nr 4, s. 11 - 13
  23. Terapia plastyką  / Lidia Wiśniewska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. -2003, nr 7, s. 50-51
  24. Terapia uczuciowa / Elżbieta Chlebowska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2003, nr 1, s. 41-42
  25. Twórczość plastyczna dziecka lekko upośledzonego umysłowo jako forma rewalidacji / Hanna Miller // Szkoła Specjalna. – 2000, nr 2/3, s. 124 – 128
  26. Twórczość plastyczna w kompensacji dzieci przewlekle chorych / A. Stawecka // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2004, nr 3, s. 13 - 16
  27. Z doświadczeń warsztatów terapii plastycznej / Z. Citko// Plastyka                                        i Wychowanie. – 1993, nr 5, s. 17-18
  28. Zajęcia plastyczne a zajęcia terapeutyczne / Elżbieta Kukuła // Plastyka i Wychowanie . – 1993, nr 3, s. 54 – 57

 

2

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin